Hva ka en PowerBook?
Fra : Gunnar Holse

Dato : 16-07-01 08:55

Nu står jeg og skal bruge en bærbar maskine, og jeg overvejer seriøst at
sælge min stationære i den henseende.

Det er jo ikke løgn. Når det kommer til bærbare, så kan diverse misfostre af
PC-fabrikater ikke matche lækkerhedsværdien i en PowerBook, og egentlig
heller ikke rå kraft hvis man ligger og roder på brugtmarkedet efter noget
til omkring 10K. Men det kræver at jeg sælger min arbejds PC som er en
særdeles velsmurt (omhyggelig udvalgt og hjemmebygget, jeg vil savne den!)
PIII 900MHz EB/512 MB Kingston/17"" Sony E200/Matrox
G450/Plextor/Zip/Pioneer DVD osv.. for at hoppe ned til omkring de 300 Mhz
G3 i en 'bronze keyboard' PowerBook.

Jeg er mest afhængig af programmer som formZ, Photoshop/Illustrator og MS
Office. Jeg vil derfor gerne høre ad om det er helt ude i skoven at basere
arbejdet på en sådan maskine. Er der grafik pro's der har erfaringer?

--
Hilsen
Gunnar

Fra : Gunnar Holse

Dato : 16-07-01 09:35

Jeg skrev for lidt siden at:

> [...]
> heller ikke rå kraft hvis man ligger og roder på brugtmarkedet efter noget

Det skulle da lige være hvis man har nerver til at handle bærbar på eBay!