Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt fra legepladsen
Fra : U. Pedersen

Dato : 15-07-01 17:38

http://users.cybercity.dk/~dsl23348/

9 nye biller 15-07-2001 hvoraf et af "giraffen"
--
   m.v.h.
   U.P.

Fra : Lotte M

Dato : 15-07-01 17:53

"U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> skrev

> 9 nye biller 15-07-2001 hvoraf et af "giraffen"

Gjøl og klisterkanalen er nu gode motiver

Jeg tror jeg skal ind og lave "havnefront by night" i
aften....

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : U. Pedersen

Dato : 15-07-01 18:57

On Sun, 15 Jul 2001 18:52:30 +0200, "Lotte M" <info@lotte-m.dk> wrote:

>Gjøl og klisterkanalen er nu gode motiver

Ja vi må jo benytte os af de motiver som vi har udenfor dør

>Jeg tror jeg skal ind og lave "havnefront by night" i
>aften....
God fornøjelse, måske næste gang vi skulle lave en tur sammen ?

Fra : Lotte M

Dato : 16-07-01 11:59

"U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> skrev

> Ja vi må jo benytte os af de motiver som vi har udenfor dør

Nemlig

>måske næste gang vi skulle lave en tur sammen ?

God ide. Når ferien er overstået er jeg med på en nordjysk
fotoudflugt!

--
Lotte
http://www.lotte-m.dk/test/fotografi.shtml

Fra : Kim Østrup

Dato : 15-07-01 19:17

Hej U.P.

Jeg kan meget godt li dine havnebilleder. De er spændende og har flotte
farver.

Generelt synes jeg billederne er en anelse uskarpe - selv dit nærbillede
af det rustne jern. Det kan jo skyldes optikken, men jeg tror det ville
hjælpe at gøre billederne lidt mindre - f.eks. max 600 pixels brede og
maks 500 høje. Og så prøve USM i Photoshop - du kan se hvad jeg mener er
et skarpt billede ved at klikke her:

http://foto.no/cgi-bin/bildekritikk/vis_bilde.cgi?id=18507

Og det er ikke mit eget men blot et digitalt optaget billede som imo
er skarpt - så det kan altså lade sig gøre.

Og så har jeg et enkelt spørgsmål som gælder for mange af dine billeder.
Hvordan kan det være at du lader horisonten vælte ? Særlig på views ud
over havet falder det mig i øjnene. Er det et U.P.-styleelement, som er
meningen ?

Mvh

Kim

U. Pedersen <ulf.pedersen@it.dk> skrev i en

Fra : U. Pedersen

Dato : 15-07-01 19:44

On Sun, 15 Jul 2001 20:17:03 +0200, "Kim Østrup" <kojphoto@get2net.dk>
wrote:

>Jeg kan meget godt li dine havnebilleder. De er spændende og har flotte
>farver.

Tak, ja dem er jeg også selv lidt stolt af

> [...]
>hjælpe at gøre billederne lidt mindre - f.eks. max 600 pixels brede og
>maks 500 høje. Og så prøve USM i Photoshop - du kan se hvad jeg mener er

Ja det er muligt , men for mit øje ser det nu ok ud, men kan det have
noget at gører med valg af skærm/grafikkort ?

USM hvad står det for ?

Alle billederne er rå og ubehandlede, borset fra at de er formindsket,
så alle har mulighed for at se med.

>http://foto.no/cgi-bin/bildekritikk/vis_bilde.cgi?id=18507
>
>Og det er ikke mit eget men blot et digitalt optaget billede som imo
>er skarpt - så det kan altså lade sig gøre.

ja for søren

> [...]
>Hvordan kan det være at du lader horisonten vælte ? Særlig på views ud
>over havet falder det mig i øjnene. Er det et U.P.-styleelement, som er

Der må jeg vist værer dig svar skyldig, det er ikke tilsigtet.
Men ubevidst kommer jeg nok til at tilte kameraet, det fylder jo ikke
meget mellem sådan et par smedehænder som jeg rænder rundt med

Tak for at du gad bruge tid på mine billeder.

Fra : Kim Østrup

Dato : 15-07-01 19:55

> Ja det er muligt , men for mit øje ser det nu ok ud, men kan det have
> noget at gører med valg af skærm/grafikkort ?

Hej U.P.

> USM hvad står det for ?

Det står for UnSharp Mask og det findes i både PSP og PS. Det øger
simpelthen skarpheden af et billede - hvis man lige lærer at bruge det.
Der findes en hjemmeside om scanning der hedder
http://www.scantips.com/. Der kan du bl.a. også læse om USM.

> Alle billederne er rå og ubehandlede, borset fra at de er formindsket,
> så alle har mulighed for at se med.

> ja for søren

Det billede er formentlig skarpere end dine af flere årsager:
1. billedet er formindsket - altså (lidt forenklet) samme datamængde på
et mindre areal.
2. der er helt givet brugt USM eller evt. bare Sharpen.
3. Er der mon ikke lidt flere pixels på 990 ?

> Der må jeg vist værer dig svar skyldig, det er ikke tilsigtet.
> Men ubevidst kommer jeg nok til at tilte kameraet, det fylder jo ikke
> meget mellem sådan et par smedehænder som jeg rænder rundt med

Hvis du lærer at bruge PSP/PS så vil du kunne rette op på billederne -
istedet for at få syet et par kontornussehænder på

> Tak for at du gad bruge tid på mine billeder.

Velbekommen

Mvh

Kim

Fra : U. Pedersen

Dato : 15-07-01 20:43

On Sun, 15 Jul 2001 20:55:26 +0200, "Kim Østrup" <kojphoto@get2net.dk>
wrote:

>Hvis du lærer at bruge PSP/PS så vil du kunne rette op på billederne -
>istedet for at få syet et par kontornussehænder på

He he

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)

Fra : Lyrik

Dato : 16-07-01 00:32

"U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> wrote in message
> [...]
> U.P.
> Problemet i dag er ikke at komme på internettet. Problemet er at komme af

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Nu kommer der endelig billeder ang mas her på gruppen. Dejligt med din nye
side. Ros for selvportrættet i bakspejlet.

Jens

Fra : U. Pedersen

Dato : 16-07-01 01:07

On Mon, 16 Jul 2001 01:32:00 +0200, "Lyrik" <lyrik@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Nu kommer der endelig billeder ang mas her på gruppen. Dejligt med din nye
>side. Ros for selvportrættet i bakspejlet.

Ja jeg blev lidt inspireret af at se dine billeder, så hvis du kunne,
kunne jeg vel også.

Og dejligt med en bil, ellers var billedet nok aldrig blevet til noget

U.P.