MS Windows
briani 27239
XP sidepanel også i Vista?
Fra : Jan Tønder

Dato : 08-02-08 15:14

Hejsa.

Nu kan jeg ikke huske hvad sidepanelet i mapper i XP hedder, hvor man kan
vælge at kopiere, flytte slette etc. markerede filer. Det sidepanel savner
jeg helt vildt i Vista - kan man ikke vælge dette panel i Vista? Hvis ikke,
så er det da et skridt tilbage synes jeg - især når man vil flytte filer.

Hilsen Jan

Fra : Jan Tønder

Dato : 08-02-08 15:26

Nu kalder jeg det sidepanel som Vistas Gadget-panel - jeg mener jo bare det
venstre panel i XP med nedenstående optioner. Findes det ikke i Vista?

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 08-02-08 16:57

> [...]

> jeg helt vildt i Vista - kan man ikke vælge dette panel i Vista? Hvis
> ikke, så er det da et skridt tilbage synes jeg - især når man vil flytte

Det skulle vel ikke være dette her du mener?
http://www.hitsurf.dk/privat/skaermdump.jpg

Det er også i min vista. Jeg husker så ikke, om det var der pr. default, da
jeg installerede det i sin tid, og hvordan jeg i så fald fik det frem.

Fra : Jan Tønder

Dato : 10-02-08 14:48

"Philip Nunnegaard" <philip@fjerndettehitsurf.dk> skrev i meddelelsen
> "Jan Tønder" <jan-tonder@FJERNDETTEmail.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Det skulle vel ikke være dette her du mener?
> http://www.hitsurf.dk/privat/skaermdump.jpg

Hej Philip.

Nej, det er desværre ikke mappevisning jeg mener - det er menuen med
mulighed for at klikke på om man eksempelvis vil kopiere, flytte etc.
filer - kan ikke huske hvad det hedder og har ikke længere XP så jeg kunne
finde ud af hvad panelet hedder

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 10-02-08 23:36

On Sun, 10 Feb 2008 14:47:46 +0100, Jan Tønder
<jan-tonder@FJERNDETTEmail.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>mulighed for at klikke på om man eksempelvis vil kopiere, flytte etc.
>filer - kan ikke huske hvad det hedder og har ikke længere XP så jeg kunne

Er det den der kommer frem, når du klikker på højre museknap du mener?

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Jan Tønder

Dato : 12-02-08 20:36

> Er det den der kommer frem, når du klikker på højre museknap du mener?

Nej, desværre. Det er simpelthen menuen til venstre med en blålig baggrund
(altså i XP), hvor du kan klikke på Flyt, kopier etc., når du vel at mærke
har markeret en eller flere filer/undermapper i den pågældende mappe....

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 08-02-08 17:53

Argh! Linket i mit forrige indlæg er dødt.
Prøver denne:
http://www.chartbase.dk/privat/skaermdump.jpg

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-02-08 17:53

Philip Nunnegaard skrev:

> Argh! Linket i mit forrige indlæg er dødt.

Næ.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-02-08 17:52

Jan Tønder skrev:

> Nu kan jeg ikke huske hvad sidepanelet i mapper i XP hedder, hvor man kan
> vælge at kopiere, flytte slette etc. markerede filer. Det sidepanel savner
> jeg helt vildt i Vista - kan man ikke vælge dette panel i Vista?

Kontrolpanel - Mappeindstillinger - Vis: fjern fluebenet ved
"Enkel mappevisning" (hedder vist noget lidt andet, men det
starter med "enkel").

Hvis der er nogen der har et tip til hvordan man renser mapperne
for alt andet end filoversigten, må de gerne sige til. Jeg bruger
klassisk visning.

--
Bertel