Lokalt netværk
Fra : Frederik David Lykke~

Dato : 15-07-01 21:41

Hej NG

Jeg skal sættet et netværk op her i huset når vi kan få FWA, men hcad
skal jeg bruge??? hub, switch 100mbit eller 10mbit??? og hvordan skal
det hele sættes op?

M.v.h
Frederik Gustafsen

Fra : Christian Mygind

Dato : 15-07-01 21:57

"Frederik David Lykkegaard Gustafsen" <fdlg@surfmail.dk> skrev i en
meddelelse news:3b51ffcc.18488509@news.tele.dk...
>[snip] hvordan skal det hele sættes op?

Stort spørgsmål! Du mangler en netværkssagkyndig i huset, så er du oppe at
køre ;^)

/Chr

Fra : Frederik David Lykke~

Dato : 15-07-01 21:59

>Stort spørgsmål! Du mangler en netværkssagkyndig i huset, så er du oppe at
>køre ;^)
>
>/Chr

Ja... jeg har nogenlunde styr på det, det er trods alt kun 4 computere
det drejer sig om, det er mere når allesammen skal kunne komme på
nettet, hvad gør man så

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-07-01 23:08

On Sun, 15 Jul 2001 20:41:02 GMT, fdlg@surfmail.dk (Frederik
David Lykkegaard Gustafsen) wrote:

> Jeg skal sættet et netværk op her i huset når vi kan få FWA, men hcad
> skal jeg bruge??? hub, switch 100mbit eller 10mbit??? og hvordan skal
> det hele sættes op?

Hvor mange pc'er drejer det sig om? De priser jeg har set på
rigtig FWA gør det uinteressant for private.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin Jensen

Dato : 16-07-01 13:04

(snip)

> Hvor mange pc'er drejer det sig om? De priser jeg har set på
> rigtig FWA gør det uinteressant for private.

(snip)

Tjek www.newz.dk - søg på FWA - der er link til Sonofon's FWA priser for
private - og det er meget lig ADSL for private, bare uden fri trafik.

/Martin

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-07-01 20:16

On Mon, 16 Jul 2001 14:03:31 +0200, "Martin Jensen"
<extremech@os.dk> wrote:

> Tjek www.newz.dk - søg på FWA - der er link til Sonofon's FWA priser for
> private - og det er meget lig ADSL for private, bare uden fri trafik.

Man behøver ikke omvejen via Newz, for de har selv offentligt
tilgængelige prisangivelser.

Det var ikke tilfældigt, at jeg skrev "rigtig FWA", for 3,5 GHz
er (i hvert fald i min begrebsverden) ikke rigtig FWA. Jeg er
klar over, at 'FWA' nogle gange anvendes som en generisk term for
en fast trådløs forbindelse og altså ikke som navnet på en
teknologi, men det gør jeg altså ikke. (Så kunne man med samme
ret kalde en 802.11 punkt-til-punkt forbindelse for FWA).

Men bortset fra det, så synes jeg nu heller ikke deres priser på
3,5 GHz er særlig attraktive, i hvert fald ikke så længe xDSL er
en teknisk mulighed på det pågældende sted.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-07-01 22:27

> Det var ikke tilfældigt, at jeg skrev "rigtig FWA", for 3,5 GHz
> er (i hvert fald i min begrebsverden) ikke rigtig FWA.

Hvad er det så?
Jeg bruger normalt betegnelsen FWA for 3,5 og 25 GHz systemerne, men ved
nærmere eftertanke vil jeg måske mene at akronymet kan bruges mere eller
mindre på alle systemer der gør det muligt at lave kredsløbskoblede
forbindelser af en vis kvalitet trådløst

--
Martin Højriis Kristensen