MS Windows
briani 27239
Fejlsikker tilstand.
Fra : Jesper

Dato : 21-02-08 23:49

Hej.

En fra min familie har en pc, som tilsyneladende er inficeret med virus -
maskinen fryser ihvertfald konstant og opfører sig underligt. Man kan ikke
komme ind på harddisken.
Der sker intet når man dobbeltklikker på ikonerne...

Jeg vil prøve at redde hendes data - kan jeg starte i fejlsikker tilstand og
så ad den vej komme til hendes harddisk og kopierer hendes data?

Hvilken F tast er det man skal bruge for at starte i fejlsikker tilstand?

Maskinen kører XP.

Alle gode råd modtages gerne...

Mvh

Jesper

Fra : kep

Dato : 21-02-08 23:57

"Jesper" <christop@post1.dknet**.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og så ad den vej komme til hendes harddisk og kopierer hendes data?
>
> Hvilken F tast er det man skal bruge for at starte i fejlsikker tilstand?

Hej
Prøv at kigge her
http://kimludvigsen.dk/tips-windows-fejlsikret.html
kep

Fra : Ole C

Dato : 22-02-08 00:02

Jesper skrev blandt andet:

> [...]
> Man kan ikke komme ind på harddisken.
> Der sker intet når man dobbeltklikker på ikonerne...

I første omgang var det vel en god idé at scanne den med et antivirus-
og et spywareprogram.

> Jeg vil prøve at redde hendes data - kan jeg starte i fejlsikker
> tilstand og så ad den vej komme til hendes harddisk og kopierer
> hendes data?

Måske - eller prøve at scanne maskinen derfra.

> Hvilken F tast er det man skal bruge for at starte i fejlsikker
> tilstand?

F8 - men det kan være lidt svært at ramme det rette tidspunkt, så tryk
hurtigt en masse gange inden Windows-billedet med den kørende bjælke
kommer frem.

--
vh
Ole C

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 22-02-08 08:15

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> F8 - men det kan være lidt svært at ramme det rette tidspunkt, så tryk
> hurtigt en masse gange inden Windows-billedet med den kørende bjælke
> kommer frem.

Det er forskelligt fra PC til PC.
På min er det F10 eller F11, og på nogle maskiner er det Delete-tasten.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-02-08 10:24

Den 22-02-08 08.15 skrev Philip Nunnegaard følgende:

> Det er forskelligt fra PC til PC.
> På min er det F10 eller F11, og på nogle maskiner er det Delete-tasten.

Forveksler du ikke fejlsikker tilstand med BIOS? Fejlsikker tilstand
startes af Windows, og bør derfor være uafhængig af hardwaren -
medmindre nogle har byttet rundt på tasterne

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug computeren som båndoptager, og optag direkte i mp3-formatet med det

Fra : Ole C

Dato : 22-02-08 11:50

Philip Nunnegaard skrev blandt andet:

> "Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Det er forskelligt fra PC til PC.
> På min er det F10 eller F11, og på nogle maskiner er det
> Delete-tasten.

Ikke korrekt.

--
vh
Ole C

Fra : Jesper

Dato : 22-02-08 19:47

">
> Hvilken F tast er det man skal bruge for at starte i fejlsikker tilstand?

> [...]

Tak for svarene - jeg har fået klaret computeren til ejerens store glæde.

mvh

Jesper

Fra : Ole C

Dato : 22-02-08 20:04

Jesper skrev blandt andet:

> Tak for svarene - jeg har fået klaret computeren til ejerens store
> glæde.

Det var godt.
Nu skal ejeren så bare lære at undgå, at der igen kommer "snavs" på
maskinen....

--
vh
Ole C