dot Mac konto priser
Fra : Palle Jensen

Dato : 03-03-08 13:33

Skal lige høre om det er mig der misforstår noget?

PÃ¥ et tidspunkt overvejede en .mac konto, men gad ikke give $99 for
den. Nu genovervejede jeg så forleden og gik lidt dybere og fandt så
denne prisliste som sætter tingene i lidt dyrere perspektiv:

http://www.mac.com/1/currencytable.html

Hvad ehhh... Tror amerikanerne at $ og € har samme værdi?

$99 = 486 kr.
€99 = 738 kr.

Eller?

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-03-08 13:38

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> http://www.mac.com/1/currencytable.html
>
> Hvad ehhh... Tror amerikanerne at $ og ¤ har samme værdi?

Du skal læse det med småt:

"*Prices for EU, United Kingdom, Australia, Singapore, and Japan include
taxes. All other countries do not include taxes."

/thomas

Fra : Palle Jensen

Dato : 03-03-08 13:42

On 2008-03-03 13:37:55 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Du skal læse det med småt:
>
> "*Prices for EU, United Kingdom, Australia, Singapore, and Japan include
> taxes. All other countries do not include taxes."

Så de 99 euro en inclusiv told/skat?

Hæftig skat?

Fra : Jon

Dato : 03-03-08 14:33

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Så de 99 euro en inclusiv told/skat?
>
> Hæftig skat?

MVA / moms?
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-03-08 14:52

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Så de 99 euro en inclusiv told/skat?
>
> Hæftig skat?

ja .. derudover er det helt almindeligt at apple lægger lidt extra oveni

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 03-03-08 15:33

> [...]

> http://www.mac.com/1/currencytable.html
>
> Hvad ehhh... Tror amerikanerne at $ og € har samme værdi?

Du har intet misforstået. Man handler med Apple i Apples Eurostore, og
der er priserne i €. Surt show, når dollar´en er så svag, og at Apple
ikke korrigerer kursudsvingene.

De første par år med .Mac betalte vi med dollars, men efter, at Apple
etablerede Eurostore er alt betalt med euro, og beløbene er ens

M.

Fra : Palle Jensen

Dato : 03-03-08 16:12

On 2008-03-03 15:32:38 +0100, info@for-ogefternavn.dk (Morten Lind) said:

> [...]
>
> De første par år med .Mac betalte vi med dollars, men efter, at Apple
> etablerede Eurostore er alt betalt med euro, og beløbene er ens

OK. Absurt dyrt for en .mac så. Det er bare lidt iøjenfaldende at man
lige vælge at tage det samme og så bare ændre møntfoden. Det er jo
snart den dobbelte pris.

Var der nogle der kendte et sted hvor man kan kunne synkronisere sin
iCal op imod gratis? Jeg synes der var en der postede et link engang?

Fra : Per Rønne

Dato : 03-03-08 18:07

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Var der nogle der kendte et sted hvor man kan kunne synkronisere sin
> iCal op imod gratis? Jeg synes der var en der postede et link engang?

Det kræver adgang til en Leopard Server. Så får man mulighed for at
oprette kalendere [som kan være delte] på denne server.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-03-08 21:05

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Det kræver adgang til en Leopard Server. Så får man mulighed for at
> oprette kalendere [som kan være delte] på denne server.

.... eller en caldav compliant server som f.eks. Kerio Mailserver ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 04-03-08 03:48

> ... eller en caldav compliant server som f.eks. Kerio Mailserver ...

Leopard Servers kalender-server /er/ caldav compliant ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-03-08 07:58

> Leopard Servers kalender-server /er/ caldav compliant ...

jeg kom bare med et alternativ til 10.5 server ....

/thomas

Fra : Palle Jensen

Dato : 03-03-08 21:28

On 2008-03-03 18:06:56 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Det kræver adgang til en Leopard Server. Så får man mulighed for at
> oprette kalendere [som kan være delte] på denne server.

Sikkert.

Der var bare en engang der postede et link til en side hvor man kunne
subscribe sig og på lagret sin kalender.

Fra : Henrik Enslev

Dato : 03-03-08 22:00

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Sikkert.
>
> Der var bare en engang der postede et link til en side hvor man kunne
> subscribe sig og på lagret sin kalender.

Sjovt nok netop et år siden:

CalTalk del din kalender

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/27436

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-03-08 12:49

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Var der nogle der kendte et sted hvor man kan kunne synkronisere sin
> iCal op imod gratis? Jeg synes der var en der postede et link engang?

Google Calender kan også hente publicerede iCal-kalendere, men det
kræver selvfølgelig også, at man publicerer dem på .Mac eller en anden
service. Derimod opdagede jeg lige, at der er kommet en beta-udgave af
BusySync 2.0 (den aktuelle version er 1.5). Den nye udgave kan faktisk
synkronisere direkte med Google Calender, og så slipper man helt for at
publicere sin kalender på nettet. Til gengæld koster BusySync $19.95 pr.
licens, så det er ikke helt gratis. Til gengæld er der ikke noget
abonnement.
Vi bruger selv BusySync til at synkronisere to Mac indenfor
husstanden, og det virker helt perfekt. Jeg synes nemlig, der er lidt
problemer med kalendere på .Mac for tiden. De bliver ikke ordentligt
opdateret. Jeg har prøvet at fjerne publicering og slå den til igen, men
det virker ikke.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Palle Jensen

Dato : 05-03-08 19:29

On 2008-03-05 12:48:55 +0100, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> [...]
> BusySync 2.0 (den aktuelle version er 1.5). Den nye udgave kan faktisk
> synkronisere direkte med Google Calender, og så slipper man helt for at

Google Calender ligger jo rent faktisk på nettet

Men du mener sikekrt hvis man IKKE bruger Google Calender. Jeg ville
ikke kunne bruge det da jeg ville synkronisere det med fruen som har et
andet login på den samme Mac. Men det vil være cool hvis det kan synce
til Google Calender.

> Til gengæld koster BusySync $19.95 pr.
> licens, så det er ikke helt gratis. Til gengæld er der ikke noget
> abonnement.

20 dollarspir er jo ingenting. Kigger på det. Tak.

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-03-08 20:05

> [...]

> ikke kunne bruge det da jeg ville synkronisere det med fruen som har et
> andet login på den samme Mac. Men det vil være cool hvis det kan synce

Du spurgte jo om alternativer til .Mac, hvis man vil synkronisere iCal
mellem flere brugere. Jeg blev først selv opmærksom på Google Calender i
går, da jeg læste om beta-versionen af BusySync 2.0. Jeg har brug for at
kunne se mine kalendere på arbejdet, hvor jeg har en Windows-computer.
Hidtil har jeg brugt Sunbird, som er opensource fra samme projekt som
Thinderbird og Firefox. Sunbird er bare helt vildt langsom på min pc på
arbejdet. Det tager et halvt minut at gå en uge frem eller tilbage. Jeg
vil derfor prøve at bruge Google Calender nu. Jeg har bare lidt
problemer med opdateringen til .Mac, som jeg har sat Google Calender til
at hente kalendere fra. Måske vil jeg i stedet prøve beta-udgaven af
BusySync 2.0.

> 20 dollarspir er jo ingenting. Kigger på det. Tak.

BusySync kan godt synkronisere mellem flere brugere på samme Mac. Det
kræver bare, at man bruger hurtigt brugerskift, for den kan kun
synkronisere en konto, der er logget ind i. Du kan jo teste den, før du
betaler. Den har fungeret helt perfekt hos os. Det er rart, at man kan
redigere kalenderne på begge computere. Med .Mac kan man kun redigere på
den computer, der udgiver en kalender, og ikke på den computer, der
abonnerer.

<http://busymac.com/busysync/userguide.html#scenarios>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Bo Hovgaard Thomasen

Dato : 03-03-08 14:36

On 3 Mar., 16:12, Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.B...@gmail.com>
wrote:

> [...]
> Var der nogle der kendte et sted hvor man kan kunne synkronisere sin
> iCal op imod gratis? Jeg synes der var en der postede et link engang?

Jeg har tidligere benyttet: http://www.icalx.com/
Det virkede fint.

Og ved at søge på share ical i google.com fandt jeg denne artikel, som
også kan udgøre et interessant alternativ:
http://www.tuaw.com/2006/06/15/two-ways-to-share-ical-without-mac/

- Bo