MS Windows
briani 27239
HJÆLP!
Fra : Happydane

Dato : 06-02-08 23:08

Sidder her og har kæmpet hele ugen med at skrive en matematik opgave, og har
igennem ugen gemt mit dokument op til flere gange.
Nu i dag, hvor jeg har fået lavet det sidste, hvilket er en rigtig stor del
af min opgave, vil word pludselig ikke gemme mit dokument.
Gemmer jeg, så forsvinder min indtastning, og jeg får et blankt dokument op
på skærmen.

Så lige nu har jeg word kørende i baggrunden, og jeg aner ikke hvad jeg skal
gøre!

Når jeg trykker gem, kommer vinduet op, hvor jeg skal navngive min fil og
vælge placering... dette er slet ikke nødvendigt, da filen har været gemt
før. Nå, men ser jeg bort fra dette, og trykker gem, for den ved godt hvad
min fil skal hedde og hvor den skal ligge, så jeg bør jo blot overskrive den
gamle... jeg trykker gem, og et lille vindue popper op på min skærm med
følgende meddelse.

Der er opstået en filfejl.
(filplacering/filnavn.docx)

Gemmer jeg i en tidligere version, bliver mine grafer og trekanter
fuldkommen skæve og passer ikke, så det kan jeg ikke bruge til noget.

Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre... kan heller ikke gemme den som en
PDF, for der kræves at filen er gemt først.

Mit styresystem er Vista home premium, og min office pakke er 2007'eren.

På forhånd tak.

Martin

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 06-02-08 23:11

ons, 06 02 2008 kl. 23:07 +0100, skrev Happydane:
> [...]
> PDF, for der kræves at filen er gemt først.
>
> Mit styresystem er Vista home premium, og min office pakke er 2007'eren.

kan du ikke gemme med nyt filnavn ?

/a

Fra : Happydane

Dato : 06-02-08 23:18

Hej.

Jeg fik sendt den privat til Andreas, hvilket ikke var meningen... undskyld.

Så den kommer her igen.

Jo, jeg kan godt gemme i et nyt filnavn, den vender umiddelbart tilbage og
viser gem vinduet igen, med det gamle filnavn.
Forsøger jeg så at åbne den nye gemte fil, så får jeg at vide at filen ikke
er tilgængelig.

Martin

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-02-08 00:43

"Happydane" <HappydaneREMOVE100@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> viser gem vinduet igen, med det gamle filnavn.
> Forsøger jeg så at åbne den nye gemte fil, så får jeg at vide at filen

Hvorfor du har problemet ved jeg ikke, men hvad med at kopiere hele
dokumentet og indsætte det i et nyt og så gemme dette?
Når du står i dokumentet trykker du ctrl+a, hvilket markerer hele
dokumentet. Kopier så det og sæt ind i et nyt dokument og gem.

Kurt

Fra : Holst

Dato : 07-02-08 08:14

Happydane wrote:

> Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre...

Prøv at spørg i MS Word-gruppen i stedet for her.

Fra : Ole Christiansen

Dato : 07-02-08 09:10

> Prøv at spørg i MS Word-gruppen i stedet for her.

33 timer efter Martin ikke kunne få sin opgave gemt.?

Fra : Holst

Dato : 07-02-08 09:19

Ole Christiansen wrote:

> 33 timer efter Martin ikke kunne få sin opgave gemt.?

Hvorfor ikke? Hvis Martin ikke har fået løst problemet endnu, og Word
stadig kører i baggrunden.

Og hvordan du lige får det til 33 timer, ved jeg ikke. Hans indlæg er
dukket op, efter at jeg slukkede computeren i går. Det er skrevet 23:07.
Mit svar kom 8:13, svarende til 9 timer og 6 min. Ja, det er lang tid at
vente, men 33 timer er det ikke.

Fra : Peter Larsen

Dato : 07-02-08 08:50

Happydane wrote:
> [...]
> dokument op på skærmen.
>
> Så lige nu har jeg word kørende i baggrunden, og jeg aner ikke hvad

Hmmm ... gem til diskette eller send til postmodtager er det første to
alternative måder at gemme filen på.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Happydane

Dato : 07-02-08 15:17

Hej.

Jeg undskylder hvis jeg har ramt den forkerte gruppe.
Vil prøve nogle af de løsninger jeg har fået herinde.
Og ja, min word ligger i baggrunden.

Vender lige tilbage med et tak, eller øv.

Martin

Fra : Holst

Dato : 07-02-08 16:37

Happydane wrote:

> Jeg undskylder hvis jeg har ramt den forkerte gruppe.

Det går såmænd nok. Der er bare mulighed for, at du får bedre svar i MS
Word-gruppe frem for her.

Fra : Ole Bole

Dato : 07-02-08 20:26

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> Det går såmænd nok. Der er bare mulighed for, at du får bedre svar i MS
> Word-gruppe frem for her.

í øvrigt, med mit kendskab til Word er der flere af de råd du har fået der
burde kunne redde din opgave

Fra : -= JF =-

Dato : 07-02-08 20:00

Happydane skrev:

> Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre... kan heller ikke gemme den som
> en PDF, for der kræves at filen er gemt først.

Jeg ville starte en ny word op.
Gå ind i dit problemdokument og marker og kopier alt.
Gå over i den nyåbnede word, sæt ind.
Nu kan du måske gemme - og husk, gem under nyt navn!

--
Mvh. John

Fra : Happydane

Dato : 07-02-08 20:49

Hej.

Jeg siger tak for Jeres råd, men desværre var der intet der virkede.
Og hvad jeg end fik gjort i mit forsøg på at redde en uges arbejde og et
enormt hjerneforbrug, fik desværre fatale konsekvenser.
Intet virkede, og sidste resultat var at jeg sad med en tom skærm.

Jeg må bare regne forfra... efter jeg har geninstalleret officepakken, og
forhåbentligt tager det ikke en uge denne gang.

Martin

Fra : Ole Bole

Dato : 07-02-08 20:57

> [...]
>
> Jeg må bare regne forfra... efter jeg har geninstalleret officepakken, og
> forhåbentligt tager det ikke en uge denne gang.

surt - men en anden gang, så tag backup hvert kvarter eller time eller meget
tit når det er så vigtige sager.

sæt evt word til at tage backup hvert 10 min - det kan du i indstillinger.
så kan du altid slå det fra igen hvis opgaven har givet over seks