MS Windows
briani 27239
Vista - fjernsyn i media center
Fra : Peter

Dato : 09-02-08 08:33

Hej

jeg kan ikke få Media Center til at finde kanalerne. Den scanner og
efter et par minutter svarer at der er 0 kanaler.

Jeg bruger et almindeligt kabel (fra TDC/Yousee Kabel-TV), som normalt
sidder i mit fjernsyn.

Er der kendte problemer med Media Center? Skal man "aktivere"
tuner-kortet? Eller andre ting?

/Peter

Fra : Bjarne Chr

Dato : 09-02-08 10:23

"Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> sidder i mit fjernsyn.
>
> Er der kendte problemer med Media Center? Skal man "aktivere"

Opgaver / Indstillinger / konfigurer TV
Du skal fortælle MCE at du bruger TDC Kabel TV
Du skal også indtaste dit postnummer

--
med venlig hilsen
Bc

Fra : jama

Dato : 09-02-08 10:34

"Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sidder i mit fjernsyn.
>
> Er der kendte problemer med Media Center? Skal man "aktivere"

Hvis jeg var dig ville jeg bruge dette program "Zattoo"
https://zattoo.com/download
Det har 17 kanaler(der kommer flere) og det er helt OK. TV.100% Fuld på
højde med et TV korts og uden disses besvær, med med at finde de forskellige
kanaler og programmer.
Mvh.Jama

Fra : Rado

Dato : 09-02-08 18:32

On Sat, 9 Feb 2008 10:34:28 +0100, "jama" <nonspam@mail.com> wrote:

>Hvis jeg var dig ville jeg bruge dette program "Zattoo"
>https://zattoo.com/download
>Det har 17 kanaler(der kommer flere) og det er helt OK. TV.100% Fuld på
>højde med et TV korts

Det er jeg nu ikke enig i. Mit 7 år gamle ATI AIW128 kort har en
langt bedre TV billedkvalitet end Zattoo. Om TV kortene så er blevet
dårligere siden dengang skal jeg ikke kunne sige...

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : Calle.

Dato : 09-02-08 13:38

> [...]
> sidder i mit fjernsyn.
>
> Er der kendte problemer med Media Center? Skal man "aktivere"

tror din Pc er instaleret med et dvb-t (Terrestrial) kort. mener kabel-tv
skal have et dvb-c (cable) kort
--
Venlig hilsen
Calle.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 09-02-08 13:59

Den 09-02-2008, skrev Calle.:
> "Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> tror din Pc er instaleret med et dvb-t (Terrestrial) kort. mener kabel-tv
> skal have et dvb-c (cable) kort

Det var også min tanke, men ville lige vente med svaret til de andre
forslag var prøvet.
Kai

Fra : Peter

Dato : 09-02-08 21:56

Fister Løgsovs wrote:

> Det var også min tanke, men ville lige vente med svaret til de andre
> forslag var prøvet. Kai

OK tak - jeg ved 0 om disse ting. Så vidt jeg kan se er kortet DVB-T,
og jeg gætter på det betyder jeg ikke kan bruge det med min gamle TDC
kabel-tv forbindelse.

Hvor får man at DVB-T signal fra egentlig? Jeg går ud fra at DVB-C er
et gammeldags tv-signal ligesom man fik fra antennaen på taget for
nogle år siden? Fordi, mit fjernsyn er rigtig gammelt, og virkede med
en antenna og siden med TDC kabel-tv (uden nogen form for ekstra
anordning).

Kortet hedder "Hybrid TV Device" og producenten er "eMPIA Technology".

Et andet program (CyberLink PowerCinema) der er installeret på computer
fortæller mig at det kan finde 2 tunerkort: "Analog TV device x 1" og
"DVB-T TV device x 1". Men der er kun et kort - betyder "hybrid" så at
det kan håndtere to typer signaler? Og kan det håndtere kabel-tv? (Jeg
tror det ikke for jeg har prøvet alt hvad jeg kan finde...)

mvh,
Peter

Fra : Calle.

Dato : 09-02-08 22:03

> [...]
> det kan håndtere to typer signaler? Og kan det håndtere kabel-tv? (Jeg
> tror det ikke for jeg har prøvet alt hvad jeg kan finde...)

DVB-T er alm. antennesignal digitalt. Det kan godt hentes ned med en
gammeldags tagantenne

--
Venlig hilsen
Calle.

Fra : Peter

Dato : 09-02-08 22:20

Calle. wrote:

> DVB-T er alm. antennesignal digitalt. Det kan godt hentes ned med en
> gammeldags tagantenne

Tak - jeg har ikke en tagantenne mere desværre (kun signalet jeg får
fra TDC kabel-tv). Der fulgte dog en 15cm lang antenne med computeren -
er den stor nok til at modtage et signal?

mvh, Peter

Fra : Ole C

Dato : 09-02-08 22:07

Peter skrev blandt andet:

> OK tak - jeg ved 0 om disse ting. Så vidt jeg kan se er kortet DVB-T,
> og jeg gætter på det betyder jeg ikke kan bruge det med min gamle TDC
> kabel-tv forbindelse.

Korrekt.

> Hvor får man at DVB-T signal fra egentlig?

Fra "jord"-baserede sendere.
"T" står for "terrestial", hvilket er et fint ord for "jordbaseret"

> Jeg går ud fra at DVB-C er
> et gammeldags tv-signal ligesom man fik fra antennaen på taget for
> nogle år siden?

Nej, netop ikke.
"C" står for cable, hvilket er et engelsk ord for "kabel"

> Fordi, mit fjernsyn er rigtig gammelt, og virkede med
> en antenna og siden med TDC kabel-tv (uden nogen form for ekstra
> anordning).

Ja, fordi det var den samme slags analoge signal.
Men nu er det jo digitalt - og så er det ikke så enkelt.....

> [...]
> device x 1" og "DVB-T TV device x 1". Men der er kun et kort -
> betyder "hybrid" så at det kan håndtere to typer signaler?

Ja - analogt og jordbaseret digitalt.

> Og kan det
> håndtere kabel-tv?

Nej ikke TDC's digitale signal som er i DVB-C.

--
vh
Ole C

Fra : Peter

Dato : 09-02-08 22:17

Ole C wrote:

> Korrekt.

> Fra "jord"-baserede sendere.
> "T" står for "terrestial", hvilket er et fint ord for "jordbaseret"

Nu har jeg også undersøgt en lille smule på nettet
Terrestrial forvirrede mig dog fordi signalet kommer ikke iggennem
jorden, men igennem luften...

> Nej, netop ikke.
> "C" står for cable, hvilket er et engelsk ord for "kabel"

Ja - og DVB betyder "digital video broadcast". Jeg er dog rimelig
sikker at jeg ikke får DVB-C fra TDC kabel-tv. De må sende mig et
gammelt analogt signal.

> Nej ikke TDC's digitale signal som er i DVB-C.

Men jeg får ikke et digitalt signal fra TDC kabel-tv (går jeg ud fra).
Hvis jeg gjorde ville mit fjernsyn ikke virker. Mit fjernsyn er 15 å
gammel og virker kun med et gammelt analogt signal.

Desværre kan kortet heller ikke håndterer det analog signal jeg får.

Tak for hjælpen,
Peter

Fra : Bjarne Chr

Dato : 09-02-08 22:35

> [...]
> gammel og virker kun med et gammelt analogt signal.
>
> Desværre kan kortet heller ikke håndterer det analog signal jeg får.

-----------------
Hvis dit TV kort er et hybrid kort burde det kunne
tage både analog og digital TV.
Du skal vælge TDC kabel TV i opsætningen i
Windows Mediacenter
Bc

Fra : Pico

Dato : 09-02-08 23:06

Ole C wrote:
> Peter skrev blandt andet:
>

> Ja - analogt og jordbaseret digitalt.

> Nej ikke TDC's digitale signal som er i DVB-C.

Han burde da kunne hente "analog", det gør jeg i hvetfald på min Pc, til
fjernsynet i stuen har jeg en Selektor.

--
MVH
Pico

Fra : Peter

Dato : 10-02-08 10:34

Pico wrote:

> Han burde da kunne hente "analog", det gr jeg i hvetfald p min Pc,
> til fjernsynet i stuen har jeg en Selektor.

Ja, det troede jeg også. Og rigtig nok når den søger finder den nu 5
kanaler (sandsynligvis dem jeg har i "grundpakken" fra kabel-tv) - men
jeg kan ikke se dem i media center. Det eneste jeg får er en skærm
hvor man kan ane der er et billede, ligesom hvis fjernsynet ikke er
rigtigt sat op, eller antennekablet er faldet ud...

/Peter

Fra : Bjarne Chr

Dato : 10-02-08 12:01

> [...]
> hvor man kan ane der er et billede, ligesom hvis fjernsynet ikke er
> rigtigt sat op, eller antennekablet er faldet ud...

Du skal altså både vælge analog og kabel TV
Så læser den hele pakken ind for dit område
SÃ¥ deaktiverer du de programmer du ikke har i din pakke.
Bc