MS Windows
briani 27239
Ingen DVD lyd i Media Player
Fra : NN

Dato : 15-02-08 20:46

Hej NG
Efter at have installeret (og afinstalleret) TV-tuner (USB) på en bærbar pc,
med XP, kommer der ingen lyd når jeg afspiller DVD'er i Media Player,
billedet er ok
(CD'er kan jeg godt afspille og høre!)
Jeg syntes jeg har "skruet" på alt hvad der har med lyd at gøre, men der
komme bare ikke en lyd når der er en DVD på!
Nogle forslag til hvor jeg kan "skrue"??
På forhånd tak.
NN

Fra : Mads

Dato : 16-02-08 00:45

On Fri, 15 Feb 2008 20:46:25 +0100, "NN"
<woer@poiupoiuppio.not.dot.snot.ru> wrote:

> [...]
>komme bare ikke en lyd når der er en DVD på!
>Nogle forslag til hvor jeg kan "skrue"??

Du mangler sikkert en codec til lyden og da det er DVD'er
der driller er det nok en AC3 codec.
Du har nok fjernet noget software til afspilning af DVD'er
sammen med TV tuner softwaren og den har så taget
AC3 codec'en med sig.

Google kan finde en AC3 codec / AC3 filter til dig på
få sekunder

mvh Mads

Fra : NN

Dato : 16-02-08 11:19

> [...]
> sammen med TV tuner softwaren og den har så taget
> AC3 codec'en med sig.
>
> Google kan finde en AC3 codec / AC3 filter til dig på

Det lyder som en god forklaring, men hvordan/hvor installere jeg den?
vh
NN

Fra : Mads

Dato : 16-02-08 12:22

On Sat, 16 Feb 2008 11:18:43 +0100, "NN"
<woer@poiupoiuppio.not.dot.snot.ru> wrote:

>Det lyder som en god forklaring, men hvordan/hvor installere jeg den?

Det er typisk en EXE fil som du henter og kører.
Så klarer den selv resten.

( normalt ligger den "inde" i DVD-afspiller softwaren, så der
lægger du ikke mærke til at den bliver lagt ind )

mvh Mads

Fra : jk

Dato : 16-02-08 12:39

NN skrev den 16-02-2008 følgende :
> Det lyder som en god forklaring, men hvordan/hvor installere jeg den?
> vh
> NN

læste lidt med da jeg også havde problemer,
hentede codecs på denne adresse ..
http://www.codecs.dk/fil.php?filid=8

og nu har jeg kontakt med lyden

--