Sort neon - Hvide pletter...
Fra : Thomas Hedberg

Dato : 15-07-01 16:22

Jeg har et ca. 200 liters akvarie med lidt blandede fisk i.

De sidste par dage har jeg lagt mærke til at de sort neon (ca. 10 stks) jeg
har er begyndt at få nogle hvide pletter på deres finner og noget som virker
som svamp på deres krop (f.eks lige over og under hovedet).

Nogen der kan stille en diagnose og en eventuel kur?

Der er iøvrigt ikke tilføjet hverken planter eller andre fisk i et par
måneder. Ingen af de andre fisk viser samme tegn på sygdom.

Med venlig hilsen

Thomas Hedberg.

Fra : ha

Dato : 15-07-01 18:21

Hej Thomas, det kan være både forkølelse eller en sygdom der vist hedder
fiskedræber.
Prøv at se i tidligere tråd, der har emnet været behandlet.
Indlægget hedder:
Re: Hvide Pletter, fra Davidsen, Sendt 28-05-01 18:35
Håber det kan hjælpe dig.

mvh
ha

Fra : Gitte

Dato : 15-07-01 20:35

"Thomas Hedberg" skrev d. 15-07-01 16:22 dette indlæg :
> [...]
>
> Der er iøvrigt ikke tilføjet hverken planter eller andre fisk i et par
> måneder. Ingen af de andre fisk viser samme tegn på sygdom.

Hej Thomas Prøv evt. med Beck´s Benium multi ( kan købes i alle
akvarieforretninger )
det fjerner parasitter, bakterier og svampe fra angrebne fisk og er helt
udskadeligt.
Det virker på rigtig mange forskellige sygdomme f.eks fiskedræber,
forkøelsespletter,svampe og bakterieangreb + mere og da produktet er
afprøvet og meget mildt mod planter og snegle er det et godt forsøg frem
for at "se tiden an " og afvente at dine fisk får det rigtig skidt.

http://www.kandu.dk/

Fra : Ludo

Dato : 16-07-01 12:32

Det er nok forkølelsespletter.
Prøv medikamenter der indeholder malakitgrønt.

Fra : Gitte

Dato : 16-07-01 18:34

"Ludo" skrev d. 16-07-01 12:32 dette indlæg :
> Det er nok forkølelsespletter.
> Prøv medikamenter der indeholder malakitgrønt.
>

> On Sun, 15 Jul 2001 17:22:10 +0200, "Thomas Hedberg"

Det gør jo netop beck´s benium multi.

http://www.kandu.dk/