MS Windows
briani 27239
Open Source Backup, Windows
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 09-02-08 18:22

Jeg er på udkik efter et lille nemt backup-program,
der kan lave differentieret backup af visse foldere
og filer til en usb2 ekstern harddisk.

Det er til min datters laptop. Jeg selv bruger
Drive Image (Symatec), men det er nok en lovlig stor kanon
til opgaven.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : jopa

Dato : 09-02-08 18:34

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev

> Jeg er på udkik efter et lille nemt backup-program,
> der kan lave differentieret backup af visse foldere
> og filer til en usb2 ekstern harddisk.

Hej Jørgen.
tror du kan bruge DSYNCHRONIZE
http://dimio.altervista.org/eng/

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-02-08 18:36

Den 09-02-08 18.21 skrev Jørgen Farum Jensen følgende:
> Jeg er på udkik efter et lille nemt backup-program,
> der kan lave differentieret backup af visse foldere
> og filer til en usb2 ekstern harddisk.

Hvis det ikke behøver at være open source, men blot gratis (til privat
brug), så tjek Allway Sync:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-allwaysync.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug Thunderbird til mail, og undgå at få fyldt indbakken med spam.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 09-02-08 18:40

Jørgen Farum Jensen skrev:

>Jeg er på udkik efter et lille nemt backup-program,
>der kan lave differentieret backup af visse foldere
>og filer til en usb2 ekstern harddisk.

Cobian Backup 8
http://www.educ.umu.se/~cobian/cobianbackup.htm

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ole Bole

Dato : 09-02-08 19:41

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Cobian Backup 8
> http://www.educ.umu.se/~cobian/cobianbackup.htm

men den drillede på min vista - bruger derfor SyncToy fra MS - funger
perfekt og er let at sætte op

Fra : Per

Dato : 09-02-08 20:23

Ole Bole wrote:
> "Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> men den drillede på min vista - bruger derfor SyncToy fra MS - funger
> perfekt og er let at sætte op

Hej Ole !

Jeg bruger Cobian8 på min Vista - og det er nok det bedse backup program jeg
har haft igennem tiden - så det kan godt køre Vista

Jeg anbefaler Cobian8 til alle .....

mvh. Per

Fra : Calle.

Dato : 09-02-08 21:45

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hej Ole !
>
> Jeg bruger Cobian8 på min Vista - og det er nok det bedse backup program
> jeg har haft igennem tiden - så det kan godt køre Vista
>
> Jeg anbefaler Cobian8 til alle .....

den kan pludselig lave ged i Vista. har brugt den længe i XP, men i Vista
ter den sig ikke altid som den skal, nok også derfor der er en ny på vej
--
Venlig hilsen
Calle.

Fra : Ole Bole

Dato : 09-02-08 22:55

"Calle." <snyd@mail.ha> skrev i meddelelsen
> [...]
> ter den sig ikke altid som den skal, nok også derfor der er en ny på vej

det var noget med at den ikke ku køre stabilt i baggr. - og så kom der en
meddelelse om at den var gået død og det var træls, så derfor synctoy - MS's
egne programmer plejer nu at køre meget stabilt på deres OS

Fra : Rainman

Dato : 09-02-08 22:12

Per wrote:

> Jeg anbefaler Cobian8 til alle .....
>
> mvh. Per
Hvorfor ikke Cobian 9?

Fra : Ole Bole

Dato : 09-02-08 22:54

> [...]
>
> Jeg bruger Cobian8 på min Vista - og det er nok det bedse backup program
> jeg har haft igennem tiden - så det kan godt køre Vista

fino - men på min virkede den skunte - så måske det var noget hos mig?

har såmen hørt meget godt om cobian. brugte i øvrigt tidl. stones
kopikontrol, men den var ikke testet til vista da jeg hoppede på vista.

Fra : Per

Dato : 10-02-08 10:42

Ole Bole wrote:
> [...]
>
> har såmen hørt meget godt om cobian. brugte i øvrigt tidl. stones
> kopikontrol, men den var ikke testet til vista da jeg hoppede på

He he - det var også derfor jeg skiftede til Cobian.

Jeg brugte også Stones tidligere på XP - et rigtig godt program også

mvh. Per

Fra : Ole Bole

Dato : 10-02-08 11:00

> He he - det var også derfor jeg skiftede til Cobian.
>
> Jeg brugte også Stones tidligere på XP - et rigtig godt program også
>
> mvh. Per

tjek alligevel SyncToy ud - jeg er glædeligt overrasket over
brugervenligheden

man kan jo sige meget om Bill Gates og Co, men de kan nu det der med at få
de enkle ting til at spille

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-02-08 11:31

Ole Bole skrev:

>tjek alligevel SyncToy ud

Den virker ikke på en standard xp.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : ego

Dato : 10-02-08 12:02

> Den virker ikke på en standard xp.

Den virker fint på min XP Home

mvh
kaj

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-02-08 12:18

ego skrev:

>Den virker fint på min XP Home

Alligevel virker den ikke på en standard xp (heller ikke en standard xp
home).

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Richard Thune

Dato : 10-02-08 12:25

> Alligevel virker den ikke på en standard xp (heller ikke en standard xp
> home).
Venligst forklar hvad du mener med standard xp og hvorfor du tror synctoy
ikke virker på den.
RT

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-02-08 12:30

Richard Thune skrev:

>Venligst forklar hvad du mener med standard xp og hvorfor du tror synctoy
>ikke virker på den.

Der kræves .net 2.0 for at køre synctoy, .net 2.0 er ikke standard i en xp

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Richard Thune

Dato : 10-02-08 12:33

> Der kræves .net 2.0 for at køre synctoy, .net 2.0 er ikke standard i en xp
Tak, og havde du skrevet det fra begyndelsen ville der være færre menesker
der betragtede dig som en kværulant.
RT

Fra : Ole Bole

Dato : 10-02-08 17:01

"Richard Thune" <rthune@gmail.com> skrev i meddelelsen
> "Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Tak, og havde du skrevet det fra begyndelsen ville der være færre menesker
> der betragtede dig som en kværulant.
> RT

hehe - til gengæld havde han ikke fået så meget opmærksomhed......

Fra : Ole Bole

Dato : 10-02-08 16:59

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Den virker ikke på en standard xp.
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

Weird, for den ligger på min XP-install-skive....

Fra : Calle.

Dato : 09-02-08 21:43

"Ole Bole" <fake@fake.fake> skrev i meddelelsen

> "Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> men den drillede på min vista - bruger derfor SyncToy fra MS - funger
> perfekt og er let at sætte op

Gør den også her, men der er en ny på vej ifølge hjemmesiden

--
Venlig hilsen
Calle.