Skift af billede
Fra : K Jensen

Dato : 02-03-08 15:53

Jeg har denne kode:

Fra : K Jensen

Dato : 02-03-08 15:57

Sorry, for hurtigt sendt.

Jeg har denne kode:

top;">

Er der en måde hvorpå jeg kan lave h_back.jpg "dynamisk". Altså så jeg kan
lave billedskift hvergang siden loades. Der findes jo masser af javascripts
til at gøre dette, men den kode kan jo ikke placeres i en style.

-Kenneth

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 02-03-08 16:43

K Jensen skrev:
> [...]
> lave billedskift hvergang siden loades. Der findes jo masser af javascripts
> til at gøre dette, men den kode kan jo ikke placeres i en style.

Hvis du stedet for at bruge style-attributten satte en
ID på din tabelcelle, ville en stylesheet formdeklaration
der gør det samme være
td#ID {
width:auto;
background-image:url(images/h_back.jpg);
repeat:no-repeat;
}
(left og top er standardværdierne)

Nu vil baggrundsbilledet kunne ændres ved
hjælp af et de JavaScripts, du skriver om.
Mere præcist vil
document.getElementById("ID").style.backgroundImage
--> = "url(images/i_back.jpg)";
udskifte baggrundsbilledet.

Nu skriver du jo ikke noget om hvad
formålet skal være. Et nyt billede hver
gang siden loades - hvad mener du egentlig
med det? Ét billede til Per, et andet til Poul osv?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : K Jensen

Dato : 02-03-08 16:51

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev >

> Nu skriver du jo ikke noget om hvad
> formålet skal være. Et nyt billede hver
> gang siden loades - hvad mener du egentlig
> med det? Ét billede til Per, et andet til Poul osv?

Ja forskelligt billede til Per og Poul, for at gøre siden mere "dynamisk".
f.eks. et skift mellem kaffe, te, vin etc.

Jeg kan dog ikke se hvordan jeg skal placere javascriptet i forhold til den
kode du skriver?

kenneth

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 02-03-08 18:54

K Jensen skrev:
> "Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev >
>
> Ja forskelligt billede til Per og Poul, for at gøre siden mere "dynamisk".
> f.eks. et skift mellem kaffe, te, vin etc.

Jeg ved ikke hvordan du har tænkt dig at
finde ud af hvem der er Per og hvem der er Poul.
Det er jo to forskellige personer, der kigger
på din webside på forskellige tidspunkter.
Hvilken dynamik er der overhovedet i at disse
to forskellige personer ser to forskellige
billeder?

Under alle omstændigheder er det nærmeste
jeg kan komme en eller anden form for rollover,
se
http://webdesign101.dk/rollover/
eller en eller anden form for slideshow, se
http://webdesign101.dk/slideshow/

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : K Jensen

Dato : 03-03-08 16:22

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk>
> Jeg ved ikke hvordan du har tænkt dig at
> finde ud af hvem der er Per og hvem der er Poul.

Jeg tror vi taler helt forbi hinanden

Jeg er blot ude efter noget kode der kan skifte billede hvergang siden
refreshes.
Der findes jo tonsvis, men jeg kan ikke umiddelbart finde noget som kan
passe ind i min nuværende kode. (jeg kan ikke lave om på det)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-03-08 17:27

Den 02-03-08 15.57 skrev K Jensen følgende:

> Jeg har denne kode:

> top;">

Hvis du absolut skal bruge den kode, er der vist kun én løsning: at du
får omdøbt filnavnet på serveren, enten i forbindelse med et besøg eller
med jævne mellemrum.

Hvis du har mulighed for at bruge et serversidesprog, kan du lave en
funktion, der vælger et tilfældigt billede og så indsætter det fundne
navn. Et eksempel med php:

$billednavn; ?>) no-repeat left top;">

Du kan sikkert få hjælp i en serversidegruppe.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at bruge de gratis anti-spywareprogrammer Ad-Aware, Spybot

Fra : K Jensen

Dato : 03-03-08 19:09

>Et eksempel med php:

> $billednavn; ?>) no-repeat left top;">
>
> Du kan sikkert få hjælp i en serversidegruppe.

Super, tak for hjælpen!

Kenneth