Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
scanner?
Fra : Milling

Dato : 15-07-01 21:07

Hvad kan man forvente af:

Microtek FilmScan 35

er det en udemærket scanner eller skal man bare glemme at man har hørt om
den!

Fra : Kim Østrup

Dato : 15-07-01 21:17

Milling <milling@12move.dk> skrev i en
> Hvad kan man forvente af:
>
> Microtek FilmScan 35
>
> er det en udemærket scanner eller skal man bare glemme at man har hørt
om
> den!

Hej Milling

Det kan være vi får et svar fra Bjarke - jeg mener han købte en
fornylig.

Selv ville jeg hellere prøve at få fat i en brugt Nikon/Canon til lidt
flere penge - og så tilgengæld få et kvalitetsprodukt med omkring 2700
dpi fremfor Microtek og kun 1800 dpi.

Selv bruger jeg en Agfa E50 - den scanner med 1200dpi - men der er lige
kommet en E52 der skulle være bedre - og de koster omtrent det samme som
en M35, men det er jo så en flatbed scanner istedet.

Mvh

Kim

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 16-07-01 09:22

Hej Kim

Du skriver ikke noget om hvordan du synes din scanner er på 1200dpi, er det
godt nok til web eller?

Thomas

Fra : Kim Østrup

Dato : 16-07-01 10:49

Hej Thomas

Jeg synes den er fin nok til web - men jeg er da klar over at man kan
hente flere detaljer ud af højlys og skygger med en Nikon LS40 eller
lignende.

Du kan da (hvis du lige gider kigge bort fra mit farvestik) kigge på:

http://foto.no/cgi-bin/bildekritikk/vis_bilde.cgi?id=18621

Som er scannet fra dias og beskåret fra :

http://foto.no/cgi-bin/bildekritikk/vis_bilde.cgi?id=18597

Synes du det er OK til net ?

Mvh

Kim

Thomas Nielsen <thomas.h.nielsen@get2net.dk> skrev i en

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 16-07-01 11:14

"Milling" <milling@12move.dk> wrote in message
> Hvad kan man forvente af:
>
> Microtek FilmScan 35
>
> er det en udemærket scanner eller skal man bare glemme at man har hørt om
> den!
Hej
Jeg har en lignende scanner, PrimeFilm 1800 I med cirka samme hardware, og
derfra en scanning på
http://www.angelfire.com/ok/tdalsgaard/fotoalbum/image19.jpg
mvh
Thorkild

Fra : Michael

Dato : 16-07-01 18:06

In article <E7z47.393$5Z5.5632@news.get2net.dk>, tdalsgaard@hotmail.com
says...

> Hej
> Jeg har en lignende scanner, PrimeFilm 1800 I med cirka samme hardware, og
> derfra en scanning på
> http://www.angelfire.com/ok/tdalsgaard/fotoalbum/image19.jpg

Det ville nok have været noget lettere at bedømme kvaliteten hvis det
scannede billeder ikke var 30 år gammelt.

- Michael

Fra : Søren Bargmann

Dato : 16-07-01 21:44

Ud fra mine egne erfaringer med PrimeFilm 1800 behøver billedet ikke
nødvendigvis være 30 år gammelt. Scanneren er den rene spild af penge, efter
min mening, og jeg vil absolut ikke anbefale andre at købe den.

/Søren B

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 16-07-01 11:14

Fra : Thorkild Dalsgaard