MS Windows
briani 27239
Autostart af programmer, hjælp mig lige :~
Fra : Rene Hansen

Dato : 10-02-08 14:58

Hej gruppe.
Det er næsten helt pinligt at spørge, det må jo være børnelærdom for
alle Jer genier
Indledningsvis skal jeg lige sige at jeg er temmelig PC-analfabet: jeg
klarer mig fint på bruger niveau, men når det bliver lidt langhåret
falder jeg som regel af...
Jeg har efterhånden en masse programmer som starter op når computeren
tændes, og rigtig mange af dem bruger jeg ikke særlig tit, så jeg
ville jo gerne have det sådan at de kun starter når jeg har brug for
dem.
Det tager jo efterhånden en krig og en madpakke for maskinen at boote
op.
Jeg har været lidt rundt i kontrolpanelet for at prøve at finde ud af
det, men jeg må indrømme at selv denne simple opgave overstiger mine
begrænsede evner, hvor pinligt det så er at indrømme det....

Er der ikke een af Jer venlige genier som kan fortælle mig hvordan og
hvorledes?
Jeg mener at vide at det slet ikke skulle være så indviklet endda, så
der er vel håb om at jeg kan klare det selv, med lidt åndelig
vejledning....

På forhånd af hjertet tusindvis af tak for hjælpen.

Rene

Fra : Hagar

Dato : 10-02-08 15:05

"Rene Hansen (slet VGHNF)" <spamjunkie@VGHNFnot.me> skrev i en meddelelse
> [...]
> vejledning....
>

> På forhånd af hjertet tusindvis af tak for hjælpen.

Du skal gå ned i start, vælg den funktion der hedder kør, og så skriver du
msconfig i feltet og klikker ok, når du så er kommet ind, så vælg fanebladet
start, der kan du vælge til og fra hvad der skal starte op.

Hagar

Fra : Rene Hansen

Dato : 10-02-08 15:09

Hagar <nogo31@hotmail.com> skrev:

>"Rene Hansen (slet VGHNF)"

SNIP

>Du skal gå ned i start, vælg den
>funktion der hedder kør, og så skriver du
> [...]

Hej Hagar
Det var søreme hurtigt
Tusind tak for hjælpen

Rene

Fra : Per

Dato : 10-02-08 15:19

Rene Hansen (slet CGPPE) wrote:

> SNIP

> Hej Hagar
> Det var søreme hurtigt
> Tusind tak for hjælpen

Hvis du ikke helt kan overskue hvad de forskellige programmer er, så kan du
også i Windows Defender se hvilke programmer der starter op med windows.

De står på en mere overskuelig og nem måde for "ikke" nørder....., da
msconfig/start ikke imo er den bedste.

Det står under softwareundersøgelse - startprogrammer i Windows Defender,
hvis du har den installeret.

mvh. Per

Fra : Ole Bole

Dato : 10-02-08 17:15

"Rene Hansen (slet CGPPE)" <spamjunkie@CGPPEnot.me> skrev i meddelelsen

> SNIP

> Hej Hagar
> Det var søreme hurtigt
> Tusind tak for hjælpen
>
> Rene

og så, tjek lige i startmenuen - programmer - start om der ligger noget der.
det gør der såmen nok

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 10-02-08 15:07

"Rene Hansen (slet VGHNF)" <spamjunkie@VGHNFnot.me> skrev i meddelelsen

> [...]
> tændes, og rigtig mange af dem bruger jeg ikke særlig tit, så jeg
> ville jo gerne have det sådan at de kun starter når jeg har brug for

Windows XP:
Menuen START -> Kør
Indtast så msconfig

Vista:
Menuen Start -> msconfig.exe

Der kommer så et lille vindue op, hvor du skal vælge fanebladet "Start" og
fjern fluebenet ud for de programmer, du ikke ønsker skal starte op.
Hvis du ikke helt ved, hvad du roder med og er bange for at røre ved ting,
der er helt nødvendige ved opstart, kan du jo evt. lade være med at røre ved
de programmer, der hedder noget med "Microsoft".

Du vil muligvis blive bedt om at genstarte computeren.

Fra : Rene Hansen

Dato : 10-02-08 19:09

Per, Ole og Phillip,
Tak skal I ha' det er rart at ser er nogen der gider hjælpe os
stakler

Windows defender, er det noget jeg får fra nettet?
Jeg er allerede godt i gang, og det går helt klart hurtigere nu
hvor jeg har fået ryddet lidt op.
Nu har jeg lavet et lille dokument hvor jeg gemmer Jeres
guldkorn, så jeg kan vedligeholde "dyret"i fremtiden.
Og så glemte jeg at nævne at det er XP jeg kører med, det er jo
nok så vigtigt, men som nævnt, så er der allerede fremskridt.

Rene

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-02-08 00:20

"Rene Hansen (slet CLL9V)" <spamjunkie@CLL9Vnot.me> skrev i meddelelsen

> Windows defender, er det noget jeg får fra nettet?

Windows Defender følger med Windows.
Jeg mener, at det kom med SP2 i Windows XP for nogle år siden, så hvis du
ikke har det, kan du sikkert få det via Windows Update.

Fra : Ole C

Dato : 11-02-08 00:23

Philip Nunnegaard skrev blandt andet:

> Windows Defender følger med Windows.

Nej.

> Jeg mener, at det kom med SP2 i Windows XP for nogle år siden

Nej.

> hvis du ikke har det, kan du sikkert få det via Windows Update.

Nej.
Men her:
http://www.microsoft.com/danmark/athome/security/spyware/software/default.mspx

--
vh
Ole C

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-02-08 00:33

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Nej.

Underligt. Så gad jeg nok vide, hvordan jeg har fået den indenbords.
I mit Vista fulgte den i hvert fald med selve DVD'en, og jeg er ret
overbevist om, at jeg også havde den i XP det sidste stykke tid.
Og jeg har kun kørt med automatiske opdateringer. Ingen manuelle operationer
på dét område.

Fra : Bjarne Chr

Dato : 11-02-08 00:48

"Philip Nunnegaard" <philip@fjerndettehitsurf.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> overbevist om, at jeg også havde den i XP det sidste stykke tid.
> Og jeg har kun kørt med automatiske opdateringer. Ingen manuelle
------
Windows Defender følger med Windows Vista
Den kan ikke afinstalleres "kun" deaktiveres
Hvis du har haft den i XP må du selv ha' installeret den.
Bc

Fra : Ole C

Dato : 11-02-08 10:35

> [...]

> overbevist om, at jeg også havde den i XP det sidste stykke tid.
> Og jeg har kun kørt med automatiske opdateringer. Ingen manuelle

Sorry - Windows Defender er åbenbart blevet en del af Vista. Det var jeg
ikke klar over.
Men den har aldrig været en del af XP, medmindre man selv aktivt
installerede den.

--
vh
Ole C

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-02-08 16:31

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Men den har aldrig været en del af XP, medmindre man selv aktivt
> installerede den.

Det har jeg med garanti ikke gjort selv (Windows Update tæller ikke med
her), så det er meget muligt, at jeg har forvekslet det med selve SP2 i XP.

Fra : Ole C

Dato : 11-02-08 18:02

Philip Nunnegaard skrev blandt andet:

> Det har jeg med garanti ikke gjort selv (Windows Update tæller ikke
> med her), så det er meget muligt, at jeg har forvekslet det med selve
> SP2 i XP.

Igen:
Windows Defender følger ikke med SP2.

--
vh
Ole C

Fra : Peter Anker

Dato : 11-02-08 18:09

> Igen:
> Windows Defender følger ikke med SP2.
>
> --
> vh
> Ole C

Wndows/ MS havde på et tidspunkt noget spyware-noget der kunne køre under XP
og jeg kan ikke huske hvad det hed, men det var ikke defender. Defender er
noget der er en integreret del af Vista og intet andet.

Det havde et særdeles dårligt ry på grund af at det stort set intet fandt,
var af en ringe funktionalitet og fordi rygtet ville vide at MS fik
kroner/dollarser for at overse forskelligt snavs

jeg brugte det selv i et par uger og så var det ellers ud med skidtet

PA

Fra : Ole C

Dato : 11-02-08 18:15

Peter Anker skrev blandt andet:

> Wndows/ MS havde på et tidspunkt noget spyware-noget der kunne køre
> under XP og jeg kan ikke huske hvad det hed, men det var ikke
> defender.

Jo det var.
Linket ligger lidt oppe i tråden, så du kan se efter.

> Defender er noget der er en integreret del af Vista og
> intet andet.

Vrøvl. Se ovenfor.

> [...]
> MS fik kroner/dollarser for at overse forskelligt snavs
>
> jeg brugte det selv i et par uger og så var det ellers ud med skidtet

Det er jeg til gengæld enig i.

--
vh
Ole C

Fra : Peter Anker

Dato : 11-02-08 18:44

> Jo det var.

Hmmm... Så er det ham tyskeren jeg ikke kan huske navnet på der render rundt
og gemmer mine ting der er på spil igen

Fra : Bjarne Chr

Dato : 11-02-08 19:13

"Peter Anker" <snyd@snyd.snyd> skrev i meddelelsen
> [...]
> kroner/dollarser for at overse forskelligt snavs
>
> jeg brugte det selv i et par uger og så var det ellers ud med skidtet
Defender hed først Windows Antispyware
--
med venlig hilsen
Bc

Fra : Peter Anker

Dato : 11-02-08 20:43

> Defender hed først Windows Antispyware

bingo

og tyskeren hedder alzheimers

- huj hvor det går

Fra : Ole C

Dato : 11-02-08 21:30

Det vil jeg ikke bestride.

> og tyskeren hedder alzheimers

- og heller ikke det.
Så vidt jeg husker

--
vh
Ole C

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-02-08 18:21

> Igen:
> Windows Defender følger ikke med SP2.

Det er også derfor, jeg skrev *forvekslet*.

Fra : Rene Hansen

Dato : 12-02-08 17:41

Philip Nunnegaard <philip@fjerndettehitsurf.dk> skrev:
> [...]

OK, det her er lidt citat-fusket...
Jeg svarer Jer alle sammen i tråden på samme tid.
Det ser lidt ud til at jeg skal holde mig fra Defender eftersom
jeg jo altså ikke er den helt store ørn til det her.
Det skal helst være lidt nemt for mig, så jeg kan nå at lære
lidt om det mens jeg roder rundt, og således at jeg ikke får
lavet for store ulykker.
Jeg prøver jo stadig at lære, men det er som regel kun når
problemerne opstår at jeg får taget mig sammen til at rode med
det;
If it ain't broken, don't fix it...

Jeg nåede jo heller aldrig at at lære det dersens BASIC-skidt
til C64'eren....

Rene

Fra : Rene Hansen

Dato : 12-02-08 17:33

> [...]
>
>Windows Defender følger med Windows.
>Jeg mener, at det kom med SP2 i
>Windows XP for nogle år siden, så hvis du

Hmm, der kan du bare se Phillip: Det er sgutte meget tjek jeg
har på det dersens computer-noget
Jo, jeg har SP2, og nu må jeg jo bare lige ind og kigge lidt på
sagerne.

Rene