MS Windows
briani 27239
Mistet product key winXP
Fra : jens østergaard

Dato : 03-02-08 22:27

Hej er der nogen der hvordan man finder produktnøjlen på windowsXP home SP2,
da en af mine venner har fjernet
bevismærket fra sin komputer?

Mvh Jens

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 03-02-08 23:06

jens østergaard skrev:
> Hej er der nogen der hvordan man finder produktnøjlen på windowsXP
> home SP2, da en af mine venner har fjernet
> bevismærket fra sin komputer?

Du kan bl.a. se den med Magic Jelly Bean Keyfinder.
http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...

Fra : Peter Larsen

Dato : 04-02-08 05:27

Torben Greve Otzen wrote:

> Du kan bl.a. se den med Magic Jelly Bean Keyfinder.
> http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml

Hvorved du så finder den som er brugt ved fabriks-installationen og ikke
den, som var klæbet på.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : mogens

Dato : 04-02-08 09:24

>Hvorved du så finder den som er brugt ved fabriks-installationen og ikke
>den, som var klæbet på.

Det var da besynderligt at disse to produkt-nøgler ikke er de samme!
Hvordan mon det kan være? Hvad sker der så hvis man installerer med
fabriks-produkt-nøglen? Bliver den afvist ved installationen eller
eventuelt efter opdatering med WGA-software o.l.?

Hilsen Mogens

Fra : Ole C

Dato : 04-02-08 19:00

mogens skrev blandt andet:

> Det var da besynderligt at disse to produkt-nøgler ikke er de samme!
> Hvordan mon det kan være?

Producenten installerer på en masse computere med én nøgle - og køberen
får så en unik nøgle med.

> Hvad sker der så hvis man installerer med fabriks-produkt-nøglen?
> Bliver den afvist ved installationen eller eventuelt efter opdatering
> med WGA-software o.l.?

Det gjorde min Medion i hvert fald ikke, da jeg ryddede harddisken i
efteråret og lagde en ny installation ind fra grunden.
I modsætning til så mange producenter af computere, fulgte der ikke
alene recovery-CD'er med, da jeg købte den, men også en "almindelig"
Windows-CD - som dog ikke er mere almindelig end at hele installationen
foregik uden at jeg på noget tidspunkt blev spurgt om en product-key. Og
Windows skulle, ligesom da computeren var helt ny, heller ikke
aktiveres.
Så min Windows har fortsat en anden kode end den der står på
kabinettet - og fungerer ganske uden problemer i forhold til Windows
Update.

--
vh
Ole C

Fra : Asle Bjerva

Dato : 04-02-08 20:15

Ole C wrote:
> mogens skrev blandt andet:
> Så min Windows har fortsat en anden kode end den der står på
> kabinettet - og fungerer ganske uden problemer i forhold til Windows
> Update.

Hvis man kan starte opp windowsinstallasjonen, kan en installere belarc
advisor, som sammen med en rekke informasjoner om systemet, også gir deg
installkys for omtrent alle programmer som er installert. Det gjelder
"CD-KEY"'s såvel som serienumre.

Gratis selvsagt :)
http://www.belarc.com/

For øvrig er det et meget bra verktøy for å kontrollere om ens maskin er
ut - to - date med microsoft fixer og patcher.

--
AsleB;Oslo

Fra : Ole C

Dato : 04-02-08 21:46

Asle Bjerva skrev blandt andet:

> [...]

Der er en noget forvirrende citat-teknik du anvender....

> [...]
> også gir deg installkys for omtrent alle programmer som er
> installert. Det gjelder "CD-KEY"'s såvel som serienumre.

Og hvis du gør dig ulejlighed med at læse lidt tilbage i tråden, vil du
vide, at den key man kan læse med Belarc eller andre lignende værktøjer,
ikke nødvendigvis er den key der står på kabinettet, hvis dman har købt
en computer med Windows præ-installeret. Det er snarere reglen, at det
er en anden key.
Og det var Mogens' kommentar til det fænomen, jeg skrev et indlæg om.

--
vh
Ole C