MS Windows
briani 27239
Delte mapper på second HD
Fra : Ole Bole

Dato : 04-02-08 09:58

Hej NG
Overvejer at få en HD mere i maskinen, som så bliver D-drevet.

Er det muligt i Vista at flytte sine delte mapper over på den nye HD, eller
er de bundet til systemdrevet?

Ole Bole

Fra : Peter Larsen

Dato : 04-02-08 13:25

Ole Bole wrote:

> Hej NG
> Overvejer at få en HD mere i maskinen, som så bliver D-drevet.

> Er det muligt i Vista at flytte sine delte mapper over på den nye HD,
> eller er de bundet til systemdrevet?

Principielt kan ting relokeres ved hjælp af en policy.

> Ole Bole

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Ole Bole

Dato : 04-02-08 13:56

"Peter Larsen" <digilyd@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Principielt kan ting relokeres ved hjælp af en policy.

> Med venlig hilsen
>
> Peter Larsen

Det tror jeg gerne, men hvad vil det sige

- man er jo dog kun en simpel amatør, så jeg forstod ikke hvad du sagde, men
det jeg spurgte om var, om man kan ændre placeringen af delte filer, ligesom
man for eksempel kan ændre placeringen af dokumentmappen.

Det ser dog ikke ud til at man umiddelbart kan dette, vhis man åbner
egenskabsarket til delte filer, idet placeringen er tonet ned under
fanebladet placering.

Fra : Peter Larsen

Dato : 05-02-08 15:02

Ole Bole wrote:

> [...]

> Det ser dog ikke ud til at man umiddelbart kan dette, vhis man åbner
> egenskabsarket til delte filer, idet placeringen er tonet ned under

Det var derfor jeg svarede sådan, "all users" er jo ikke en konto man kan
logge på som. Men foldernavnet er stadig en systemvariabel, så det bør kunne
lade sig gøre at ændre placeringen. Det kan så godt være det er noget med en
tur ind i registret.

Med venlig hilsen

Peter Larsen