Textarea i IE og Firefox
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 20-02-08 21:30

Dette er en boks til kommentarer:

cols"40"></textarea></p>
</fieldset>
My Information" /></div>

(Det er en del af en form, men resten er vist ikke relevant her).

Jeg har efterhånden fundet ud af, at Firefox har svært ved at forstå
størrelsen på textarea. Findes der en måde at skrive den på, der kan
få boksen til at se (nogenlunde) ens ud i Internet Explorer og
Firefox? Jeg har prøvet i IE7 og FF 2. i IE bliver den, som jeg ønsker
det, 40 kolonner bred og tre rækker høj med en fin elevator i højre
side. i FF bliver det en høj smal boks uden elevator.

Venlig hilsen
Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe 4652
http://www.varpelev.dk

Fra : Leonard

Dato : 20-02-08 21:47

On Wed, 20 Feb 2008 21:29:53 +0100, Kirsten Bjorneboe wrote:

> cols"40"></textarea></p>

Der skal et = ind her cols="40"
men ellers er det umuligt at svare på unde at kunne se hele siden, så
giv et link.
--
Leonard

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 20-02-08 22:31

On Wed, 20 Feb 2008 21:46:58 +0100, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>Der skal et = ind her cols="40"
>men ellers er det umuligt at svare på unde at kunne se hele siden, så
>giv et link.

Ups - det var flovt med det manglende =. Tusind tak.

Men ellers er formen uploadet her - inklusive ='et:
http://nicoline.freezoka.com/form.html

Det er begyndelsen til at lære PHP og MySQL og dette lille script
virker allerede. Prøv.

Vernlig hilsen
Kirsten

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 21-02-08 07:42

"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Ups - det var flovt med det manglende =. Tusind tak.

Jeg går ud fra, at det løste dit problem (har selv lige tjekket i Firefox).

Men ellers er der en supplerende mulighed, hvis det er:
<textarea .... cols="xx" rows="yy" style="width: AApx; height:
BBpx;"></textarea>

De to atributter, cols og rows, skal dog angives uanset for at validere, men
style-atributten over-ruler de to andre i browsere, der understøtter CSS
(dvs. de fleste moderne browsere).

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 21-02-08 22:42

On Thu, 21 Feb 2008 07:42:03 +0100, "Philip Nunnegaard"
<philip@fjerndettehitsurf.dk> wrote:

>Jeg går ud fra, at det løste dit problem (har selv lige tjekket i Firefox).

Ja, det gjorde det faktisk.

>Men ellers er der en supplerende mulighed, hvis det er:
><textarea .... cols="xx" rows="yy" style="width: AApx; height:
>BBpx;"></textarea>

Mange tak! Det var sådan en opskrift, jeg var ude efter, altså en der
ligesom kunne sikre størrelsen på textarea'et.

Jeg er stadig absolut novice, derfor vil jeg gerne lige have
"oversat", hvad der menes med AApx og BBpx ?

>De to atributter, cols og rows, skal dog angives uanset for at validere, men
>style-atributten over-ruler de to andre i browsere, der understøtter CSS
>(dvs. de fleste moderne browsere).

Jge har tænkt mig på sigt at anvende CSS. Hvis jeg ellers kommer så
langt, skal min viden bruges til at lave databaser og søgeformularer
til tabeller med folketællinger og kirkebøger online, og altså hverken
gæstebøger eller onlinehandel.

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-02-08 23:08

Kirsten Bjorneboe skrev:

> Jeg er stadig absolut novice, derfor vil jeg gerne lige have
> "oversat", hvad der menes med AApx og BBpx ?

AA betyder "et eller andet tal" og BB betyder "et eller andet
andet tal som måske er det samme". M.a.o. er det skrevet blot for
at vise at der skal stå et tal.

"Px" angiver at der regnes i pixler. Man kan også bruge procent
(%) eller en bredde i forhold til skriftstørrelsen (em).

--
Bertel

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 22-02-08 09:44

On Thu, 21 Feb 2008 23:07:57 +0100, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

>"Px" angiver at der regnes i pixler. Man kan også bruge procent
>(%) eller en bredde i forhold til skriftstørrelsen (em).

Tak Bertel! Så blev jeg lidt klogere.

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Birger

Dato : 21-02-08 13:46

"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ups - det var flovt med det manglende =. Tusind tak.

Mener at FF tæller linier (rows) anderledes end de andre.
Den giver enten en mere eller en mindre... kan ikke huske hvilken.

Birger
-----
http://bbsorensen.dk
http://varmeretter.dk - hverdagsmad. Sundt, nemt, hurtigt og billigt. Daglig
opdatering.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 21-02-08 17:44

"Birger" <sdc@bbsorensen.com> skrev i meddelelsen

> Mener at FF tæller linier (rows) anderledes end de andre.
> Den giver enten en mere eller en mindre... kan ikke huske hvilken.

Den giver lidt mere.