MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Problem med indlæsning...
Fra : MF

Dato : 22-02-08 11:37

På min stationære pc er der efterhånden en del internet sider, jeg ikke kan
få adgang til. Det er ligemeget om jeg bruger Explorer eller Firefox. Fx
Brugt.dk må jeg ikke komme ind på. Jeg får bare meldingen: Problem med
indlæsning...
Det sjove er så, at på den bærbare er der ingen problemer. Så problemet må
jo ligge et sted på den stationære. Men hvor? Hvorden fjerner jeg
blokeringerne? Hvorfor og hvad gør dette?
Jeg kører med XP Pro. Avast Antivirus og scanner jævnligt med Adaware og
Superantispyware. Uden den finder noget skummelt.

Håber på hjælp :)

Fra : MF

Dato : 22-02-08 13:09

Nu er følgende afprøvet uden held
Firefox total fjernet
Scannet med Adaware + Superantispyware + Regcleaner
Router slukket og tændt igen
Div genstart

Jeg ved ikke mere nu... har ikke lyst til at geninstallere Windows :o/

Nogle bud?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-02-08 13:34

On Fri, 22 Feb 2008 13:09:01 +0100, "MF" <ikke@i.brug> wrote:

> [...]
>Router slukket og tændt igen
>Div genstart
>
>Jeg ved ikke mere nu... har ikke lyst til at geninstallere Windows :o/

Når du har problemer med både Fiewfox og Internet Explorer gætter jeg
på ubudne gæster i form af malware / trojaner...

Kig efter symptomer på den slags, f.eks at NETSTAT -A afviklet på en
kommandolinie umiddelbart efter opstarten viser mystiske forbindelser
ud-af-huset...

Det kan være særdeles besværligt at slippe af med den slags gæster,
når de først er kommet ind. Malware vil typisk interagere med
antivirus software på harddisken, så denne ikke længere virke efter
hensigten. Så det er klogt at køre antivirus softwaren fra boot-cd...

Bliver det hele for besværligt er det nemmeste nok at formattere
harddisken og installere windows fra bunden igen...

<mlr>

Fra : MF

Dato : 22-02-08 22:51

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Bliver det hele for besværligt er det nemmeste nok at formattere
> harddisken og installere windows fra bunden igen...

Tak for svar.
Det er nok bedst at springe ud i en nyinstallering....