Tekst stopper ikke ved padding
Fra : Stefan Køberl

Dato : 08-02-08 23:04

Hej, jeg har følgende kode:

#page {
   background: #000;
   border: 2px solid #666666;
   margin: 50px auto 50px auto;
   overflow: hidden;
   padding: 10px;
   text-align: left;
   width: 782px;}

#content {
   background: transparent url(images/background- content.png) left
top no-repeat;
   padding: 50px 35px 80px 50px;
width:459px;
float:right;
border-right: 2px solid #666666;
border-top: 2px solid #666666;}

#page er rammen om hele siden, og content er her hvor min tekst
og indholdet på siden ligger. Mit problem er, at min padding kun
virker på venstre, toppen og bunden. Når jeg laver padding-right,
fortsætter teksten bare helt ud af billedet. Ved i hvorfor det
sker, har det noget med float:right'en at gøre?

Hvad kan være problemet, når ens tekst ikke stopper hvor den
skal?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stefan Køberl

Dato : 08-02-08 23:08

Hvis i ønsker et link til siden, må i sige til.

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-02-08 23:14

Stefan Køberl skrev:

> Hvis i ønsker et link til siden, må i sige til.

Hvorfor kommer du ikke bare med det automatisk?

Du ved jo hvor vigtigt det er at kunne se det hele i
en sammenhæng.

Se også http://html-faq/help/

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Stefan Køberl

Dato : 08-02-08 23:39

Fordi jeg ikke ønsker at google skal finde linket.
(Ja jeg ved hvor vigtigt det er)

http://www.infoscape.dk/jes/wordpress/

På forhånd tak.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-02-08 23:57

Stefan Køberl skrev:

> Fordi jeg ikke ønsker at google skal finde linket.

Lav en fil der hedder robots.txt med følgende indhold:

   Disallow: /

og læg i den mappe som ikke må findes.

--
Bertel

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-02-08 00:06

Stefan Køberl skrev:

> Fordi jeg ikke ønsker at google skal finde linket.

kan gøre det.

> http://www.infoscape.dk/jes/wordpress/

> Hvad kan være problemet, når ens tekst ikke stopper
> hvor den skal?

Fordi du har brugt et meget langt ord, der ikke har en
naturlig ombrydning. Din <p> i linje 39 vil derfor altid
gå galt.

Er der de naturlige mellemrum i tekststrømmen, vil det
fungere fint.

På samme måde er det med billeder der er bredere
end den boks der er defineret til billedet, det vil også
gå galt.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Stefan Køberl

Dato : 09-02-08 11:43

Ja, den bruger jeg også. (Dog kan siden findes via html.dk og
usenet.dk)

> Er der de naturlige mellemrum i tekststrømmen, vil det
> fungere fint.

Tak, det virker!

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-02-08 00:27

Stefan Køberl skrev:

> http://www.infoscape.dk/jes/wordpress/

Alt andet ser fint ud på din side, hvorfor vælger
du så et billede der er fuldstændig deformeret?

http://infoscape.dk/wp-content/stefan.png

Skal det vidne om at du ikke har forstand på
grafik?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Stefan Køberl

Dato : 09-02-08 11:54

> Alt andet ser fint ud på din side

Tak for det.

> hvorfor vælger du så et billede der er fuldstændig deformeret?

Hvad foretrækker du? Alm. billede med/uden border?

> Skal det vidne om at du ikke har forstand på
> grafik?

Nej. Det var ikke hensigten med det.

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-02-08 12:50

Stefan Køberl skrev:

> Ja, den bruger jeg også. (Dog kan siden findes
> via html.dk og usenet.dk)

Ja, men du fjerner jo testsiden igen, så er der
ingen der kan se den alligevel

> Hvad foretrækker du? Alm. billede med/uden border?

Bare et vellignende foto af en frisk ung mand - det du
har nu, er alt for mørkt og dunkelt.

Border kan du altid lave med css.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Stefan Køberl

Dato : 09-02-08 15:03

> Bare et vellignende foto af en frisk ung mand - det du
> har nu, er alt for mørkt og dunkelt.

Tak, det lyder som en god idé.

> Border kan du altid lave med css.

Også det jeg mente