Boot
Fra : LC

Dato : 12-02-08 10:14

Hej hvordan booter man op på cd på en G3 powermac Bærbar , vil prøve at
smide noget linux på da jeg ikke har Mac Os 9,2,2

Mvh Lars

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-02-08 10:25

LC skrev den 12-02-2008 10:13:
> Hej hvordan booter man op på cd på en G3 powermac Bærbar , vil prøve at
> smide noget linux på da jeg ikke har Mac Os 9,2,2
>
> Mvh Lars

Check manualen. Det er formentlig holde C nede mens du starter. Ubuntu
7.10 skulle køre ok.

Fra : LC

Dato : 13-02-08 13:51

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderaxiom@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Check manualen. Det er formentlig holde C nede mens du starter. Ubuntu
> 7.10 skulle køre ok.

det med at holde kun C nede var ikke vejen frem :(

Mvh Lars

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-02-08 14:17

LC skrev den 13-02-2008 13:51:
> "Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderaxiom@gmail.com> skrev i en meddelelse

> det med at holde kun C nede var ikke vejen frem :(

Præcist modelnummer? Noget med M og fire cifre formentlig.

Fra : LC

Dato : 13-02-08 14:27

> Præcist modelnummer? Noget med M og fire cifre formentlig.
M4753 -G3 Powerbook ( 266 )
mvh Lars

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-02-08 14:54

LC skrev den 13-02-2008 14:27:

> M4753 -G3 Powerbook ( 266 )

Andre har problemer:

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1049153&tstart=270

Tråden på

http://www.mail-archive.com/debian-powerpc@lists.debian.org/msg39277.html

siger at det er en "old world" maskine, og Ubuntu
installationsvejledningen siger at man skal bruge en OS 9 CD for at
komme i luften med disse maskiner.

Se
https://wiki.ubuntu.com/PowerPCFAQ#head-3f24dcedc36978ee03f9d317e24efa01e9a82c85
"What about OldWorld Mac's"

Kan være det er lidt problematisk. Måske skal du have den med til en
Installfest et sted?

Fra : LC

Dato : 13-02-08 15:04

> [...]
> "What about OldWorld Mac's"
>
> Kan være det er lidt problematisk. Måske skal du have den med til en

Mange tak for hjælpen kommer nok ikke til en sådan fest så maskinen ryger
nok ud

Mvh Lars

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 13-02-08 17:15

LC skrev:

> Mange tak for hjælpen kommer nok ikke til en sådan fest så maskinen ryger
> nok ud
>
> Mvh Lars

Så aftager jeg den gerne for lidt vin + porto !!

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 13-02-08 16:44

LC skrev:
> [...]
>
> Mange tak for hjælpen kommer nok ikke til en sådan fest så maskinen ryger

Vil gerne aftage den for vin + porto

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-02-08 23:38

LC <booh@it.fjerndk> wrote:

> "Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderaxiom@gmail.com> skrev i en meddelelse

> det med at holde kun C nede var ikke vejen frem :(

Hvis der sidder en bootbart CD eller DVD i og cimputeren ellers
virker: jo.