MS Windows
briani 27239
Boot manager
Fra : Erik K.

Dato : 06-02-08 09:50

Når jeg starter min PC (Vista) er den begyndt at vise en boot manager, hvor
jeg kan vælge mellem Windows Vista og - Windows Vista! - Den lukker af sig
selv efter 30 sekunder, men det er ret irriterende og sinker også
opstarten. - Hvordan slipper jeg af med den??
Mvh
Erik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-02-08 09:54

Erik K. skrev:

> [...]
> selv efter 30 sekunder, men det er ret irriterende og sinker også
> opstarten. - Hvordan slipper jeg af med den?

Det ved jeg ikke, men du kan sætte viningstiden til 0 sekunder:

Kontrolpanel - System - Avancerede systemindstillinger - Start og
genoprettelse: Vis en liste over OS'er i [0] sekunder.

--
Bertel

Fra : Erik K.

Dato : 06-02-08 22:29

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> Det ved jeg ikke, men du kan sætte viningstiden til 0 sekunder:
>
> Kontrolpanel - System - Avancerede systemindstillinger - Start og
> genoprettelse: Vis en liste over OS'er i [0] sekunder.

Hej Bertel
Tak for dit tip. - Jeg ændrede dog ikke på visningstiden, men fjernede blot
fluebenet i boksen, og nu er problemet løst. - Tak for det!

Mvh
Erik

Fra : Peter Larsen

Dato : 07-02-08 08:47

Erik K. wrote:

> [...]
> Tak for dit tip. - Jeg ændrede dog ikke på visningstiden, men
> fjernede blot fluebenet i boksen, og nu er problemet løst. - Tak for

Det er en rigtig dårlig ide, hvis du har brug for en [f8] start har du lige
gjort den unødigt besværlig, ret visningstiden til 4 - 8 sekunder, 8 synes
jeg selv er OK.

> Erik

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-02-08 14:45

Peter Larsen skrev:

> Det er en rigtig dårlig ide, hvis du har brug for en [f8] start har du lige
> gjort den unødigt besværlig,

Nej han har ej.

Der er én tid for visning af OS'er og en anden tid for visning af
genoprettelsesmenuen.

--
Bertel

Fra : Peter Larsen

Dato : 07-02-08 17:28

Bertel Lund Hansen wrote:

> Nej han har ej.

> Der er én tid for visning af OS'er og en anden tid for visning af
> genoprettelsesmenuen.

Du har ret, der er en anden tid for visning af genoprettelsesmenuen når
windows mener der er brug for den.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-02-08 10:01

On Wed, 6 Feb 2008 09:50:03 +0100, "Erik K." <erik.kirkeby@mail.dk>
wrote:

> [...]
>selv efter 30 sekunder, men det er ret irriterende og sinker også
>opstarten. - Hvordan slipper jeg af med den??

Nu kender jeg ikke meget til Vista, men hvis den fungerer som Xp er
der gået ged i din C:\BOOT.INI opsætning.

Hvis ikke du vil redigere den fil 'i hånden', kan det sikkert gøres
via programmet MSCONFIG.EXE

<mlr>

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-02-08 16:20

Vista bruger ikke boot.ini.
I Vista kan du bruge bcdedit.exe til at rette i boot indstillingerne.

Regards Jens Peter Karlsen.