Valideringsproblem
Fra : Lasse Jørgensen

Dato : 02-03-08 22:33

Hej

Jeg er ved at lave en hjemmeside hvor jeg gerne vil have at folk
kan trykke på noget tekst, hvorefter siden bliver gemt i
foretrukne. Jeg bruger følgende kode til at lave det:

<A
HREF="javascript:window.external.AddFavorite('http://www.mywebsit
e.com','My Website!')">Click here to bookmark this website</A>

Mit problem opstår når jeg gerne vil validere siden så får jeg to
fejl:

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Ffotoferie.dk%2Find
ex.shtml

Er der nogen som ved at hvad jeg kan gøre for at det bliver
muligt at validere siden korrekt eller alternativt noget andet
kode så jeg stadig får samme funktion?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 02-03-08 22:43

Lasse Jørgensen <voksenlars@hotmail.com> skrev :

>Mit problem opstår når jeg gerne vil validere siden så får jeg to
>fejl:

I xhtml skal alle attributer skrives med små bogstaver, så ret
[...]

(og urien skal du jo også rette til din egen).

Men, hvorfor vil du egentlig gerne ha' sådan et script på siden?
Det er da ikke andet end spild af plads.
--
Kerim

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-03-08 22:47

Lasse Jørgensen wrote:

> [...]
> HREF="javascript:window.external.AddFavorite('http://www.mywebsit
> e.com','My Website!')">Click here to bookmark this website</A>

Jamen, det står da klart og tydeligt på valideringssiden. I xhtml skal alle
tags skrives med små bogstaver:

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Lasse Jørgensen

Dato : 02-03-08 23:12

Problemet er at nu kommer den med en række nye fejl når jeg retter A HREF til
små bogstaver

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 02-03-08 23:18

Lasse Jørgensen <voksenlars@hotmail.com> skrev :

>Problemet er at nu kommer den med en række nye fejl når jeg retter A HREF til
>små bogstaver

Den regner ikke med at linket er lukket, fordi du stadig har </A>
og ikke </a>, som det skal være.
--
Kerim

Fra : Lasse Jørgensen

Dato : 02-03-08 23:23

Kerim Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Den regner ikke med at linket er lukket, fordi du stadig har </A>
> og ikke </a>, som det skal være.
> --
> Kerim

Ville bare lige sige tak for tålmodigheden og hjælpen. Nu virker det helt fint.