MS Windows
briani 27239
PC'en genstarter hele tiden
Fra : Arkimedes

Dato : 05-02-08 19:50

Hej alle.

Jeg har 2 PC'er, som er koblet sammen vha. en router.

For lige at lege med at fjernstyre den ene PC fra den anden, har jeg
download'et programmet http://teamviewer.com/da/index.aspx.

Når man nu får noget nyt legetøj, skal det jo også afprøves.
Programmet har virket over al forventning, meeeen et menupunkt som hedder
"Genstart i sikker tilstand", har gjort, at den PC, som bliver fjernstyret,
genstarter hele tiden hver 30. sek (Fejlsikker tilstand).
Det eneste, som jeg kan se af det, som man forbinder med XP er kun XP's
grafiske startbilled. Så genstarter PC'en igen.
Jeg kan godt stoppe PC'en og se fejlmeldingen og den er:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQVAL.

Hvad 'huland' gør jeg for at fortsætte opstarten normalt og ikke i
"fejlsikker tilstand" ??????

--
Hilsen fra
Arkimedes

Fra : Arkimedes

Dato : 05-02-08 20:19

Lige en tilføjelse.
Kan man i "Fejlsikker tilstand" lave det samme, som det der hedder
"Systemgendannelse" ?

Hvis JA - hvordan gør man.

--
Hilsen fra
Arkimedes

Fra : Jørgen E.

Dato : 05-02-08 21:04

"Arkimedes" <peterFJERN.arkimedes@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Lige en tilføjelse.
> Kan man i "Fejlsikker tilstand" lave det samme, som det der hedder "Systemgendannelse" ?
>
> Hvis JA - hvordan gør man.

Det kan du godt :
http://support.microsoft.com/kb/304449/da

Hvid du trukker F8 umiddelbart inden Windows starter kan du
få adgang til at vælge opstart og måske du der skulle vælge
normalt som jeg forstår dit problem.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-02-08 22:35

"Arkimedes" <peterFJERN.arkimedes@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> IRQL_NOT_LESS_OR_EQVAL.
>
> Hvad 'huland' gør jeg for at fortsætte opstarten normalt og ikke i

Tryk F8 under opstart - eller lad pgl. gøre det. Så stopper den op, så man
kan vælge hvilken tilstand man vil starte den i.
Noget helt andet er, at den fejl du ser, tyder på en hardwarefejl af en
eller anden art. Der er mange muligheder(søg i google), og du skal helst
have de supplerende fejlkoder, som normalt står på skærmen, før du har en
reel chance for at begynde at fejlfinde.

Kurt

Fra : Arkimedes

Dato : 06-02-08 22:38

Jeg har taget konsekvensen og genindstalleret XP.

Jeg håber alle sørger for IKKE at ha' data på den disk man har
styresystemet, så er der ikke noget tab, men kun hårdt arbejde.

--
Hilsen fra
Arkimedes

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 07-02-08 07:54

> Jeg håber alle sørger for IKKE at ha' data på den disk man har
> styresystemet, så er der ikke noget tab, men kun hårdt arbejde.

Jeg bruger aldrig C-drevet til uerstattelige data (f.eks. dokumenter).
Så meget desto mere irriterende er det, når den ustandseligt foreslår at
gemme i c:\Users\Mit_navn\Documents, så jeg skal klikke "Op" 3-4 gange og så
ned i dén mappe på dét drev, jeg egentlig havde tænkt mig.

Fra : goofy

Dato : 07-02-08 08:29

Hejsa
> [...]
> gemme i c:\Users\Mit_navn\Documents, så jeg skal klikke "Op" 3-4 gange og
> så ned i dén mappe på dét drev, jeg egentlig havde tænkt mig.

Hvis det er Word du bruger kan du i Word ændre " gemmestien" til det du
ønsker.
Funktioner > indstilling > filplasering

Jeg har f.eks. ændret så alle mine dokumenter ligger på mit d drev.

Steen

Fra : Peter Larsen

Dato : 07-02-08 12:17

Philip Nunnegaard wrote:

> [...]

> at gemme i c:\Users\Mit_navn\Documents, så jeg skal klikke "Op" 3-4
> gange og så ned i dén mappe på dét drev, jeg egentlig havde tænkt mig.

Højreklik på "mine dokumenter" og bed den forføje sig derhen, hvor du gerne
vil have den!

Med venlig hilsen

Peter Larsen