Newbie
Fra : Anders Lund

Dato : 15-07-01 17:54

Ok jeg indrommer det, jeg har ikke fulgt så meget med i mobil markedet på
det sidste. Jeg skal nu ud at køre ny telefon + abbodument/hvad det ellers
hedder.
mit sprøgssmål er så: Hvad er simlock? Er det telefonen eller sim kortet der
er locked??
Er der forresten nogen der har et godt tip til hvilet ptodukt jeg skal vælge

Anders Lund
webmaster@123grin.dk
Webmaster for GEnet.dk, Jyllands bedste netparty

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 15-07-01 18:12

Anders Lund <webmaster@123grin.dk> skrev i en
> mit sprøgssmål er så: Hvad er simlock? Er det telefonen eller sim kortet
der
> er locked??

Telefonen er låst til simkort fra en speciel operatør - dette låser
forretningen op efter 6 mdr (hvis du beder dem om det), vil du have gjort
det før koster det. Folk her i gruppen vil du ofte gerne hjælpe :)

> Er der forresten nogen der har et godt tip til hvilet ptodukt jeg skal
vælge

Hvad skal du bruge telefonen til udover snak? Skriver du meget sms, vil du
have kalender, wap, ringetoner? Men Nokia - det er mit valg! Men der er nok
andre der kommer med argumenter for andre...

Mvh

Peter Skjelbo

--
Hvad synes du om din mobiltelefon? Giv din mening til kende om den på
www.eaid.dk/epinion - det hjælper andre, der skal ud og købe mobil!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-07-01 18:27

Anders Lund skrev:

>Er der forresten nogen der har et godt tip til hvilet ptodukt jeg skal vælge

Jeg vil ikke anbefale en telefon. De andre ville få mavekrampe af
grin hvis jeg fortalte at jeg synes at Bosch 509 er overfed (den
havde nær markedets bedste håndtering af svage signaler da jeg
købte den).

Men vælg Tiscali Mobil eller Telemore som udbyder. De har begge
fast minuttakst på 1,25 kr og 25 øre for SMS'er. Man skal snakke
ret meget før det bliver billigere med en abonnementsordning, og
den koster selv om man lægger telefonen til side.

--
Bertel

Fra : Anders Lund

Dato : 15-07-01 18:33

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ret meget før det bliver billigere med en abonnementsordning, og
> den koster selv om man lægger telefonen til side.
Mit problem er jo at jeg ikke har en mobil lige nu Jeg har også kikket
en del på på Tiscali + en nokia telefon. Telefonerne er bare så dyre hvis
man køber dem for sig selv.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-07-01 18:37

Anders Lund skrev:

>Telefonerne er bare så dyre hvis
>man køber dem for sig selv.

Køb en med Sonofon-abonnement, betal de 6x25kr (et halvt års
abonnement), og få SIM-låsen fjernet. Det er billigere end at købe den
uden abonnement.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-07-01 18:42

Anders Lund skrev:

>Mit problem er jo at jeg ikke har en mobil lige nu Jeg har også kikket
>en del på på Tiscali + en nokia telefon. Telefonerne er bare så dyre hvis
>man køber dem for sig selv.

Okay, men så find et eller andet dødbilligt abonnement i 6
måneder og skift bagefter.

--
Bertel