MS Windows
briani 27239
mere lydproblem
Fra : V Hansen

Dato : 22-02-08 01:08

Hej
Jeg er ved at blive gråhåret
min "gode" gamle pc volder knuder.

har Soltek sl-75frn2L bundkort med Nvidia nforce2 ultra 400 chipset,
med en A97 audio.
Kører Winxp sp2. har Directx 9c.

har opdateret med de anbefalede opdateringer til nforce2, har installeret
nvidia winxp unified drivere ver 2.45 og 4.24, hvorefter jeg skulle kunne
køre Realtek, så jeg har haft begge versioner af Realtek 398 og 404 inde, og
lyden er fin når jeg afspiller en cd f.eks.
Men jeg har ingen lyd når jeg ser videoer på nettet, you tube og bonanza,
kan fint se og høre .Dr1
En dxdiag melder fejl ved direct sound .
fejl ved trinnet 19(brugerbekræftelse af software) HRESULT = 0x00000000
(fejlkode),
alt ser ud til at være i orden i enhåndshåndtering.

Nu går jeg tilbage til en backup, hvor jeg ikke har noget realtek inde, kun
den A97 audio, så kan jeg både høre og se på en gang, men det lyder ikke
godt.

Er der nogen de har et godt råd til hvordan jeg får en acceptabel lyd både
når jeg ser videoer og afspiller cd'er ?

Altså ud over at købe et lydkort.

Vibeke

Fra : Ole C

Dato : 22-02-08 02:00

V Hansen skrev blandt andet:

> [...]
> jeg skulle kunne køre Realtek, så jeg har haft begge versioner af
> Realtek 398 og 404 inde, og lyden er fin når jeg afspiller en cd

Jeg kender ikke de drivere. Men er du sikker på at de kan fungere med
dit lydkort?

> Men jeg har ingen lyd når jeg ser videoer på nettet, you tube og
> bonanza, kan fint se og høre .Dr1

Det lyder sært - men DR bruger Windows Media Player, mens både Bonanza
og YouTube bruger Adobe Flash Player. Så det kunne jo også være
sidstnævnte der skal kigges nærmere på?

> Nu går jeg tilbage til en backup, hvor jeg ikke har noget realtek
> inde, kun den A97 audio, så kan jeg både høre og se på en gang, men
> det lyder ikke godt.

Det er ikke nemt at vide, hvad du mener med "det lyder ikke så godt".
Vil du "bare" have forbedret lyden - eller er der noget decideret galt
med lyden?

> Er der nogen de har et godt råd til hvordan jeg får en acceptabel lyd
> både når jeg ser videoer og afspiller cd'er ?

Øh - A97 (som for øvrigt også er Realtek) bør da kunne levere
"acceptabel lyd".....

> Altså ud over at købe et lydkort

- som dog er en overkommelig investering.

--
vh
Ole C

Fra : V Hansen

Dato : 22-02-08 14:53

> Jeg kender ikke de drivere. Men er du sikker på at de kan fungere med dit
> lydkort?

Det er drivere specielt til nforce2,
bruger kun inst.cd'en til ehernetdriveren til en start,
og til slut efter de andre opdateringer, hvor de manglende drivere hentes
specielt til f.eks smbus

efter xp opdatering og directx inst.har jeg opdateret med

ver2.45, afinstalleret den igen , så ver3.13 og afinst, så ver 5.10,
men her går det galt med lyden så nvidia har lavet en ver 4.57 til audioen,
som så kom ind efter ver5.10
og her er lyden meget dårlig, hvislen, rungen næsten kælderagtig
mørk, og der er ikke meget at gøre ved det i indstillingerne.
Har husket at lukke antivirus og alle andre slige programmer i forløbet.

> Det lyder sært - men DR bruger Windows Media Player, mens både Bonanza og
> YouTube bruger Adobe Flash Player. Så det kunne jo også være sidstnævnte
> der skal kigges nærmere på?

Har prøvet at være inde hos Adobe og se om der kune rettes på noget, men det
var der ikke.

> Øh - A97 (som for øvrigt også er Realtek) bør da kunne levere "acceptabel
> lyd".....

>ja , det har fungeret fint lige til her omkring dec sidste år, hvor
>videolyden forsvandt.
den sidste version nforce 5.10 er både til nforce2 og nforce3,
mener at kunne huske at den kom ind engeng i efteråret,men den ødelagde ikke
lyden i pc'en.
måske skulle jeg helt udelade den
og så starte helt forfra.

Det er et værre puslespil.
Vibeke

Fra : V Hansen

Dato : 24-02-08 19:55

gik til macromedia .players.flash gruppen,

den er fuld af lyd problemer med adobe flash player,
så jeg prøver forslag derfra.
Vibeke