Konverter simple ASP website til html webs~
Fra : Søren Weiss Hartmann

Dato : 22-02-08 03:18

Er der nogle der kender et program eller ved hvordan jeg kan
konvetere min website som er skrevet med meget simple ASP
kode(det er uden database og i den stil) til en simple html
website

Jeg vil gerne kunne redigere den i Frontpage, bla. ved drag and
drop, da jeg ikke er en haj til kode.

Lige nu kan jeg redigere den i Frontpage ved at jeg selv skriver
ASP koden, men det er alt for svært og tidskrævende og kan ikke
se alle billederne eller tabeller.

www.sorenhartmann.com

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-02-08 07:55

Søren Weiss Hartmann wrote:
> Er der nogle der kender et program eller ved hvordan jeg kan
> konvetere min website som er skrevet med meget simple ASP
> kode(det er uden database og i den stil) til en simple html
> website

Det kan en webserver som IIS klare for dig.

Du installerer IIS på din computer, lægger dine sider i det webscope,
der er defineret i IIS og åbner så siderne i en browser med
kommandoen:

http://localhost/din_side.asp

Derefter beder du browseren om at vise kildekoden - den vil være ren html.
Gem kildekoden som din_side.html

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 22-02-08 10:26

"Søren Weiss Hartmann" <html@sorenhartmann.com> wrote in message
> [...]
>
> Lige nu kan jeg redigere den i Frontpage ved at jeg selv skriver
> ASP koden, men det er alt for svært og tidskrævende og kan ikke

Kan du ikke bare omdøbe filerne til .htm?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-02-08 11:38

Christian R. Larsen skrev:

> Kan du ikke bare omdøbe filerne til .htm?

Det fjerne jo ikke ASP-koderne der så vil blive synlige på
hjemmesiden (hvis den overhovedet virker).

--
Bertel

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 22-02-08 12:24

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> wrote in message

> Det fjerne jo ikke ASP-koderne der så vil blive synlige på
> hjemmesiden (hvis den overhovedet virker).

Jeg tror ikke helt, jeg forstår hvad han vil så, men det er nok bare mig.

Fra : Paul S

Dato : 22-02-08 12:42

Søren Weiss Hartmann wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
skriver
> ASP koden, men det er alt for svært og tidskrævende og kan ikke

1)
Vis siden i IE, vælg View, Source. Så får det siden op i din
editor - nok notepad. Kopier det in i Frontpage og her kan du så
arbejde med den.

eller 2)
Vis siden i IE, vælg Page, vælg Edit with Microsoft Office
Frontpage. Så kan du se siden samtidigt med at du kan se - og
rette i - sourcen.

mvh Paul S

Fra : Søren Weiss Hartmann

Dato : 22-02-08 22:34

Ideen er at man skal kunne bruge en editor hvor man kan se siden
som den vises på nettet og redigere i den samtidigt. Ligesom som
man kan med en normal side som er lavet med Frontpage.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-02-08 10:57

> Ideen er at man skal kunne bruge en editor hvor man kan se siden
> som den vises på nettet og redigere i den samtidigt. Ligesom som
> man kan med en normal side som er lavet med Frontpage.

Det er lidt svært med ASP-sider, da de jo er dynamiske.