MS Windows
briani 27239
HD aktivitet Vista
Fra : Aksel

Dato : 17-02-08 16:07

Når jeg starter min PC op kører harddisken uafbrudt i den første ca halve
time, det lyder som når man kører defragmentering.

Er der nogen her der ved hvad det skyldes, og hvordan man undgår det?

Hilsen Aksel

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-02-08 21:58

"Aksel" <akselj.fjern.dette@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> time, det lyder som når man kører defragmentering.
>
> Er der nogen her der ved hvad det skyldes, og hvordan man undgår det?

Prøv at se i din jobliste, hvad der tager kræfter/kører.
Det kan være et virusprogram, et indexprogram osv.

Kurt

Fra : Peter Larsen

Dato : 17-02-08 21:59

Aksel wrote:

> Når jeg starter min PC op kører harddisken uafbrudt i den første ca
> halve time, det lyder som når man kører defragmentering.

> Er der nogen her der ved hvad det skyldes, og hvordan man undgår det?

Indexering er et mit gæt, Vista lider af indexus nervosa tremens fortissimo
lente. Læg den i dvale i stedet for at slukke den.

> Hilsen Aksel

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 19-02-08 10:58

On Sun, 17 Feb 2008 21:59:06 +0100, "Peter Larsen"
<digilyd@hotmail.com> wrote:

>Indexering er et mit gæt, Vista lider af indexus nervosa tremens fortissimo
>lente. Læg den i dvale i stedet for at slukke den.

Det er helt sikkert indeksering. Når man afbryder indekseringen,
holder Vista kæft. Og det gør jeg ind imellem, for man bliver stresset
af at høre på det.

Hvordan lægger man indekseringen i dvale? Jeg har hidtil kun kunnet
finde ud af at lukke den midlertidigt (15 minutter) eller også slå den
helt fra.

Jeg lider efterhånden af Vista nervosa ...

Venlig hilsen
Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe 4652
http://www.varpelev.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-02-08 11:54

Den 19-02-08 10.57 skrev Kirsten Bjorneboe følgende:

> Hvordan lægger man indekseringen i dvale? Jeg har hidtil kun kunnet
> finde ud af at lukke den midlertidigt (15 minutter) eller også slå den
> helt fra.

Det er ikke muligt, men det bliver muligt, når Service Pack 1 er
installeret. Google har brokket sig til konkurrencemyndighederne i USA
over, at Microsoft forhindrer konkurrence mht. indeksering. Googles
indekseringsværktøj gør nemlig computeren ekstra sløv, fordi Microsoft
indeksering ikke kan slås fra.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sådan bruger og skræddersyr du proceslinjen. Få for eksempel et praktisk

Fra : Ole C

Dato : 19-02-08 11:56

Kirsten Bjorneboe skrev blandt andet:

> Hvordan lægger man indekseringen i dvale? Jeg har hidtil kun kunnet
> finde ud af at lukke den midlertidigt (15 minutter) eller også slå den
> helt fra.
>
> Jeg lider efterhånden af Vista nervosa ...

Hvis det er nogenlunde ligesom XP, kan du deaktivere Indeksering under
Kontrolpanel>Administration>Tjenester.
Det er helt almindeligt at gøre på XP af samme grund som den du
anfører - og jeg har vist aldrig om nogen der har savnet funktionen.....

--
vh
Ole C

Fra : Ole C

Dato : 19-02-08 12:00

Ole C skrev blandt andet:

> [...]
> Det er helt almindeligt at gøre på XP af samme grund som den du
> anfører - og jeg har vist aldrig om nogen der har savnet

Men ser så at Kim Ludvigsen nu skriver at den ikke kan deaktiveres - så
se bort fra mit indlæg

--
vh
Ole C

Fra : Kurt Brixen

Dato : 19-02-08 12:27

On Tue, 19 Feb 2008 11:59:35 +0100, "Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> wrote:

>Men ser så at Kim Ludvigsen nu skriver at den ikke kan deaktiveres - så
>se bort fra mit indlæg

Indexering kan da godt deaktiveres. Det vi sikkert også hjælpe den oprindelige
spørger at gøre det.

http://www.blackviper.com/WinVista/supertweaks.htm#two

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Bjarne Chr

Dato : 19-02-08 13:01

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Men ser så at Kim Ludvigsen nu skriver at den ikke kan deaktiveres - så se
> [...]
Du skal nu ikke lade dig kyse af Kim
Tryk på start knapppen, gå til "Kontrolpanelet" og vælg "Programmer og
funktioner",
klik derefter på "Slå-Windows funktioner til eller fra".
Indekseringstjeneste: Vista's søge funktion, tager en del ydelse fra
systemet,
har man styr på hvor ens mapper og dokumenter ligger henne, kan denne slås
fra.

--
med venlig hilsen
Bc

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 19-02-08 14:24

On Tue, 19 Feb 2008 13:01:07 +0100, "Bjarne Chr" <Bc@Bc> wrote:

> [...]
>systemet,
>har man styr på hvor ens mapper og dokumenter ligger henne, kan denne slås

Det var nu også mere "dvale", der var interessant. Det ville jo være
rart om man kunne få Vistas indeksering til at gå hen og lægge sig i
sin kurv i mere end 15 minutter. Eventuelt nøjes med at køre, når
screenserveren er i gang. Men der slås den vel om pc-energien med evt.
virus-scanning?

Kirsten

Fra : Ole C

Dato : 19-02-08 17:26

Kirsten Bjorneboe skrev blandt andet:

> Det var nu også mere "dvale", der var interessant.

Hvorfor egentlig? Har du brug for indeksering?

--
vh
Ole C

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 19-02-08 17:53

On Tue, 19 Feb 2008 17:26:05 +0100, "Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk>
wrote:

>Hvorfor egentlig? Har du brug for indeksering?

Formentlig ikke Inderst inde har jeg bare en fornemmelse af, at
det må være vigtigt, siden Windows bruger så megen energi på det.
Men en dag bliver man måske klogere...

Kirsten

Fra : Ole C

Dato : 19-02-08 22:05

Kirsten Bjorneboe skrev blandt andet:

> Inderst inde har jeg bare en fornemmelse af, at
> det må være vigtigt, siden Windows bruger så megen energi på det.

Nåda - det vil jeg nu nok kalde en dristig konklusion......!
Det er muligvis en godt tænk funktion, men nettet er fuldt af
anvisninger på hvordan man deaktiverer funktionen på XP, hvor mange
oplever at den sløver computeren - og som ingen efterfølgende savner, så
vidt jeg ved.

> Men en dag bliver man måske klogere...

For de fleste af os kan det kun gå den vej

--
vh
Ole C

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-02-08 22:18

Den 19-02-08 13.01 skrev Bjarne Chr følgende:

> Du skal nu ikke lade dig kyse af Kim

Nej, for han har vist blandet to ting sammen: indeksering og
søgefunktion. Indekseringen kan slås fra (omend det ikke er nemt). Det
er ikke muligt at ændre søgefunktionen, så den benytter en anden
søgemotor, fx Google Desktop.

Det bliver nemmere at slå indekseringen fra i SP1 og det bliver nemmere
at bruge andre desktop-søgetjenester.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor trin for tin-guide til opsætning og brug af Internet Explorer 7.

Fra : Peter Anker

Dato : 17-02-08 22:01

> [...]
> time, det lyder som når man kører defragmentering.
>
> Er der nogen her der ved hvad det skyldes, og hvordan man undgår det?

der er utallige muligheder:

virusscan
defrag
o m a

Fra : jama

Dato : 17-02-08 19:49

"Aksel" <akselj.fjern.dette@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> time, det lyder som når man kører defragmentering.
>
> Er der nogen her der ved hvad det skyldes, og hvordan man undgår det?

Lyder som et program, der starter op med Windows. Ind i kør og skriv
msconfig og kig i start og fjern alle hakker pånær Virus, så starter der
ikke alle mugelige programmer op. Hjælper det ikke må du ind i Jobliste og
se hvilken processer der er igang, højreklik på startlinien med mus og tryk
på Jobliste? duer det ikke så må du igang med et støre undersøgelses
arbejde, håber det ikke?
Mvh.Jama