Itunes problemer
Fra : Christian

Dato : 25-02-08 11:04

Hej

Med fare for at det er den gale gruppe.....

Min (PC) harddisk hvorpå al min musik som er overført til Itunes og Ipod'en
er stået af...

Spørgsmålet er om jeg kan tilbagesynkronisere musikken fra Ipod'en til en
nyinstallation af Itunes på den nye harddisk

Håber i kan hjælpe.

/Christian

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 25-02-08 11:50

Christian <christian@trinderup.dk> wrote:

> [...]
>
> Spørgsmålet er om jeg kan tilbagesynkronisere musikken fra Ipod'en til en
> nyinstallation af Itunes på den nye harddisk

Der skulle vist findes et program til at rippe en iPod.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 25-02-08 14:26

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Der skulle vist findes et program til at rippe en iPod.

Til Mac hedder programmet iTunes stavet bagfra "Senuti"...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-02-08 20:25

> [...]
>
> Spørgsmålet er om jeg kan tilbagesynkronisere musikken fra Ipod'en til en
> nyinstallation af Itunes på den nye harddisk

Nej - Ikke uden at snyde.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-02-08 00:03

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Nej - Ikke uden at snyde.

Hvad mener du med at snyde, jeg havde brugt rigtig meget tid på at spille
alle vores CD'er over i iTunes på en ældre iMac, som jeg havde sluttet
til stereoanlæget og brugte som Jukebox.

Og så skete der det, at iMac'ens system gik i udu, den kunne kun vise blå
skærm, men til alt held så havde jeg overført alle numrerne til min iPod,
og det kan da aldrig blive snyd, når jeg bruger "Senuti" til at overføre
hele mit musikbibliotek til en anden Mac.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-02-08 08:14

Niels Riis Ebbesen skrev den 26-02-2008 00:02:

> [...]
> iPod, og det kan da aldrig blive snyd, når jeg bruger "Senuti" til at
> overføre hele mit musikbibliotek til en anden Mac.

Du fisker din backup ud af arkivet. Har du ikke en sådan så kan du
fiske disken ud af kabinettet og sæt den til en anden Mac, så kan du
tilgå filerne der.

Fra : Christian

Dato : 26-02-08 10:59

tak for hjælpen allesammen

det virkede - puha.....

/Christian

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-02-08 11:56

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Du fisker din backup ud af arkivet. Har du ikke en sådan så kan du
> fiske disken ud af kabinettet og sæt den til en anden Mac, så kan du
> tilgå filerne der.

Jeg har jo købt og betalt alle de CD'er, som jeg har i mit iTunes
musikbibliotek, så uanset hvad jeg gør, så er det hverken snyd eller
ulovligt, at jeg genskaber mit iTunes musikbibliotek.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-02-08 00:42

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Jeg har jo købt og betalt alle de CD'er, som jeg har i mit iTunes
> musikbibliotek, så uanset hvad jeg gør, så er det hverken snyd eller
> ulovligt, at jeg genskaber mit iTunes musikbibliotek.

Nej, men der er ikke umiddelbart mulighed for det, sådan som iPod og
iTunes er lavet af Apple. Man er derfor nødt til at snyde systemet med
et eller andet program, en venlig hacker har lavet. Hacker skal her
forstås i den gamle betydning, at det er en, der roder med computere og
laver lidt småprogrammer.
Jeg får ofte lignende spørgsmål fra folk, der absolut ikke er
computerkyndige. For dem er det altså ikke så let at finde en måde at
omgå systemet på.
--
Henrik Münster
Esbjerg