MacSoup spørgsmål
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-02-08 15:27

Hej, jeg har brugt nogle dage på at teste forskellige news-klienter, og
jeg nu nået til MacSoup, og ind til vidre, er det den bedste af de
stand-allone news-klienter som jeg har testet, og nu får den de 30 dage
som prøve tiden gælder, hvor jeg vil se om jeg kan vænne mig til dens
måde at liste trådene.

Der er dog tre ting som jeg gerne vil have fod på:

Når man skal starte MacSoup, så skal man klikke på
"indstillingsdokumentet", og dets ikon er jo ikke så pænt, er der en
metode, så man kan placere MacSoup ikonet i Dock'en, og starte MacSoup
med klik på dette.

Jeg kunne godt tænke mig, at trådene bliver vist i rækkefølge efter
hvornår det første indlæg (trådstart) er postet.

Jeg staver som en brækket arm, så jeg ville ha' stor glæde af, at jeg
kunne køre stavekontrol på mine newsindlæg, kan det lade sig gøre.

Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK3650 Ølstykke

Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-02-08 16:00

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> "indstillingsdokumentet", og dets ikon er jo ikke så pænt, er der en
> metode, så man kan placere MacSoup ikonet i Dock'en, og starte MacSoup

Nej.

> Jeg kunne godt tænke mig, at trådene bliver vist i rækkefølge efter
> hvornår det første indlæg (trådstart) er postet.

Du klikker bare på "Alder" bemærk også andre sorteringsmuligheder nede i
venstre hjørne.

> Jeg staver som en brækket arm, så jeg ville ha' stor glæde af, at jeg
> kunne køre stavekontrol på mine newsindlæg, kan det lade sig gøre.

Pas.

Flemming Rubini

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-02-08 16:24

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Nej.

Ærgeligt, kan man så udskifte ikonet på indstillingsdokumentet.

> Du klikker bare på "Alder" bemærk også andre sorteringsmuligheder nede i
> venstre hjørne.

Når man sætter MacSoup op, så den viser trådene efter alder/dato, så
vises de i en rækkefølge efter hvilke tråde der senes er postet nye
indlæg i.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-02-08 19:13

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Ærgeligt, kan man så udskifte ikonet på indstillingsdokumentet.

Ja selvfølgelig. Det kan du også på applikationen.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 23-02-08 16:42

Joh da... http://www.mothsoft.dk/osx/souposx.html

--
Mvh Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-02-08 18:54

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Nej.

Joda - med mindre noget helt specielt gør sig gælende mht macsoup.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-02-08 19:08

> Joda - med mindre noget helt specielt gør sig gælende mht macsoup.

du ret. Det kan man som man plejer.

Vis info -> kopi det lille ikon øverst, og bemærk så at ændringen ses i
det store ikon nederst, hvis du har det indenfor synsvidde (det var det
som jeg overså i min test.)
Ikonet kan dog kun findes ude ved dokumenterne.

Noget andet er, jeg har arrangeret mine ting i docken, i samme
rækkefølge som OneKey bruger funktionstasterne. Og MacSoup er en del af
inventaret.

Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 23-02-08 19:10

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Pas.

Jeg har nyligt erfaret, at ordet "pas" blandt kvinder & børn er
erstattet med ordet "fisk", men sådan er der jo så meget

M.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 23-02-08 19:56

Morten Lind skrev:

> Jeg har nyligt erfaret, at ordet "pas" blandt kvinder & børn er
> erstattet med ordet "fisk", men sådan er der jo så meget

Ja, undtagen hver 2. fredag - der er der så lidt (lønningsdag)

Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-02-08 20:51

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> Jeg har nyligt erfaret, at ordet "pas" blandt kvinder & børn er
> erstattet med ordet "fisk", men sådan er der jo så meget

Tak.
Jeg tænker så på: "I'm like a one-eyed cat peepin' in a seafood store."
Men det er forbudt for børn.

http://www.uppercutmusic.com/artist_b/big_joe_turner_lyrics/shake_rattle
_and_roll_lyrics.html

Som Bill Haley gjorde berømt i form af Rock Around The Clock.

Men, gad vide om du omgåes børn der kører hinanden op i et had til fisk.
Så mind dem om, aldrig at købe fisk om mandagen, og spis dem samme dag
som de er hentet fra fiskemanden. For så ... smager det ikke af fisk.

Flemming Rubini

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-02-08 16:54

> [...]
> "indstillingsdokumentet", og dets ikon er jo ikke så pænt, er der en
> metode, så man kan placere MacSoup ikonet i Dock'en, og starte MacSoup

Gammeldags klip+klistre af det ønskede ikon ind på settingsfilen og
læg dokumentet i docken. Den slags virker stadig

Jeg mener også der er en default location for dokumentet, der gør at
det startes når applicationen startes.

> Jeg kunne godt tænke mig, at trådene bliver vist i rækkefølge efter
> hvornår det første indlæg (trådstart) er postet.

Kig lidt i indstillingerne. Det kunne man dengang jeg brugte
programmet, du kan sætte sorteringsrækkefølgen individuelt pr gruppe
eller global for alle grupper. Jeg tvivler på at disse funktioner
pillet ud.

> Jeg staver som en brækket arm, så jeg ville ha' stor glæde af, at jeg
> kunne køre stavekontrol på mine newsindlæg, kan det lade sig gøre.

I gamle dage kunne man bruge et tredieparts program ved navn
excalibur. Programmet er ikke just uptodate og det kan ikke bruge
OS'ets globale stavekontrol.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-02-08 18:35

> Jeg mener også der er en default location for dokumentet, der gør at
> det startes når applicationen startes.

Jeps, Martin's link fixede det lille problem.

> [...]
> programmet, du kan sætte sorteringsrækkefølgen individuelt pr gruppe
> eller global for alle grupper. Jeg tvivler på at disse funktioner

Jeg har været igennem indstillingerne, og jeg kan ikke finde et sted
hvor jeg kan vælge at trådene skal vises i den rækkefølge de er blevet
oprettet/startet.

Jeg synes det virker ulogisk, at en gammel tråd rykker op som den
første, blot fordi der lige er postet et nyt indlæg i den.

> I gamle dage kunne man bruge et tredieparts program ved navn
> excalibur. Programmet er ikke just uptodate og det kan ikke bruge
> OS'ets globale stavekontrol.

Ok, så er det nok nemmere at jeg lige kopierer teksterne over i TextEdit
og laver en stavekontrol der.

Et nyt spørgsmål, kan man indstille et eller andet, så links bliver
klikbare og åbner i Safari, eller er der igen vej udenom at man manuelt
kopierer dem over locatin feldtet.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-02-08 19:11

> [...]

> Jeg har været igennem indstillingerne, og jeg kan ikke finde et sted
> hvor jeg kan vælge at trådene skal vises i den rækkefølge de er blevet

Du er ikke tilfreds med muligheden: "Alle"? (Ja eller nej er ok.)

Flemming Rubini

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-02-08 20:05

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Du er ikke tilfreds med muligheden: "Alle"? (Ja eller nej er ok.)

Hmm... jeg er hverken tilfreds eller utilfreds, jeg er vant til at min
newskliet lister trådene i den rækkefølge de bliver oprettet, og man er
vel et vanedyr...

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-02-08 23:54

> [...]

> Hmm... jeg er hverken tilfreds eller utilfreds, jeg er vant til at min
> newskliet lister trådene i den rækkefølge de bliver oprettet, og man er

Jeg ved ikke, om du gør det, men jeg vil anbefale, at du til daglig kun
ser de ulæste indlæg. Så skjules de læste. MacSOUP gemmer jo indlæggene
på harddisken, så hvis du vil gå tilbage i en tråd, er det lynhurtigt at
vælge at se alle indlæg. Det er bare at trykke på et tre-tal, når listen
er fremme (1 er ulæste og 2 læste. Du kan se en menu over mulighederne
nede til venstre i liste-vinduet). Hvis man kun ser de ulæste, er der
ikke så mange på listen, og så bliver det mere overskueligt. Læser man
dagligt indlæg, så er det nærmest ligegyldigt, hvordan man sorterer, for
så er der ikke så mange på listen.
Ellers vil jeg nu mene, det er mest logisk at sortere efter det
nyeste indlæg. Hvad har man ud af, at en tråd er gammel, hvis den vækkes
til live igen? Så er den jo i princippet lige så frisk som en tråd, der
er startet senere. Jeg vil mene, at det er mere relevant at vide, hvor
aktiv en tråd er nu. Men eksperimenter lidt med mulighederne og find den
indstilling, der passer dig bedst. Det gjorde jeg også for tolv år siden

--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 23-02-08 19:23

> [...]

> Et nyt spørgsmål, kan man indstille et eller andet, så links bliver
> klikbare og åbner i Safari, eller er der igen vej udenom at man manuelt

Du cmd-klipper på linket; så åbner linket i din standard-browser.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 23-02-08 19:32

> [...]

> Et nyt spørgsmål, kan man indstille et eller andet, så links bliver
> klikbare og åbner i Safari, eller er der igen vej udenom at man manuelt

Du holder blot Ævle-tasten neden mens du klikker, så åbnes links i den
valgte standardbrowser.

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk¨
moth@mothsoft.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-02-08 19:12

> [...]
>
> Jeg synes det virker ulogisk, at en gammel tråd rykker op som den
> første, blot fordi der lige er postet et nyt indlæg i den.

Sådanne detalje kan jeg ikke huske, jeg tror ikke jeg har rørt ved
MacSoup siden 2001.

Jeg bruger tin <http://tin.org>. Det er den optimale newsreader for mig.

> Et nyt spørgsmål, kan man indstille et eller andet, så links bliver
> klikbare og åbner i Safari, eller er der igen vej udenom at man manuelt
> kopierer dem over locatin feldtet.

Æble+klick på url'er i et hvilket som helst stykke text er en gammel ting
fra System 7, der stadig virker såfremt url'et er formateret som dette:
<http://apple.com>

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-02-08 20:05

> Jeg bruger tin <http://tin.org>. Det er den optimale newsreader for mig.

Den er jeg ikke nået til i min test af stand allone newsklienter til
MacOSX, det kan være jeg lige skulle prøve den...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-02-08 20:55

> Den er jeg ikke nået til i min test af stand allone newsklienter til
> MacOSX, det kan være jeg lige skulle prøve den...

Det er en komandolinie dims du selv skal bygge fra sourcekode.
texteditoren er extern, dvs i mit tilfælde vi(m)

Jeg tror ikke det er noget for dig.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-02-08 21:34

> Jeg tror ikke det er noget for dig.

Hvis det er UNIX-nørderi efter det princip, at alting skal være så
indviklet og besværligt som overhovedet muligt, så er den ikke noget for
mig...

Fra : Per Rønne

Dato : 23-02-08 22:27

> Hvis det er UNIX-nørderi efter det princip, at alting skal være så
> indviklet og besværligt som overhovedet muligt, så er den ikke noget for
> mig...

Du behøver dog ikke gøre dig det så besværligt som muligt ved som Morten
at benytte vi; også emacs er skam en valgmulighed .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-02-08 07:22

Per Rønne <per@rqnne.invalid> wrote:

> Du behøver dog ikke gøre dig det så besværligt som muligt ved som Morten
> at benytte vi; også emacs er skam en valgmulighed .

jed kan enhver spade hitte ud af efter et par minutters øvelse. ESC+m
og der er fuld adgang til menuer.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 24-02-08 10:19

> jed kan enhver spade hitte ud af efter et par minutters øvelse. ESC+m
> og der er fuld adgang til menuer.

er den også udbredt på tværs af alle platforme?

Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 24-02-08 10:57

> er den også udbredt på tværs af alle platforme?

Emacs er næsten lige så udbredt i UNIX-verdenen som vi [der følger med
som standard], og med Leoparden har vi i Terminalen fået en fuldt
funktionsdygtig emacs, der også håndterer danske tegn [før 10.5 var der
problemer med ikke-ascii tegn].

<http://www.gnu.org/software/emacs/>

Jeg tror at du skal til CP/M eller lignende for at finde et
operativstystem, der [endnu] ikke har en emacs.

PS. Hvornår er det sidst du lavede seriøst arbejde i CP/M?

<http://homepage3.nifty.com/bugbug/cpm/>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-02-08 13:31

> [...]
>
> <http://www.gnu.org/software/emacs/>
>
> Jeg tror at du skal til CP/M eller lignende for at finde et
> operativstystem, der [endnu] ikke har en emacs.

Emacs er sjældent tilgængelig på de medier man bootstrapper fra eller
embeded devices. Den fylder ganske enkelt for meget.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-02-08 16:35

Morten Reippuert Knudsen skrev den 24-02-2008 13:30:
> Emacs er sjældent tilgængelig på de medier man bootstrapper fra eller
> embeded devices. Den fylder ganske enkelt for meget.

Mindedes svagt at have set en eller anden minimalistisk vi-klon der ikke
fyldte noget, og faldt så over
http://www.texteditors.org/cgi-bin/wiki.pl?TinyEditors

Så kom jeg i tanker om at jeg i tidernes morgen pressede en
fuldskærmseditor med tilhørende printrutine ind på en linie AppleBasic
(IIe). Det var en interessant øvelse at lave uden goto og den slags
særheder.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-02-08 13:28

> er den også udbredt på tværs af alle platforme?

nej. Den skal man næsen altid lægge på selv hvorfor det er praktisk at
kunne håndteere enten vi elle emacs

imho er pico/nano osv er lige lovlige begrænsende som texteditor.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-02-08 17:07

Morten Reippuert Knudsen skrev den 24-02-2008 13:27:

> nej. Den skal man næsen altid lægge på selv hvorfor det er praktisk at
> kunne håndteere enten vi elle emacs

Vil man være selvhjulpen på Unix, skal man lige lære det mest elementære vi.

Men både vi og jed er ret ringe til news.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-02-08 18:21

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Vil man være selvhjulpen på Unix, skal man lige lære det mest elementære vi.
>
> Men både vi og jed er ret ringe til news.

jed er da nem og kan håndtere linieombrydning copy/past osv. Du
forveklser den ikke med joe? vi kræver en en helt anden indlæringskurve.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-02-08 18:48

Morten Reippuert Knudsen skrev den 24-02-2008 18:20:

> jed er da nem og kan håndtere linieombrydning copy/past osv. Du
> forveklser den ikke med joe? vi kræver en en helt anden indlæringskurve.

jed er nem, men findes ikke på standardinstallationer, og mit liv er for
kort til at sætte alle maskiner op jeg kommer i nærheden af.

Desuden snakker jed svjh ikke nntp.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-02-08 19:30

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> jed er nem, men findes ikke på standardinstallationer, og mit liv er for
> kort til at sætte alle maskiner op jeg kommer i nærheden af.

Me too, derfor bruger jeg vi.

> Desuden snakker jed svjh ikke nntp.

aha nu er jeg med... det gør slrn eller tin dog.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-02-08 22:41

Niels Riis Ebbesen skrev den 23-02-2008 21:34:

> Hvis det er UNIX-nørderi efter det princip, at alting skal være så
> indviklet og besværligt som overhovedet muligt, så er den ikke noget for
> mig...

Vil du tro mig når jeg siger det kunne være meget værre?

Grafik er ikke nogen nødvendighed for kraftfulde programmer, men de
understøtter sjældent mus og så skal man huske så meget desto mere.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-02-08 10:12

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Vil du tro mig når jeg siger det kunne være meget værre?

Det ved jeg godt.

> Grafik er ikke nogen nødvendighed for kraftfulde programmer, men de
> understøtter sjældent mus og så skal man huske så meget desto mere.

Ja, min karriere som computer-bruger startede tilbage i 70'erne på
Compugraphic og Varityper fotosættere, og de var 100% komandolinie
styrede, mange af komandoerne sidder så fast, at jeg stadig kan huske dem.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Esben

Dato : 24-02-08 12:29

> Æble+klick på url'er i et hvilket som helst stykke text er en gammel ting
> fra System 7, der stadig virker såfremt url'et er formateret som dette:
> <http://apple.com>

Mindre kan gøre det, <> kan undværes men http skal være der. Office 2008
understøtter det ikke [suk]

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Per Rønne

Dato : 24-02-08 12:39

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Mindre kan gøre det, <> kan undværes men http skal være der. Office 2008
> understøtter det ikke [suk]

Word 2008 gør i hvert fald [prøvede lige; man skal dog vente til at
linket er markeret som link med blå, understreget tekst].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Esben

Dato : 24-02-08 13:30

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Word 2008 gør i hvert fald [prøvede lige; man skal dog vente til at
> linket er markeret som link med blå, understreget tekst].

Hjælper ikke i en tekst du læser. Kun når du skriver - dvs. du skal
redigere for at det virker.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-02-08 13:26

> Mindre kan gøre det, <> kan undværes men http skal være der. Office 2008
> understøtter det ikke [suk]

klammerne får lange url'er til at hænge sammen når text'en ombrydes
ved 72 tegn.

<http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=16&Parent=2&Sort
=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Direction24=2&Sorted24=
157625299763%2C2&Equal6914=44803&Direction27=2&Sorted27=7200&Direction
28=2&Sorted28=&Direction25=0&Sorted25=&Direction578=0&Sorted578=&Direc
tion2353=2&Sorted2353=&Equal193=&True25700=&Trueval25700=97214&True257
01=&Trueval25701=97215&True25702=&Trueval25702=97216&True25704=&Trueva
l25704=97219&Check12570=94544&Submit.x=19&Submit.y=12>

og

Fra : Esben

Dato : 24-02-08 14:12

> [...]
> 1=&Trueval25701=97215&True25702=&Trueval25702=97216&True25704=&Trueval
> 25704=97219&Check12570=94544&Submit.x=19&Submit.y=12

OK tak for uddybningen!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Terje Kleverud

Dato : 23-02-08 18:24

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> er der en metode, så man kan placere MacSoup ikonet i Dock'en,
> og starte MacSoup med klik på dette.

Åpne Script Editor, kopier inn teksten nedenfor og lagre det som
"program". MacSOUP henter så ned nye meldinger hver gang du starter
scriptet.

tell application "MacSOUP"
connect with fetching news without sending
end tell

--
Terje K

«Gjør det så enkelt som mulig, men ikke enklere» (A. Einstein)

Fra : Terje Kleverud

Dato : 23-02-08 18:43

Terje Kleverud <tekleve@frisurf.no> wrote:

> Åpne Script Editor, kopier inn teksten nedenfor [---]

Jeg beklager, dette ble litt for lettvint - det skal i stedet være slik:
(Etter "open document file "MacSOUP Settings"..." legger du inn stien
til MacSOUP Settings-dokumentet på samme måte som nedenfor)

tell application "Finder"
open document file "MacSOUP Settings" of folder "MacSOUP Folder" of
folder "Library" of folder "terje" of folder "Users" of startup disk
end tell

Fra : Jesper

Dato : 23-02-08 19:14

> [...]

> "indstillingsdokumentet", og dets ikon er jo ikke så pænt, er der en
> metode, så man kan placere MacSoup ikonet i Dock'en, og starte MacSoup

Hvis du laver en henvisning til MacSOUP instillingsdokumentet, navngiver
den MacSOUP Default Settings og putter den i mappen
Bruger/Bibliotek/Preferences, så vil suppen automatisk bruge den
instilling.

> Jeg kunne godt tænke mig, at trådene bliver vist i rækkefølge efter
> hvornår det første indlæg (trådstart) er postet.

Nej, efter sidste indlæg.

> Jeg staver som en brækket arm, så jeg ville ha' stor glæde af, at jeg
> kunne køre stavekontrol på mine newsindlæg, kan det lade sig gøre.

Kun med et trediepartsprogram, desværre understøtter MacSOUP ikke
operativsystemets stavekontrol.
--
Jesper
On the 7th day, God rested.... Chuck Norris took over.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-02-08 19:31

> Kun med et trediepartsprogram, desværre understøtter MacSOUP ikke
> operativsystemets stavekontrol.

Det vil det nok først komme til, når Stefan Haller laver en udgave som
er 100% unicode.

Vi er mange der længes efter en sådan.

Og så skal der naturligvis defineres en teksts /sprog/, så man kan se om
der anvendes dansk eller eksempelvis latin.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-02-08 20:49

Per Rønne <per@rqnne.invalid> wrote:

> Det vil det nok først komme til, når Stefan Haller laver en udgave som
> er 100% unicode.

Han skal ikke lave et unicode program. Han skal blot lave et program
der bruge Mac OS X's egne frameworks til textmanipulering. Så kommer
det helt af sig selv. Det vil i bund og grund betyde at han skal
flytte al kode til xcode hvilket næppe vil ske.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-02-08 22:27

> [...]
> det helt af sig selv. Det vil i bund og grund betyde at han skal
> flytte al kode til xcode hvilket næppe vil ske.

Grundlæggende skal han vel »bare« skifte en gammel klasse ud med en
moderne unicode-klasse - men jeg aner selvfølgelig ikke hvordan
programmet er bygget op, programmeringsmæssigt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-02-08 22:44

Per Rønne skrev den 23-02-2008 22:26:

> Grundlæggende skal han vel »bare« skifte en gammel klasse ud med en
> moderne unicode-klasse - men jeg aner selvfølgelig ikke hvordan
> programmet er bygget op, programmeringsmæssigt.

Hvis det var så enkelt, havde han vel gjort det for længe siden.

Synes stadig du skal tilbyde din assistance på projektet.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-02-08 23:37

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Hvis det var så enkelt, havde han vel gjort det for længe siden.
>
> Synes stadig du skal tilbyde din assistance på projektet.

Som nævnt har det tidligere været nævnt i de internationale grupper, at
han ikke ønsker andres hjælp.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-02-08 00:36

Per Rønne skrev den 23-02-2008 23:36:

> Som nævnt har det tidligere været nævnt i de internationale grupper, at
> han ikke ønsker andres hjælp.

Det har jeg så overset du har nævnt (eller glemt).

Det korte af det lange er at jeg formoder at djævlen ligger gemt i
detaljen. Det er i hvertfald min erfaring med "jamen du skal jo bare
_lige_"-ting.

Fra : Kjell Olausson

Dato : 23-02-08 22:54

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Jeg kunne godt tænke mig, at trådene bliver vist i rækkefølge efter
> hvornår det første indlæg (trådstart) er postet.

Har du provat att klicka för "Group Threads".

> Jeg staver som en brækket arm, så jeg ville ha' stor glæde af, at jeg
> kunne køre stavekontrol på mine newsindlæg, kan det lade sig gøre.

Excalibur
http://excalibur.sourceforge.net/

--
Regards, Kjell O