MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP => SP1 = Crash
Fra : Jens Thomsen

Dato : 18-02-08 11:44

Jeg har en Athlon 1000mhz computer med 256 mb DDR, som crasher når man
forsøger at opgradere den engelske XP Pro på den.

Harddisken spinner ned, skærmen bliver sort, lyset lyser stadig i lamperne.

Er der mon noget vi kan gøre?

Fra : Kurt Lund

Dato : 18-02-08 12:04

"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> skrev i en meddelelse
> [...]
> forsøger at opgradere den engelske XP Pro på den.
>
> Harddisken spinner ned, skærmen bliver sort, lyset lyser stadig i

256 mb ram og Win XP UHA UHA!!!!
Ja da. lad være med at opgradere eller aflevere pc'en på et museum "sorry"
og køb en ny pc.. ;)

Kurt

Fra : Ole C

Dato : 18-02-08 18:12

Kurt Lund skrev blandt andet:

> [...]
>

> 256 mb ram og Win XP UHA UHA!!!!
> Ja da. lad være med at opgradere eller aflevere pc'en på et museum

1000 Mhz og 256 Mb ram kan sagtens fungere med XP, selvom det
selvfølgelig er en god idé med mere ram.
Men Jens skriver "opgradere", og det er formentlig dér problemet
ligger - uden at jeg dog kan sige præcist hvad.
En "reparationsinstallation" vil muligvis være vejen frem i første
omgang. Se pkt. 4 her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm

--
vh
Ole C

Fra : JBJ

Dato : 18-02-08 17:43

"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> skrev i meddelelsen
> [...]
> forsøger at opgradere den engelske XP Pro på den.
>
> Harddisken spinner ned, skærmen bliver sort, lyset lyser stadig i

Hvad sker hvis I prøver SP2, skal siges at SP2 nok skal bruge mere ram end
lige 256MB

JBJ

Fra : Jens Thomsen

Dato : 18-02-08 18:26

> Hvad sker hvis I prøver SP2, skal siges at SP2 nok skal bruge mere ram end
> lige 256MB

Ah, kan se jeg skrev for indforstået.

Det er både når jeg vil lægge enten SP1 eller SP2 på den går ned.

Maskinen har nu tidligere haft en XP Pro på med SP2, så jeg tvivler på
hardwaren er defekt.

Den kører jo også fint så længe man ikke installere de to SP'er.

Den har _samtlige_ andre opdateringer fra MS Update nu men det er det samme.

Fra : Hans

Dato : 18-02-08 18:50

Jens Thomsen wrote:

> [...]
>
> Den kører jo også fint så længe man ikke installere de to SP'er.
>
> Den har _samtlige_ andre opdateringer fra MS Update nu men det er det

Den mest stabile rækkefølge er: XP > Sp2 > Opdateringer, da antallet af
opdateringer afhænger af installationens service pack level.

Hans

Fra : Jens Thomsen

Dato : 18-02-08 22:54

> Den mest stabile rækkefølge er: XP > Sp2 > Opdateringer, da antallet af
> opdateringer afhænger af installationens service pack level.

Ahh ok, jeg forsøgte nu først med SP2 mange gange, men da det fejlede gik
jeg over til at lægge alt ind jeg kunne og så se hvad SP1/2 gjorde, men det
var det samme :-/

Fra : Ole C

Dato : 18-02-08 23:16

Jens Thomsen skrev blandt andet:

> Ahh ok, jeg forsøgte nu først med SP2 mange gange, men da det fejlede
> gik jeg over til at lægge alt ind jeg kunne og så se hvad SP1/2
> gjorde, men det var det samme :-/

Du skrev tidligere at maskinen på et tidspunkt har kørt med XP SP2, så
jeg ser ingen anden konklusion end at noget hardware er gået i udu i
mellemtiden.
Prøv at teste ram-klodserne med memtest - sæt BIOS til default - pil alt
overfødigt hardware af, for eksempel floppy-drev, CD-drev og evt. ekstra
harddisk - sæt evt. et andet grafikkort i maskinen.
Start på en frisk - og installér SP2 fra en fil på hardisken.
(SP2 kan hentes her:
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ )
Og hvis det stadig ikke virker - så opgiv maskinen
Hvis det gør, så bør du kunne finde frem til den defekte hardware, når
du sætter delene til én ad gangen.

--
vh
Ole C

Fra : Jens Thomsen

Dato : 19-02-08 04:54

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> wrote in message

> Du skrev tidligere at maskinen på et tidspunkt har kørt med XP SP2, så jeg
> ser ingen anden konklusion end at noget hardware er gået i udu i
> mellemtiden.

Jeg er enig.
Den væltede ned på siden med et knald, og frøs.
Samtidigt installerede jeg SP2 der, så jeg var i tvivl om sammenhængen.

Jeg har forsøgt at fjerne alle dele, flytte rammen over i et andet slot osv.

Men ja, der er ingen anden udvej end en test af hele skidtet

Tak for hjælpen all!

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-02-08 23:46

> Ahh ok, jeg forsøgte nu først med SP2 mange gange, men da det fejlede gik
> jeg over til at lægge alt ind jeg kunne og så se hvad SP1/2 gjorde, men
> det var det samme :-/

Jeg har en del gange også oplevet problemer med at installere sp 2 oveni en
kørende xp. Det løste jeg ved at lave en slipstreamed xp installationscd,
altså hvor sp2 var integreret allerede under installationen. Så virkede det.
Det var et kendt problem, da xp kom frem, at i visse tilfælde kunne man ikke
installere sp2, men hvis man lavede en slipstreamed version, så plejede det
at virke. Der er bl.a. en vejledning til, hvorledes man laver sådan en cd
her:
http://www.dailyrush.dk/features/guides/871/

Kurt

Fra : Jens Thomsen

Dato : 19-02-08 04:56

det
> at virke. Der er bl.a. en vejledning til, hvorledes man laver sådan en cd
> her:
> http://www.dailyrush.dk/features/guides/871/

Faktisk ret cool

Takker

Fra : Ole C

Dato : 19-02-08 10:53

Jens Thomsen skrev blandt andet:

> det
>

> Faktisk ret cool

- og ret besværligt på den angivne måde.
Med Autostreamer er det meget nemmere:
http://www.softpedia.com/progDownload/Autostreamer-Download-13918.html

--
vh
Ole C

Fra : N/A

Dato : 18-02-08 22:53

Fra : Jens Thomsen

Dato : 18-02-08 22:53

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message

> Forslag:
>
> 1) Hent og gem (fx på skrivebord): SuperAntispyware samt xp sp2 (sp1 ikke

Godt forslag, men det er en clean installation af en original XP

Fra : N/A

Dato : 19-02-08 04:52

Fra : Jens Thomsen

Dato : 19-02-08 04:52

> Ja, udført med held på flere pc'er

> Hvis du går på nettet uden sp2, så er den alt andet end 'clean',

The aliens are here!!!

Fra : jama

Dato : 19-02-08 00:16

> [...]
> forsøger at opgradere den engelske XP Pro på den.
>
> Harddisken spinner ned, skærmen bliver sort, lyset lyser stadig i

Prøv med "XPsp2" ikke med sp1.
Mvh.Jama