MS Windows
briani 27239
remote shutdown
Fra : jeje@invalid_dk

Dato : 11-02-08 11:09

Hvordan laver man nemmest en genvej på skrivebordet (pc1)
når man klikker på genveje skal den lukke pc2 (192.168.0.1)
?
(hedder det en bat fil ? )

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-02-08 13:24

Såvidt jeg ved er det ikke muligt uden special software/hardware på
PC2.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 11-02-08 16:39

man, 11 02 2008 kl. 11:08 +0100, skrev jeje@invalid_dk:
> Hvordan laver man nemmest en genvej på skrivebordet (pc1)
> når man klikker på genveje skal den lukke pc2 (192.168.0.1)
> ?
> (hedder det en bat fil ? )

Lav fil feks genstart.cmd der indholder

shutdown.exe /f /s /m \\192.168.0.1

Hvis du ikke har shutdown.exe findes den på ressource kittet

Vl du vide mere om hvad shutdown har af muligheder skriver du blot
shutdown /? i en kommandopromt.

/andreas

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-08 12:23

Andreas Lorensen wrote:

> [...]
>
> Hvis du ikke har shutdown.exe findes den på ressource kittet
>
> Vl du vide mere om hvad shutdown har af muligheder skriver du blot

Han skal huske credentials, så er den der.

Fra : jeje@invalid_dk

Dato : 14-02-08 12:04

Det virker desværre ikke

hvad er credentials og ressource kittet

?

Genvejen skal ligge på en vista maskine,og skal slukke en xp maskine.