MS Windows
briani 27239
Fuld adgang til Vista Home Premium
Fra : Gamle

Dato : 10-02-08 21:17

Hej

Nyindkøbt Medion med Vista Home Premium vil ikke som vi vil.
Hvordan får man fuld adgangskontrol på nyinstallationen som superbruger?

Hjælp modtages med kyshånd.

Mvh.
Torben

Fra : jopa

Dato : 10-02-08 21:23

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev> Nyindkøbt Medion med Vista Home
Premium vil ikke som vi vil.
> Hvordan får man fuld adgangskontrol på nyinstallationen som superbruger?

Kontrolpanel
Brugerkonti
Slå brugerkontistyring til og fra

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : N/A

Dato : 10-02-08 21:53

Fra : Gamle

Dato : 10-02-08 21:53

Nørd wrote:

> [...]
>
> Windows Vista Home Basic/Home Premium:
>
> 1. Gå ind i start, skriv "cmd" højreklik på "Command Prompt" og vælg
> "Run as Administrator"
> 2. I command prompt skriver du "net users Administrator /active:yes"
> (Husk at starte Administrator med stort A). Tryk enter og du burde få
> beskeden "The command completed successfully".
> 3. Gå ind i start og skriv "regedit"
> 4. Gå til stien: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\
> Windows\CurrentVersion\Policies\System] og dobbeltkik på
> "FilterAdministratorToken" og sæt den til "0"
>
> Log af og du vil se at Administrator nu er tilgengælig.

Tusind tak. Det skal prøves.
Det er min svoger som har problemet, så jeg afventer hans svar (jeg kører
selv XP). Man får fuld adgang til alle filer og mapper?

Mvh.
Torben

Fra : Gamle

Dato : 10-02-08 23:26

Nørd wrote:
> [...]
> "FilterAdministratorToken" og sæt den til "0"
>
> Log af og du vil se at Administrator nu er tilgengælig.

Hej.

Nu har han forsøgt fuldstændig som du skrev, men adgang til systemfilerne
bliver stadig nægtet. Så han er på herrens mark. Hvad f....n er der galt?
Håber du kan hjælpe.

Mvh.
Torben

Fra : N/A

Dato : 11-02-08 00:34

Fra : Gamle

Dato : 11-02-08 00:34

Nørd wrote:
> Brug dette værktøj, det virker.

> Du kan download det på nedenstående link:
>
> http://www.sendspace.com/file/kyelxh

Hej igen.

Det er prøvet. Jeg var i røret i den anden ende og prøvede at guide igennem.
Der er intet der hjælper.
Han har prøvet at lægge recovery skiven ind flere gange for at kunne starte
på en frisk.
Kan ikke dreje hvad der er galt.

Mvh.
Torben

Fra : N/A

Dato : 11-02-08 00:45

Fra : Gamle

Dato : 11-02-08 00:45

Nørd wrote:
> "Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
>
> Se på denne side hos Microsoft, der en vejledning i hvordan.
>
> http://support.microsoft.com/?id=308421

Det er også prøvet. Men stadigvæk bliver adgang til systemfilerne nægtet.
Er der en enkelt systemfil som styrer alle de andre?

Mvh.
Torben

Fra : N/A

Dato : 11-02-08 18:41

Fra : Gamle

Dato : 11-02-08 18:41

Nørd wrote:
> Se på denne side, jeg vil tro den kan hjælpe dig.
>
> http://www.raymond.cc/blog/archives/2007/11/08/about-recycler-and-system-volume-information-folder-in-xp-and-vista/
>
> Kontrolpanel / Mappeinstillinger
> herefter Egenskaber for System Volume Information
>
> Jeg har fuld adgang til System Volume Information og RECYCLER
> efter hvad jeg kan huske lavede jeg det først under Mappeinstillinger
> og herefter Egenskaber for System Volume Information og med hjælp af
> den indbyggede hjælpefunktion i Vista

Skulle hilse (fra min svoger) og sige tusind tusind tak. Nu kører det. Jeg
er selv meget glad for alle de der gider hjælpe.
Så kunne jeg ikke selv komme på nettet efter jeg havde slukket. Men efter
restart af Netgear routeren kom jeg på igen.
Men jeg kører heldigvis XP, så jeg er ikke så hjælpeløs hér.

Mvh
Torben

Fra : Nørd

Dato : 11-02-08 22:57

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen news:47b0889e$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> Men jeg kører heldigvis XP, så jeg er ikke så hjælpeløs hér.

Velbekomme.
Tak for tilbagemelding.
Jeg kører med både XP og Vista på samme maskine.
Mvh. Poul

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-02-08 00:14

> [...]
>
> Nyindkøbt Medion med Vista Home Premium vil ikke som vi vil.
> Hvordan får man fuld adgangskontrol på nyinstallationen som superbruger?

Hvis der er mapper, som han ikke har kontrol over.
Højreklik på mappen. Vælg Sikkerhed. Knappen Avanceret, fanen ejer. Ned på
knappen Rediger - så skulle resten vist sige sig selv.

Kurt

Fra : Gamle

Dato : 11-02-08 00:35

Kurt B. Andersen wrote:
> Hvis der er mapper, som han ikke har kontrol over.
> Højreklik på mappen. Vælg Sikkerhed. Knappen Avanceret, fanen ejer.
> Ned på knappen Rediger - så skulle resten vist sige sig selv.

Det er det hele. I høj grad systemfilerne kan ikke tilgåes.

Mvh.
Torben

Fra : Fietsenmaker

Dato : 11-02-08 07:21

Gamle skrev:

> Det er det hele. I høj grad systemfilerne kan ikke tilgåes.
>
> Mvh.
> Torben

Overtag ejerskab af en mappe for eksempel System Volume Information
Start -> kør -> cacls "c:\System Volume Information" /E /G brugernavn:F

Fra : jesper

Dato : 11-02-08 08:00

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nyindkøbt Medion med Vista Home Premium vil ikke som vi vil.
> Hvordan får man fuld adgangskontrol på nyinstallationen som superbruger?

Du kan tildele dig selv sikkerheden, gå ind på den fil du vil åbne , se
under egenskaber, fanebladet sikkerhed, der kan du under avanceret sætte dig
selv ind som ejer.

Husk det betyder at når du surfer kan ondsindede programmer også få adgang
til systemfilerne !

Fra : Gamle

Dato : 13-02-08 19:09

jesper wrote:
> Husk det betyder at når du surfer kan ondsindede programmer også få
> adgang til systemfilerne !

Hej.

Tak til dig og andre for god hjælp.

Og ja, sikkerhed og sund fornuft.
Det har jeg altid brugt og aldrig haft virus eller andet på min maskine.
Da det er min svoger som havde problemet, har jeg naturligvis informeret
ham. Men han var godt klar over risikoen ved fuld adgang.

Mvh.
Torben