MS Windows
briani 27239
Indstillinger af skærm i fejlsikret tilsta~
Fra : kmspmj

Dato : 13-02-08 15:56

Jeg ved ikke, om det er den rette gruppe, men jeg tager chancen. Ved et
uheld er skærmen på min ca 5 år gamle bærbare DØD. For dyrt at reparere, men
jeg kan jo ge den med en ekstern skærm. Problemet er bare, at skærmen ved
normal opstart forlanger 1280x1024 ved 60 Hz og vil ikke starte op. I
fejlsikret tilstand starter skærmen fint, men her er der jo ikke mulighed
for at ændre på skærmindstillingerne . Eller er der? Hvordan klarer jeg lige
den?

mvh
Karsten ms

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-02-08 16:20

kmspmj skrev:

> I fejlsikret tilstand starter skærmen fint, men her er der jo ikke mulighed
> for at ændre på skærmindstillingerne .

De gange jeg har brugt fejlsikret, har det altid irriteret mig at
skærmen gik over til en grov opløsning som jeg måtte rette
bagefter. Det gælder både 95, 98 og XP.

Kan du ikke starte normalt efter at du har været i fejlsikret?

Måske skulle du fortælle hvilken Windows du bruger.

--
Bertel

Fra : kmspmj

Dato : 14-02-08 07:46

> [...]
> bagefter. Det gælder både 95, 98 og XP.
>
> Kan du ikke starte normalt efter at du har været i fejlsikret?

Nej, der kommer altid den fejl på skærmen

> Måske skulle du fortælle hvilken Windows du bruger.

XP PRO SP2

Karsten ms

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-02-08 17:14

Den 13-02-08 15.55 skrev kmspmj følgende:

> [...]
> for at ændre på skærmindstillingerne . Eller er der? Hvordan klarer jeg lige

I stedet for at starte i fejlsikret tilstand og så vælge Fejlsikret
tilstand, så start i fejlsikret tilstand og vælg Aktiver VGA-tilstand.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Økonom Steffen Møller giver et bud på, hvordan internettet vil påvirke

Fra : kmspmj

Dato : 14-02-08 08:19

> I stedet for at starte i fejlsikret tilstand og så vælge Fejlsikret
> tilstand, så start i fejlsikret tilstand og vælg Aktiver VGA-tilstand.

Takker, nu kom fanebladet frem og jeg kan ændre opløsning, men så snart jeg
klikker på "anvend", går den i sort. Kan det også afhjælpes?

Karsten ms

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-02-08 11:24

Den 14-02-08 08.19 skrev kmspmj følgende:

> Takker, nu kom fanebladet frem og jeg kan ændre opløsning, men så snart jeg
> klikker på "anvend", går den i sort. Kan det også afhjælpes?

Vælger du en højere eller lavere opløsning?
Skærmen går forhåbentlig kun i midlertidig sort, så du kommer tilbage
til den oprindelige opløsning?

Jeg gætter lidt her, det er længe siden, jeg har brugt funktionen:
Prøv at vælge en lavere opløsning. Vælg så atter den oprindelige
opløsning, og start så computeren op normalt. Hvis jeg gætter rigtigt,
vil du nu have den opløsning, du havde, da du startede i VGA-tilstand.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar smelter internettet sammen med din computer.

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 14-02-08 09:11

kmspmj skrev:
> [...]
> for at ændre på skærmindstillingerne . Eller er der? Hvordan klarer jeg lige

Hvis du har SuperAntispyware, findes der en fil, der hedder bootsafe i
det installerede bibliotek.
Den bibeholder skærmsettings fra normal tilstand.
Jeg har den liggende på desktoppen.