"Missing sync for Palm OS" og Entourage (O~
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 29-02-08 17:01

Som beskrevet i anden tråd kan livet været kompliceret for tiden, når
man vil synce iCal og Adressebog med en Palm-enhed.
"Missing sync for Palm OS" synes at være et godt forslag, men fungerer
alligevel ikke optimalt. Programmet understøtter imidlertid angiveligt
også Entourage. Jeg føler mig stærkt fristet til at overgive mig til
Entourage og droppe Apples tilsvarende programmer. Jeg har svært ved at
få øje på væsentlige faciliteter, der går tabt ved det bytte. Det
afgørende er at have et mailprogram, en kalender og en adressebog, der
spiller godt sammen. Og når de så også er integreret i
tekstbehandlingen, er det da kun en ekstra fordel.

Spørgsmålet er så, hvilken betydning det har for syncen.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 01-03-08 15:04

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> tekstbehandlingen, er det da kun en ekstra fordel.
>
> Spørgsmålet er så, hvilken betydning det har for syncen.

Her er nogle erfaringer:

Entourage importerer ubesværet, hvad man har i Apple Mails postkasser
samt regler. Entourage mdtager, at jeg har .mac liggende som ekstra
postkasse i Mail.

Entourage kan angiveligt synce med iCal og AdressBook og tilsvarende i
..Mac. Man afskærer sig altså ikke fra .Mac-samarbejdet ved at gå over
til Entourage.

Da jeg havde gennemført sync-instruktionen, var det imidlertid kun
Adressebogen, der kom med. Opdelingen i kategorier var tabt.

Kalender-sync sker ikke,som den skulle iflg. vejledning. Man kan
angiveligt eksportere fra iCal. Man trække enkeltbegienheder ud på
skrivebordet eller vælge total eksport til en lignende fil. Når man
klikker på filen, kan man vælge at sende indholdet til et andert
program, herunder Entourage. - Det sker bare ikke!! Begivenhederne
bliver lagt ind (som dubletter) i iCal.

Træk og slip dur heller ikke.

Sidst, jeg skrev om dette emne, var der en, der havde en god idé til
dette poblem. Hvordan var det nu?

I forhold til at synce med device, nævner Entourage-hjælp iSync. Mon det
virker? Så skulle Entourage synce til Palm device med iSync bedre end
Apples egne programmer. Eller skal man prøve Missing Sync?

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 02-03-08 16:49

> [...]

> virker? Så skulle Entourage synce til Palm device med iSync bedre end
> Apples egne programmer. Eller skal man prøve Missing Sync?

Man kan læse forskellige steder på nettet (Googlesøgning på "iCal" og
"Entourage"), at der er et problem med at få Entourage til at hente
indhold fra iCal, selv det skulle kunne lade sig gøre iflg. Hjælp.

Men når man har taget Entourage i brug, optræder Entourage som kalender
på iCals liste. Man kan markere emner i ICal, højreklikke og sende dem
til Entourage. Så kommer de til at stå som ukategoriserede i iCal.
Men hvordan vælger man samtlige poster i iCal på én gang?

Jeg tænkte: Missing sync kan synce mellem Entourage og Palm-device. Men
Missing sync indeholder ikke den mulighed at lade device overskrive
program. Entoureage var tom.
Jeg valgte Sync. Resultat: kalender på device slettet.
Entourage-kalender stadig tom. Nu kunne jeg imidlertid genetablere
kalenderen på device fra iCal ved kun at vælge denne Conduit.

Jeg kunne godt tænke mig at gå over til Entourage. Men så må nogen
fortælle mig, hvordan jeg får kalenderen flyttet derover.

Missing sync kører meget langsomt. Og programmet kører fast, hvis der
ønskes flere conduits på én gang. Desuden er programmet meget længe om
at opdage, at det er kørt fast. Der er en chance for, at programmet vil
køre stabilt, hvis man vælger at køre kun én conduit ad gangen.

Jeg funderer over, om Apple har vedtaget, at det SKAL være problematisk
at bruge programmer og ekstern hardware, der konkurrerer med produkter
fra Apples egne hylder. Altså: hold dig til Apples programmer og
investér i en iPod med lommebogsfunktioner eller en iPhone. Ellers er du
selv ude om dine ærgrelser.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-03-08 17:46

> [...]
> "Entourage"), at der er et problem med at få Entourage til at hente
> indhold fra iCal, selv det skulle kunne lade sig gøre iflg. Hjælp.

Fejl 40. Jeg har enkelte gange set at syncservice data korumperes men
det er yderst sjældent. imho fungerer det helt problemfrit.

> [...]
> fra Apples egne hylder. Altså: hold dig til Apples programmer og
> investér i en iPod med lommebogsfunktioner eller en iPhone. Ellers er du

iSync fungerer altså med 99 af 100 mobiltelefoner med SyncML, dvs
probemt ligger næppe i iSync. Det er dig der forsøger at bruge et
tredieparts program. Understøtter din telefon ikke synML? I givet fald
er det vel bare at bruge syncML til iSync.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 02-03-08 19:22

> [...]
> tredieparts program. Understøtter din telefon ikke synML? I givet fald
> er det vel bare at bruge syncML til iSync.

Som antydet i begyndelsen af tråden er den eksterne enhed en Palm (TX).
Jeg er naturligvis begyndt med at bruge iSync i forventning om, at det
ville virke, om det har gjort under tidligere OS X-versioner. Jeg ville
ikke have gjort mig al den ulejlighed samt brugt penge på Missing sync,
hvis det havde været tilfældet.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-03-08 21:17

> [...]

> ville virke, om det har gjort under tidligere OS X-versioner. Jeg ville
> ikke have gjort mig al den ulejlighed samt brugt penge på Missing sync,

Kan man ikke prøve Missing Sync gratis en periode? Det gjorde jeg
engang, da jeg havde problemer med min Palm. Missing Sync hjalp
overhovedet ikke noget. Den kører gennem de samme conduits som iSync, og
hvis de ikke er kompatible, så duer det bare ikke. Missing Sync giver
vist nogle flere muligheder for indstillinger, men for mit vedkommende
gav den ikke øget kompatibilitet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 03-03-08 17:56

> [...]
> hvis de ikke er kompatible, så duer det bare ikke. Missing Sync giver
> vist nogle flere muligheder for indstillinger, men for mit vedkommende

Da jeg prøvede første gang i december, var der en gratis betaversion.
Den var ikke til at få øje på denne gang.
Men egentlig tror jeg, at det kører nu. Man skal vist passe på ikke at
stresse processen. Jeg har slået kalender og adresebog i .mac fra (som
jeg i virkeligheden aldrig har brugt for alvor til lommebogsanliggnder.
Det var mest for sjov). Jeg syncer et emne ad gangen. Jeg tror også, at
det hjalp, at jeg ved en fejl kom til at slette alle kalenderdata på den
håndholdte og fik foretaget en frisk påfyldning fra iCal.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-03-08 21:09

> [...]
> ville virke, om det har gjort under tidligere OS X-versioner. Jeg ville
> ikke have gjort mig al den ulejlighed samt brugt penge på Missing sync,

Sig "fy" til din mobil telefon leverandør eller vent på at de
supporterer 10.5.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 03-03-08 17:56

> Sig "fy" til din mobil telefon leverandør eller vent på at de
> supporterer 10.5.

Palm TX er ikke en mobiltelefon.
http://www.palm.com/us/products/handhelds/tx/

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-03-08 00:48

> Palm TX er ikke en mobiltelefon.
> http://www.palm.com/us/products/handhelds/tx/

så skal du sige fy til din PDA leverandør.

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-03-08 18:03

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Altså: hold dig til Apples programmer og investér i en iPod med
> lommebogsfunktioner eller en iPhone. Ellers er du selv ude om dine
> ærgrelser.

Det lyder meget fornuftigt. Jeg har faktisk tænkt mig at gøre det. Jeg
har prøvet Palm for et par år siden, men gav op. Der var for meget, der
ikke fungerede helt perfekt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 02-03-08 19:22

> Det lyder meget fornuftigt. Jeg har faktisk tænkt mig at gøre det. Jeg
> har prøvet Palm for et par år siden, men gav op. Der var for meget, der
> ikke fungerede helt perfekt.

Rådet er ment ironisk. Jeg har altså inden for de sidste to år brugt et
anseligt beløb på en iPod, der ikke kan bruges som aktiv lommebog, og på
en Palm TX. Det fungerede smertefrit før OS 10.5. De svarer til mit
behov og er ikke den mindste smule defekte.
Jeg kan jo ikke vide det. Men hvis Apple aktivt indlægger dårlig
kompatibilitet i forhold til brug af f.eks. Palm-produkter eller udviser
bevidst manglende umage i den henseende, finder jeg det usympatisk.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-03-08 21:07

> [...]
> kompatibilitet i forhold til brug af f.eks. Palm-produkter eller udviser
> bevidst manglende umage i den henseende, finder jeg det usympatisk.

Det tror jeg ikke. Det er blot Palm som endnu ikke supporterer 10.5.

Det gør jeg eks ej heller - i al fald ikke før i morgen kl 8:30

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-03-08 21:17

> Rådet er ment ironisk.

Det ved jeg da godt Mit svar var også ment som drilleri.
Ikke desto mindre er rådet jo godt nok, for Apples egne
produkter er uden tvivl kompatible. Palm har for adskillige år siden
annonceret, at de ikke udvikler mere til Mac. Så må de jo ligge, som de
selv har redt. De får i hvert fald ikke flere af mine penge. Jeg købte
en Palm til os begge to her i huset. Da skærmen på min revnede efter 9
måneder, måtte jeg købe en til. Jeg har købt lidt software, tasker og
tilbehør foruden. Tilsammen har det kostet mig mere end en iPhone, og
jeg tror, vi blev trætte af dem efter højst et år.
Fordelene for os i hvert fald var ikke besværet værd. Der var
måske ikke decideret problemer, men små irriterende småting gjorde
alligevel, at man ikke gad til sidst. Det var penge ud ad vinduet. Andre
med andre behov end vores kan selvfølgelig prioritere anderledes. Jeg
konstaterer blot, at der ofte er problemer med Palm bare her i vores
lille gruppe. Så hjælper det ikke at skyde skylden på nogen, hvad enten
det er Apple eller Palm. Hvis skidtet ikke virker, er pengene spildt.
--
Henrik Münster
Esbjerg