Gemme valg af godkendelse af Java Certifik~
Fra : Henrik

Dato : 20-02-08 01:23

Hver gang jeg skal logge på min PC Bank kommer en pop-up med noget
java certifikat godkendelse frem, hvor jeg skal vælge 'godkend' eller
'afvis'.
- Jeg vil naturligvis altid vælge godkende, for ellers kommer 'log-
in' boksen i PC bank ikke frem - men mit valg bliver ikke gemt, næste
gang jeg starter Safari op og vil på PC-bank spørger den igen.

Kan man ikke 'gemme' dette valg ?

Fra : Esben

Dato : 20-02-08 09:25

Henrik <hschytte@mail.dk> wrote:

> [...]
> in' boksen i PC bank ikke frem - men mit valg bliver ikke gemt, næste
> gang jeg starter Safari op og vil på PC-bank spørger den igen.

Du skal klikke på nogle folde-ud pile hvor du vælger
sikkerhedsindstillinger for certifikatet - vælg "always trust" eller
hvad det nu hedder på dansk

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Henrik

Dato : 20-02-08 03:02

On 20 Feb., 09:24, e...@nospamget2net.dk (Esben) wrote:

> Du skal klikke på nogle folde-ud pile hvor du vælger
> sikkerhedsindstillinger for certifikatet - vælg "always trust" eller
> [...]

Øv, den mulighed synes jeg slet ikke jeg får.. der er 3 muligheder
'hjælp' (som ikke hjælper meget) og 'godkend' og 'afvis' ?

Fra : Esben

Dato : 20-02-08 11:23

Henrik <hschytte@mail.dk> wrote:

> Øv, den mulighed synes jeg slet ikke jeg får.. der er 3 muligheder
> 'hjælp' (som ikke hjælper meget) og 'godkend' og 'afvis' ?

Se efter Trust settings (eller dansk ekvivalent) - der burde være en
folde ud pil...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 20-02-08 11:55

> [...]

> in' boksen i PC bank ikke frem - men mit valg bliver ikke gemt, næste
> gang jeg starter Safari op og vil på PC-bank spørger den igen.

Som alternativ til Esbens mulighed kan du:

Åbne programmet "Hovednøglering" (ligger i hjælpeprogrammer).
Finde dit certifikat og dobb.klikke på det.
Ændre indstillingen til "Godkend altid".

og jo, du får altid login-vinduet frem, selvom du har godkendt
certifikatet.

/Preben
--
The crazy ones, who think they can change the world
- are the ones who do.