MS Windows
briani 27239
Rækkefølge ved kopiering ?
Fra : Kaj

Dato : 12-02-08 19:43

Hej.
Jeg har lige købt en mp3 spiller.
Den skal bruges til at lytte til lydbøger.

Nu har jeg så prøvet at kopiere en lydbog over på den.
Den er på 16 cd'er med mp3 filer.
Filerne på cd1 hedder 0101 til 0119
Filerne på cd2 hedder 0201 til 0219
Og så videre.
I mappen på computeren ligger filerne fint i rækkefølge.
Jeg markerer så alle og markerer KOPIER.
Når de så sættes ind på mp3 spilleren begynder den at sætte cd9 ind først.

Jeg kan ikke se mapperne på mp3 spilleren,kun de enkelte filer.
Så fil nummer 1 er så den første fil på cd9.
Det er jo noget rod !!

Jeg har så prøvet at kopiere til en mappe på computeren.
Der starter den med at søtte cd5 ind først.

Det er altså ikke kun på mp3 spilleren den bytter om på filerne.

Hvordan får jeg filerne over på mp3 spilleren i rigtig rækkefølge ?

Jeg har XP Home sp 2

MVH
Kaj

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-08 19:55

Kaj wrote:
> [...]
>
> Det er altså ikke kun på mp3 spilleren den bytter om på filerne.
>
> Hvordan får jeg filerne over på mp3 spilleren i rigtig rækkefølge ?

Prøv at flytte de enkelte mapper over på din mp3. Mapperne giver du unikke
navne (cd1, cd2 osv.) Det virker på min.

Hvad sker der hvis du lægger en musik-CD på din mp3? Kan du så også kun se
numrene eller kan du se albummet som en mappe?

Stig Bang-Mortensen

Stig Bang-Mortensen

Fra : Kaj

Dato : 12-02-08 20:10

"Stig Bang-Mortensen" <sbmsnabelamortensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvad sker der hvis du lægger en musik-CD på din mp3? Kan du så også kun se
> numrene eller kan du se albummet som en mappe?

Ok tak,det vil jeg prøve.
Det er lidt mere besværligt,men hvis det virker er det jo det værd
Jeg har ikke prøvet med musik endnu.

Jeg vender tilbage i morgen med resultatet.

MVH
Kaj

Fra : Kaj

Dato : 13-02-08 20:28

> [...]
>
> Hvad sker der hvis du lægger en musik-CD på din mp3? Kan du så også kun se
> numrene eller kan du se albummet som en mappe?

Hej

Nu har jeg prøvet at flytte mapperne een ad gangen.
Det ser ud til at virke.

Tak

Kaj

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 12-02-08 20:21

"Kaj" <kkk@kkkkk> skrev i meddelelsen

> Hvordan får jeg filerne over på mp3 spilleren i rigtig rækkefølge ?
>
> Jeg har XP Home sp 2

Jeg kunne nu forestille mig, at det er mere relevant at vide, hvilken slags
mp3-afspiller du har.
Ram-baseret eller harddisk-baseret.

Jeg kender ikke til ram-baserede mp3-afspillere, men på harddisk-baserede-
(hvadenten de hedder iPod eller Creative osv.) lægger man dem ind i
playlister/spillelister, som så styrer rækkefølgen, filerne skal afspilles
i.

Fra : Kaj

Dato : 13-02-08 20:36

"Philip Nunnegaard" <philip@fjerndettehitsurf.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (hvadenten de hedder iPod eller Creative osv.) lægger man dem ind i
> playlister/spillelister, som så styrer rækkefølgen, filerne skal afspilles
Det er en 2GB Lumatron til 149 kr. på tilbud.
Så det er nok en ram disk.
Der er ingen playlist eller andet.
Den viser kun at der er 273 filer.

MVH
Kaj

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 14-02-08 11:22

Det er Flash RAM ja. Til den pris er det sikkert rigtigt nok at der
ikke er en spille liste funktion.
Som regel vil den type afspille efter filnavn. Så prøv at sætte 1A til
1Z (brug ikke æøå) foran filnavnene. Fortsæt evt. med 11A-11Z osv.
Nu tænker du sikkert hvorfor ikke 01-99. Det er fordi sorterings
mæssigt kommer 11 efter 1, 22 efter 2 osv.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 14-02-08 11:10

Der findes så godt som ingen Harddisk baserede MP3 afspillere så det
er rimeligt sikkert at gå ud fra at det er Flash RAM baseret.
Hverken Ipod eller Creative (Zen og andre) er harddisk baseret.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : L. Carlsen

Dato : 12-02-08 20:54

"Kaj" <kkk@kkkkk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> I mappen på computeren ligger filerne fint i rækkefølge.
> Jeg markerer så alle og markerer KOPIER.
> Når de så sættes ind på mp3 spilleren begynder den at sætte cd9 ind først.

Vi har samme problem med vores nye Zen - man skal vist ind og rette i
filernes egenskaber, og give dem fortløbende navne (ikke kun filnavnet). Jeg
har ikke gjort det endnu, men mon ikke det kan lade sig gøre sådan.
Jeg har prøvet at oprette mapper seperat, men Zen vælger at smide dem i
samme mappe alligevel.
-LC
/PS: Dete var et problem med den nye H. Potter, men ikke med andre
lydbøger./