MS Windows
briani 27239
Proceslinjen forsvinder
Fra : emj

Dato : 13-02-08 08:52

Jeg har fået nogle problemer med min proceslinje.

De sidste 3 gange, hvor mine børnebørn har været på den brugerside,
som er oprettet til dem, har jeg efterfølgende mistet min processlinje
på min egen brugerkonto (adm),

Ungerne har brugt min PC i årevis og aldrig lavet ulykker, men nu er
jeg sørme træt af at skulle oprette ny brugerkonto til mig selv og
slette den gamle for at få min egen proceslinje igen, hver gang, de
har været på besøg.
Hvorfor hulen forsvinder min proceslinje, når ungerne arbejder i deres
egen brugerkonto.
Kender nogen problemet og kan det løses på anden måde end ved at
oprette ny brugerkonto til mig efter deres besøg vil jeg sørme gerne
have et hint.
Home XP2 - nyinstalleret på Cdrev efter formattering af C-drev.
Problemet er opstået efter nyinstalleringen.

Ungerne skal selvfølgelig fortsat kunne bruge min PC , men indtil
videre har de kun adgang til MSIE.
Alle deres småprogrammer er pt. fjernet. De har været brugt i årevis
og er virusfrie.
Jeg kunne have mistanke til Pixeline. Hun er en lille møjunge ))

Hilsen emj

Fra : Ole Christiansen

Dato : 13-02-08 10:47

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse
> [...]
> og er virusfrie.
> Jeg kunne have mistanke til Pixeline. Hun er en lille møjunge ))

Tjah du kan jo starte her:
http://www.google.com/search?q=proceslinjen+forsvinder&rls=com.microsoft:da:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7HPEA

- eller spøpg ungerne.!

Fra : emj

Dato : 13-02-08 12:51

Ole Christiansen skrev:

>Tjah du kan jo starte her:
>http://www.google.com/search?q=proceslinjen+forsvinder&rls=com.microsoft:da:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7HPEA
>
>- eller spøpg ungerne.!

Der er ikke noget at hente på google og ungerne arbejder ikke på min
brugerkonto. Hvis du ikke har andet at byde på, så glem det.

Hilsen emj

Fra : Ole Christiansen

Dato : 13-02-08 14:11

> Der er ikke noget at hente på google og ungerne arbejder ikke på min
> brugerkonto. Hvis du ikke har andet at byde på, så glem det.
>
> Hilsen emj

Du har vel prøvet start/egenskaber/proceslinje

Fra : emj

Dato : 13-02-08 18:56

Ole Christiansen skrev:

>Du har vel prøvet start/egenskaber/proceslinje

Du er sgu da speciel.
Hvordan skal man prøve det, når proceslinje samt startknap er pist
væk?

Proceslinjen forsvinder selv om den er låst og selv om den er
konfigueret til altid at være synlig.

Hilsen emj

Fra : Peter Anker

Dato : 13-02-08 21:13

"emj" <emj@> skrev i meddelelsen

> Du er sgu da speciel.

på dit tastatur er der en knap med et flag på - prøv at trykke på den. Hvis
du er heldig kommer startmenuen frem.

Du kan måske også trykke på Ctrl + Esc som skulle åbne startmenuen og så er
det bare frem til kontrolpanelet og videre til startmenuens og
procesliniens egenskaber.

Fra : Rune

Dato : 13-02-08 21:54

Peter Anker skrev:

> "emj" <emj@> skrev i meddelelsen
klip

> [...]
>
> Du kan måske også trykke på Ctrl + Esc som skulle åbne startmenuen og så
> er det bare frem til kontrolpanelet og videre til startmenuens og

Eller tryk Crtl + Alt + Del. Det åbner Windows Jobliste og sikkert også
proceslinien.

Hvis proceslinien ikke kommer frem, kan du i Jobliste vinduet vælge
"Filer -> Kør og skrive explorer.exe

Fra : emj

Dato : 13-02-08 23:05

Rune skrev:

>Eller tryk Crtl + Alt + Del. Det åbner Windows Jobliste og sikkert også
>proceslinien.

Nej, den har jeg prøvet.

>Hvis proceslinien ikke kommer frem, kan du i Jobliste vinduet vælge
>"Filer -> Kør og skrive explorer.exe

Jamen det bringer mig jo bare i stifinder og der kan jeg godt finde ud
uden proceslinje, men det giver mig ikke proceslinjen tilbage.

Hilsen emj

Fra : emj

Dato : 13-02-08 23:00

Peter Anker skrev:

>på dit tastatur er der en knap med et flag på - prøv at trykke på den. Hvis
>du er heldig kommer startmenuen frem.

Ja, det ved jeg.

>Du kan måske også trykke på Ctrl + Esc som skulle åbne startmenuen og så er
>det bare frem til kontrolpanelet og videre til startmenuens og
>procesliniens egenskaber.

Jo, men kontrolpanelet kan jeg godt komme ind i, når proceslinjen
forsvinder for den har jeg liggende i Denne Computer på skrivebordet.
I kontrolpanelet er der et ikon der hedder "proceslinje og menuen
Start", men det ikon kan jeg heller ikke aktivere, når jeg sidder med
problemet. Det er simpelthen inaktivt.

Jeg kender godt alle de veje, som normalt fører mig frem til
proceslinjens egenskaber, men ingen af dem virker.
Jeg her derfor hver gang endt med at oprette mig selv som ny bruger.

Hilsen emj

Hilsen emj

Fra : Rado

Dato : 13-02-08 23:04

On Wed, 13 Feb 2008 22:59:39 +0100, emj <emj@> wrote:

Prøv evt. den her:

http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/xp_taskbar_desktop_fixall.vbs

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : emj

Dato : 14-02-08 01:26

Rado skrev:

>http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/xp_taskbar_desktop_fixall.vbs
Tak, det vil jeg gøre, når/hvis problemet opstår igen.

Hilsen emj

Fra : Rado

Dato : 14-02-08 15:41

On Thu, 14 Feb 2008 01:26:18 +0100, emj <emj@> wrote:

> Tak, det vil jeg gøre, når/hvis problemet opstår igen.

Der er iøvrigt også den her, ved dog ikke om den kan mere hvad angår
selve proceslinjen:

http://www.kellys-korner-xp.com/taskbarplus!.htm

Fra : emj

Dato : 14-02-08 17:59

Rado skrev:

>Der er iøvrigt også den her, ved dog ikke om den kan mere hvad angår
>selve proceslinjen:
>
>http://www.kellys-korner-xp.com/taskbarplus!.htm

Den faldt jeg også over og downloadede samtidig med den anden.
Det er godt at have lidt ar vælge imellem
Hilsen emj