Øv! MacBook død.
Fra : Erling Hansen

Dato : 07-03-08 18:32

Jeg sad lige og hyggede mig med min MacBook da den pludselig gav et
lille suk (klik) og gik i sort ! !
Nå, jeg tog det lidt roligt, for jeg mente at erindre mig, at man kunne
vække den fra de døde ved at holde C-tasten nede mens man startede op.
Som tænkt, så gjort - og Heureka, det virkede, den startede da op igen,
men så trådte jeg vel i spinaten. Godt og grundigt. Den startede op,
modtog mit navn og min adgangskode, og jeg kom også ind på MacSOUP og
fik læst et par indslag.
Men SÅ...kom spinaten: Den side som kom op ved starten, om at den
loadede OS X blev ved med at køre, og den irriterede mig, så jeg begik
den dumhed at tvangslukke bogen (5 sek. på stop).
og nu vil den ikke i gang igen.
Hjælp
Erling

Fra : Erling Hansen

Dato : 07-03-08 19:32

Erling Hansen <spameh-dh@mail.dkspam> wrote:

> [...]
> loadede OS X blev ved med at køre, og den irriterede mig, så jeg begik
> den dumhed at tvangslukke bogen (5 sek. på stop).

Jeg fik ikke skrevet, at den nu starter op (lys på skærmen) og æblet og
det lille runde tandhjul roterer lystigt - lige så længe jeg gider at
lade det rotere.
mvh
erling

Fra : Per Rønne

Dato : 07-03-08 20:12

> [...]

> Jeg fik ikke skrevet, at den nu starter op (lys på skærmen) og æblet og
> det lille runde tandhjul roterer lystigt - lige så længe jeg gider at

Boot fra DVDen og reinstaller systemet.

Du bliver på et tidspunkt spurgt om du gerne vil have de gamle
indstillinger og programmer tilbage, og det vil du sikkert.

Anskaf dig derefter en intern 3,5" harddisk på 500 GB, og en firewirebox
at have den i; du kan få dem hos Zitech, også om søndagen. Og brug så
den til TimeMachine backup ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-03-08 23:26

Erling Hansen skrev den 07-03-2008 19:31:

> Jeg fik ikke skrevet, at den nu starter op (lys på skærmen) og æblet og
> det lille runde tandhjul roterer lystigt - lige så længe jeg gider at
> lade det rotere.

Den reparerer nok ting.

Prøv at lade den stå sådan natten over.

Fra : Erling Hansen

Dato : 08-03-08 23:59

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Den reparerer nok ting.
>
> Prøv at lade den stå sådan natten over.

Jeg ku' ikke finde min DVD til installering, men så prøvede jeg at løbe
den i gang med den installations-CD, som fulgte med i pakken - godt nok
en lidt ældre udgave end 10.4.11, men jeg fik den i gang og kunne så
vælge at installere fra den 10.4.11 der er på harddisken -
så selv om jeg ikke har overvældende meget begreb om computere lykkedes
det alligevel. Tak for råd.
mvh
erling.