Hjelp med Picasa linker
Fra : Lot

Dato : 10-02-08 01:43

Er det noen som vet hvordan man kan få generert en automatisk liste
over picasa web albums inn i en html-side på en hjemmeside.

Ønsker ikke bildene - kun navn på album + årstall
Når man klikker på Albumnavn - blir man forwarded til picasa
webalbums. Skal altså se på bildene/browse på Picasas egen webside.

Eks: (dette skal automatisk komme inn som ren text på min nettside)

2008
Bilder av Norge - august 2008
Bilder av biler - januar 2008

2007
Tur til Svalbard - 12.12.07
Svømming i Oslo - 13.11.07

2006

2005

Fra : Peter Vesth

Dato : 10-02-08 11:52

Lot wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Er det noen som vet hvordan man kan få generert en automatisk liste
> over picasa

Hej Lot

Du skal først overveje, om picasa er det rigtige for dig.

Du kan så efterfølgende vælge hvilket program, du eventuelt vil bruge
til at size/croppe dine billeder (hvis det overhovedet er nødvendigt).

TNthumbnails er et udmærket program til at size billeder, og det kan
du downloade gratis, og der er mange andre (Google).

Når du har billederne på plads, så kan du bruge et billedalbumsystem,
f.eks. Porta (Google), som du også kan downloade gratis. Det program
bruger du så til at generere et album (der er mange muligheder for
albumtyper), som du kan ligge op på dit webhotel, og senere kalde i
din html.

Mvh

Peter

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : sicknospam@hotmail.c~

Dato : 10-02-08 19:31

On Sun, 10 Feb 2008 00:42:47 GMT, Lot <lot@babylon.org> wrote:

Du skal have fat i en RSS reader. Se evt. i PHP gruppen eller søg på
php rss reader på google.

--
Thomas

Fra : Lot

Dato : 10-02-08 23:53

On Sun, 10 Feb 2008 19:31:09 +0100, sicknospam@hotmail.com wrote:

>On Sun, 10 Feb 2008 00:42:47 GMT, Lot <lot@babylon.org> wrote:
>

>Du skal have fat i en RSS reader. Se evt. i PHP gruppen eller søg på
>php rss reader på google.

Thanks for the tip- you answered my question...

Lot