html i Web Expression eller FrontPage
Fra : Søren Weiss Hartmann

Dato : 26-02-08 03:28

Hvilken editor er bedst, MS Web Expression eller FrontPage når
jeg vil kopier min side www.sorenhartmann.com som er skrevet i
ASP til ren html med lidt java.

Jeg er ikke en haj til at skrive kode og kan ikke selv redigere i
ASP koden.

Tak

Søren

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 26-02-08 11:14

"Søren Weiss Hartmann" <html@sorenhartmann.com> skrev
> Hvilken editor er bedst, MS Web Expression eller FrontPage når
> jeg vil kopier min side www.sorenhartmann.com som er skrevet i
> ASP til ren html med lidt java.

Jeg ser ikke noget Java på din side men derimod en masse Javascript som ikke
har noget med Java at gøre

Kender ikke de 2 programmer men kender koden de efterlader og der laver
webexpression den pæneste.

Hvorfor vil det lave det om ?

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Søren Weiss Hartmann

Dato : 26-02-08 22:59

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> har noget med Java at gøre
>
> Kender ikke de 2 programmer men kender koden de efterlader og der laver

Hej John,

Jeg kan ikke selv kan opdatere siden i ASP og vil så ændre den så jeg kan gøre
det i Web Expression, da det er lidt mere tilgængelig for mig.

Har dog lidt at et problem med javascript

Mvh,

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-02-08 00:20

Søren Weiss Hartmann skrev:

> Jeg kan ikke selv kan opdatere siden i ASP

Er det kun teksten, eller det det hele der skal
opdateres?

> vil så ændre den så jeg kan gøre det i Web
> Expression, da det er lidt mere tilgængelig for mig.

Grafisk er det nydeliget, men det kodemæssige er
noget makværk, se bare

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.sorenhartmann.com%2F&charset=iso-8859-1&doctype=XHTML+1.0+Transitional&group=0&verbose=1

Jeg kan næppe tro at Frontpage, Web Ekpression
eller andre programmer kan få noget fornuftigt ud
af det.

> Har dog lidt at et problem med javascript

Så er du på den, for det meste navigation er lavet
med javascript, hvilket i sig selv er en dårlig løsning,
rent søgemaskinemæssigt.

Du kan sagtens lave noget flot og funktionelt, men
hvis ingen kan finde din side, er det jo uden virkning

Som sagt er designet fint, men koden er en ommer.

Om det så kan laves fornuftigt i et af de nævnte
programmer, er en anden sag - jeg ville lave koden
på en helt anden måde.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk