Hvor handler man klogest/bedst?
Fra : Elle

Dato : 03-03-08 23:29

Kære NG igen ...
Jeg har netop fået mange gode fif og hints til valget af en Book Pro. Og
mange tak for det. Selvfølgelig kunne jeg så bare daske ind i en butik eller
bestille over nettet.

Men jeg savner en tråd om "gode steder at handle", da jeg ofte hører
kedelige historier om at service stopper, når dankortet er kørt igennem.
Selv er min yndlingsaversion Humac, som stadig har noget af den
kundefjendtlige hørm fra Åboulevarden.

Er den bedste betjening i virkeligheden selvbetjeningen på nettet? Og fra
hvilket site?

Hilsen Elle

Fra : Lyrik

Dato : 04-03-08 00:22

Den 03.03.2008 kl. 23:29 skrev Elle <elle@get2net.dk>:

> [...]
> kundefjendtlige hørm fra Åboulevarden.
>
> Er den bedste betjening i virkeligheden selvbetjeningen på nettet? Og fra

Garantien er vel den samme uanset hvor man har købt. Så er der hvor flinke
de er når man spørger om noget. Vi har købt 2 gange hos Humac i Lyngby.
Det er en lille moderne biks med meget søde unge mennesker der er rede til
at svare på spørgsmål. Anbefalelsesværdig. Sådan et sted man vender
tilbage til og browser og køber tilbehør. Men ingen rabat.

Så har vi købt i Fona i Hørsholm. Flink mand. Men har ikke været der
siden. Grunden er at man kan opnå et Forbrugsforeningskort til blandt
andet Fona. Det giver 4,5% i rabat på købet af Mac.
Har man ikke pengene i dag og går ind og køber for 10.000 kr. i dag på
kortet(start kreditmax). Så skal man først betale 1.maj. Her skal man så
betale 10.000 - 450= 9550 kroner! Så ikke alene får man løbende måned + en
måneds kredit, man sparer penge samtidigt! Lidt at tænke over.
Læs om det her:
http://www.forbrugsforeningen.dk/forside.aspx

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-03-08 00:34

Elle <elle@get2net.dk> wrote:

> [...]
> kundefjendtlige hørm fra Åboulevarden.
>
> Er den bedste betjening i virkeligheden selvbetjeningen på nettet? Og fra

Apple har sin egen Apple Store på nettet. Forhandlerne kan jo dårligt
tillade sig at være dyrere end den. Omvendt siges det, at forhandlerne
har så lille avance, at de heller ikke har råd til at gå under Apple
Stores priser. Derfor er priserne ret ens.
Jeg har selv handlet meget på Apple Store, og jeg har aldrig
haft problemer. Varerne kommer med kurerfirma, så man skal helst være
hjemme. Man er sikker på at få nyeste model og nyeste software. Man kan
også konfigurere computeren som man vil. Den store ulempe er, at hvis
noget går galt, er det lidt besværligt at returnere computeren til
reparation. Jeg har gudskelov aldrig været ude for det, men jeg har godt
nok en trådløs mus, der ikke virker, og som jeg aldrig har fået taget
mig sammen til at ringe til Apple Store om. Den var trods alt ikke så
dyr.
I en fysisk butik kan man vel godt risikere at få en gammel
model. Det kan jo være svært at se forskel, når der kommer en lille
opgradering af f.eks. MacBook. Man skal derfor gøre sit hjemmearbejde og
kende modelnumre eller specifikationer i detaljer, når man køber i en
butik. Man skal også sikre sig at få nyeste Mac OS X med, hvis det lige
er blevet opdateret. Det er ikke alle butikker, der kan levere andet end
standardkonfigurationer. Jeg ved ikke, om man kan risikere, at en butik
selv foretager en opgradering ved at åbne kassen og selv installere mere
RAM, større harddisk osv. Så får man ikke en helt jomfruelig computer,
der er uberørt af menneskehånd. Men OK, bortset fra tanken betyder det
nok ikke noget.
Jeg har selv købt to bærbare i Merlin sidste år. Det er gået
fint. De kunne kun levere standardkonfigurationerne. Jeg synes på en
måde, det er rart at kunne gå ind i en butik, hvis man har et problem
med computeren. Jeg vil også gerne støtte, at man kan gå ind fra gaden
og købe Mac i en butik. Jeg kan godt huske for ti-tolv år siden, da Mac
forsvandt mere og mere fra Fona og den slags butikker. De havde blot
nogle få gamle modeller stående. Når man spurgte efter Mac, blev man
mødt med et hånligt fnys og en bemærkning om, at sælgeren ikke selv brød
sig om Mac, og at der aldrig var nogen, der spurgte efter Mac. Den
"glæde" skal de ikke have igen.
Jeg havde et enkelt problem med min MacBook, som vibrerede for
meget, og den fik jeg bare byttet. Der gik en uge, før de fik en ny, og
i den tid brugte jeg bare den anden. Det kan være en fordel ved at
handle i et "supermarked", som Merlin og Fona jo næsten er. Det er ikke
indehaveren selv, der mister penge ved en garantisag, og butikken har så
stor omsætning, at det er bedre at tabe penge på et enkelt salg end at
få et dårligt ry. Jeg læste det engang i et computerblad, at det ikke
var så dumt at købe computer i Bilka eller tilsvarende. De er vant til,
at hvis en leverpostej ikke er god, så får kunden en anden. Den samme
filosofi gælder ofte deres andre varer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kell Christensen

Dato : 04-03-08 08:59

> [...]
> også konfigurere computeren som man vil. Den store ulempe er, at hvis
> noget går galt, er det lidt besværligt at returnere computeren til

Nu har jeg handlet på AS for første gang. Jeg spurgte hvor man skulle
henvende sig ved evt. problemer. Det blev et noget udvasket svar.

Kan du sige mig hvor man sender en defekt AS-Mac hen? Irland?

Kassen kommer imorgen så endnu ingen panik. Men krydsede fingre.

Kell

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-03-08 10:20

Kell Christensen <4200SLET@info.dk> wrote:

> Nu har jeg handlet på AS for første gang. Jeg spurgte hvor man skulle
> henvende sig ved evt. problemer. Det blev et noget udvasket svar.
>
> Kan du sige mig hvor man sender en defekt AS-Mac hen? Irland?

Nej, du ringer til apple som så evt. beder dig sende den enten til et
værksted i Vejle eller til Infocare på sjælland.

/thomas

Fra : Kell Christensen

Dato : 04-03-08 15:24

> Nej, du ringer til apple som så evt. beder dig sende den enten til et
> værksted i Vejle eller til Infocare på sjælland.

Tak Thomas - så er jeg mere rolig.

Kell

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-03-08 00:28

> Nu har jeg handlet på AS for første gang. Jeg spurgte hvor man skulle
> henvende sig ved evt. problemer. Det blev et noget udvasket svar.
>
> Kan du sige mig hvor man sender en defekt AS-Mac hen? Irland?

Opret en RMA direkte hos apple, indsend til indfocare eller aflever
hos en lokal forhandler (der sender til infocare). DOA returneres til
applestore.

Fra : Kell Christensen

Dato : 05-03-08 09:07

> Opret en RMA direkte hos apple, indsend til indfocare eller aflever
> hos en lokal forhandler (der sender til infocare). DOA returneres til
> applestore.

Thx Morten

Fra : jakob

Dato : 04-03-08 07:32

> Er den bedste betjening i virkeligheden selvbetjeningen på nettet? Og fra
> hvilket site?

Der er ingen tvivl om at du har den bedste forbrugerbeskyttelse ved
online handel.

14 dages fuld returret.

Det ville jeg gøre.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-03-08 18:19

jakob wrote:

> Der er ingen tvivl om at du har den bedste forbrugerbeskyttelse ved
> online handel.
>
> 14 dages fuld returret.

Åh ja såmænd... MEN - der har nu været en hel del ret så alvorlige sager
mod netbutikker, der ikke vil leve op til de rettigheder. - Har været
bragt op i både radio og TV, og der er flere afgørelser i
Forbrugerankenævnet...

Men Apple har _aldrig_ været involveret i sådanne sager. - Jeg har kun
handlet _1_ gang på AppleStore, og da fik jeg en særdeles fin service!

Ellers er det først og fremmest Humac (Århus), jeg handler i - og lidt i
Fona (Østergade, Århus) samt MidtData (Århus). - Det afhænger af, hvad
jeg skal købe...

Alle tre steder får man en fremragende service som Mac bruger!

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 04-03-08 08:51

Elle <elle@get2net.dk> wrote:

> Er den bedste betjening i virkeligheden selvbetjeningen på nettet? Og fra
> hvilket site?

Hvis du er studerende vil jeg anbefale AppleStore (på nettet): du får
6-8% rabat.

Har selv købt masser - uden problemer.

Men jeg støtter Henrik M.s betragtninger vedr. fysisk butik - faktisk
har jeg købt mine første 5 mac i butikker, og har i fredags bestilt den
første over nettet - jeg kunne konfigurere den, som jeg ville og får de
6% (er folkeskolelærer).

Gode erfaringer med butikker afhænger efter min mening af den person,
der betjener dig. Jeg har selv haft enorm glæde af at handle i Fona i
Roskilde (Ro's Torv) - det var kun fordi der var en særdeles mackyndig
(Michael Hansen), som ydede mig utrolig service. Han er ansat andet sted
nu (vistnok som noget økonominoget hos Humac) -

som Rolling Stones sang:
It's the singer, not the song.

Selv i Humac kan de have gode/dårlige folk ansat. "Gå efter manden"

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 04-03-08 10:42

Martin Ammentorp skrev:

> [...]
>
> som Rolling Stones sang:
> It's the singer, not the song.
>
> Selv i Humac kan de have gode/dårlige folk ansat. "Gå efter manden"

Hej

Jeg vil bare tilføje at man kan opnå yderligere rabat hvis man ringer
til Apple Store. Jeg fik prompte 5 % ekstra rabat på min Macbook (altså
11% i alt) ved at ringe og fortælle at computeren var til
forskningsbrug, at jeg ønskede at betale via et EAN-nummer og at jeg
accepterede at betale indenfor 7 dage efter levering.

Senere har jeg brugt samme metode til at købe min Time Capsule (den
leveres vistnok i dag eller i morgen - glæder mig). Den fik jeg knap 300
kr i rabat på selvom jeg denne gang betalte med VISA kort.

Jesper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-03-08 00:25

http://apple.com/dkstore

Fra : Steen

Dato : 05-03-08 14:46

On 2008-03-03 23:29:03 +0100, Elle <elle@get2net.dk> said:

> [...]
> kedelige historier om at service stopper, når dankortet er kørt igennem.
> Selv er min yndlingsaversion Humac, som stadig har noget af den

Jeg var tilfældigvis i Merlin sidste weekend.
De havde sørme en almindelig MacBook til 6999-
Det er første gang jeg har set en MB billigere end hos Apple

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-03-08 14:51

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Jeg var tilfældigvis i Merlin sidste weekend.
> De havde sørme en almindelig MacBook til 6999-
> Det er første gang jeg har set en MB billigere end hos Apple

garanteret en model fra sidste revision .. :)

/thomas

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 05-03-08 13:56

Elle <elle@get2net.dk> writes:

>Er den bedste betjening i virkeligheden selvbetjeningen på nettet? Og fra
>hvilket site?
>
>Hilsen Elle

Hos Fona i Frederiksbergcentert får du en fin behandlng og % når du
kommer fra MacBruger, som du er medlem af. Og så ligger det jo ret
nærheden af, der hvor du bor. Du kan bstille den og få den konfigureret
som du vil have den også med ikke Apple RAM.
Hilsen Hanne

PS:Hvis du sender mig en mail, skal jeg finde ham frem, du skal spørge
efter.

www.macbruger.dk
Største og ældste forening
for MacBrugere i Danmark