Simpel community
Fra : Tobias Madsen

Dato : 25-02-08 19:42

Hej HTML nørder! :)

Jeg har taget den opgave at skabe en side for nogen, nu vil de så
gerne have et mini community på den, hvilket jeg ingen erfaring
har med, overhovedet! Jeg har søgt og søgt uden held, så kan
nogen hjælpe mig med følgende:

1. Prioritet
Alle medlemmer skal have eget login og password.
Der skal være en fælles gæstebog.

2. Prioritet
De vil gerne kunne oploade et profilbillede samt skrive lidt om
sig selv i deres profil.

3. Prioritet
Intern mailsystem.

Prioriteringen er fordi jeg ikke føler jeg kan være krævende med
den her opgave, på forhånd tak :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 25-02-08 20:25

"Tobias Madsen" <stepperen@sol.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> gerne have et mini community på den, hvilket jeg ingen erfaring
> har med, overhovedet! Jeg har søgt og søgt uden held, så kan

Du skal over i noget serverside for at kunne få det til at spille.

Find ud af, hvilket sprog deres webhotel understøtter (asp eller php) og
spørg derefter i den relevante nyhedsgruppe.
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php

For php-hjemmesider skal du typisk også undersøge, om de understøtter MySQL
(database).
Det er i databasen, du lægger oplysninger om brugernavn, kodeord
(naturligvis krypteret), profiltekst, gæstebog, intern post osv.

Steder, hvor du kan lære de to sprog (på dansk):
PHP: http://www.phpartikler.dk/
ASP: http://www.html.dk/tutorials/asp/

På engelsk (PHP):
http://dk.php.net/tut.php