MS Windows
briani 27239
Fejl ved flytning af hjemmeside fra XP IIS~
Fra : Jon Larsen

Dato : 19-02-08 16:50

Hej

Jeg har lige fået ny maskine hvor der ligger Vista på.

Jeg har tidligere udviklet en hjemmeside som skal køre på den lokale maskine
(ikke på www), og det har virket på min XP maskine.

Efter at jeg har installeret IIS på Vista flyttede jeg alle filerne over,
men nu virker det ikke. Alt jeg får er en Http 500 fejl.

Mine sider er asp/vbs-sider med flittig brug af en access database.

Nogle der kan hjælpe mig videre med hvor jeg skal søge efter fejlen.

Jon

Fra : Pindsvinet

Dato : 19-02-08 21:59

"Jon Larsen" <jon@flysim.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Mine sider er asp/vbs-sider med flittig brug af en access database.
>
> Nogle der kan hjælpe mig videre med hvor jeg skal søge efter fejlen.

Hej Jon!

IIS skal jo også konfigureres - ved du hvordan du gør det? Hvad siger din
browser når du skriver:
http://localhost ?

Mvh
Stampe

Fra : Jon Larsen

Dato : 19-02-08 23:58

"Pindsvinet" <allan@harlvig.dk_SLET> skrev i en meddelelse
> [...]
>>
> Hej Jon!
>

> IIS skal jo også konfigureres - ved du hvordan du gør det? Hvad siger din

Hej Stampe

Ja jeg ved godt at den skal konfigureres, og det mener jeg at have gjort
korrekt. Jeg har både en 2003 server kørende og flere XP' er med IIS... og
alle disse fungerer.

Jeg har også prøvet at flytte den pågældende hjemmeside til en anden maskine
(med XP IIS) og der virkede den også... så det må være en ting i Vista IIS
som jeg ikke kan lure af.

Når jeg tilgår localhost, så viser den godt nok iisstart siden (tror det var
det den hedder... default siden som ligger der).
Jeg kan også få vist min index.asp side, men den indeholder egentlig kun
html-kode og ingen asp-kode.... måske det har noget med afviklingen af asp
at gøre...

Jeg har netop lavet en lille test og det ser ud til at asp bliver udført.
Lavede en lille fil som bare indeholdt <%response.write "hej"%> og det kørte
ok.

Nogle gode forslag ?

Jon

Fra : Pindsvinet

Dato : 20-02-08 01:29

> [...]
>
> Jeg har netop lavet en lille test og det ser ud til at asp bliver udført.
> Lavede en lille fil som bare indeholdt <%response.write "hej"%> og det

Hmm kender ikke så meget til Vista -men IIS er vist nogenlunde det samme,
som du skriver kører webserveren jo og ASP kan den også afvilke. Du siger
den side du har, mest er html, men hedder de XXX.ASP til efternavn? hvad
sker der hvis du ligger din hjemmeside ned i "C:\Inetpub\wwwroot\ ?
Eller så hør dem ovre i dk.edb.ms-windows.server - det kan være de bedre kan
hjælpe

Mvh
Stampe

Fra : David

Dato : 20-02-08 08:34

"Jon Larsen" <jon@flysim.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har netop lavet en lille test og det ser ud til at asp bliver udført.
> Lavede en lille fil som bare indeholdt <%response.write "hej"%> og det

Kan være at den lokale sikkerhedspolitik på din pc forbyder kørsel af asp.

Så skal du ind og så det fra. (i xp er det i kontrolpanelet ved ikke med
Vista)

mvh David

Fra : Jon Larsen

Dato : 20-02-08 13:15

"David" <dvp@dettelortested.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så skal du ind og så det fra. (i xp er det i kontrolpanelet ved ikke med

Hej

Så har jeg løst problemet.

For at løse problemet med at få vist detaljerede fejl-meddelelser gjorde jeg
følgende....

1)
Åben command-promt med administrator-rettigheder (start-menuen, tilbehør,
højreklik på command-promt, vælg som administrator)
*** sørg for at være i roden af C-drevet (c:>) ***

2)
Indtast følgende:
%windir%\system32\inetsrv\appcmd.exe set config -section:asp
/scriptErrorSentToBrowser:true

3)
Husk at slå "vis uskadelige hhtp-fejl" fra i IE / funktioner /
internet-indstillinger / avanceret

Dette gjorde at jeg kunne se at det var adgangen til min access-database som
gav problemer.
Disse blev løst med følgende kommandoer i command-promt
(administrator-rettigheder)

1)
%windir%\system32\inetsrv\appcmd set
config -section:system.applicationHost/applicationPools -applicationPoolDefaults.processModel.loadUserprofile:false
(husk mellemrum foran "-" men ikke bagefter)

2)
icacls %windir%\serviceprofiles\networkservice\AppData\Local\Temp /grant
Users:(CI)(S,WD,AD,X)
icacls %windir%\ServiceProfiles\NetworkService\AppData\Local\temp /grant
IUSR:(CI)(RX,WD,AD)
icacls %windir%\serviceprofiles\networkservice\AppData\Local\Temp /grant
"CREATOR OWNER":(OI)(CI)(IO)(F)

Disse kommandoer sætter nogle rettigheder på den temp-mappe som bliver
brugt.

Sidsts men ikke mindst, så skal man selvfølgelig have stillet de rigtige
rettigheder på databasen eller den mappe som databasen ligger i (men det var
nu ikke en del af min fejl).

Jeg håber at disse info kan hjælpe andre.

Jon