King Diamond/Mercyful Fate?
Fra : Anders Ebbesen

Dato : 15-07-01 16:10

Halløj!

Jeg har lige downloaded et par mp3er med King Diamond, efter opfordring, og synes
egentligt noget af det er meget "sejt".

Derfor vil jeg høre, om folket har nogen anbefalinger til, hvilket album der er et
godt "begynderalbum"/("deres bedste album"), hvis man vil tjekke King Diamond/Mercyful
Fate ud?

På forhånd tak,

--
Anders Vind Ebbesen
Webudvikler

Fra : lise hansen

Dato : 15-07-01 16:35

Jeg foretrækker MF frem for King Diamond. MF er langt mere rå i deres lyd og
uden for mange remix oven i hinanden.

MFs bedste album er helt klart "Don't Break the Oath".
Hvis det skal være King Diamond "80'er rock", skal du vælge det første album
"Fatal Portrait". Hvis det derimod skal være lidt mere sort og mere tungt,
så prøv "Voodoo".

Som mit gamle motto hedder: Mercy og kun Mercy!
Søren

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 15-07-01 18:08

"Anders Ebbesen" <anders@ebbesen.org> writes:

> [...]
> album der er et
> godt "begynderalbum"/("deres bedste album"), hvis man vil tjekke

Mine favoritter er King Diamonds "Them" eller "Conspiracy". Hvad
Merciful Fate angår er "Don't Break The Oath" en fed plade.

Musikken har ændret sig med tiden, så måske er det bedst at du finder
ud af hvile plader de numre du kan lide stammer fra.

Han er forøvrigt forrygende live. Hans koncert i Århus for et par
måneder siden er den bedste koncert jeg har været til i lang tid.

Fra : Troels Fibæk Bertel

Dato : 16-07-01 07:28

Den største King Diamond klassiker er uden tvivl "Abigail" fra '87 som King
iøvrigt pt. pusler med en fortsættelse til.
Et super koncept album (som King jo har for vane) med en god historie og
megen mystik .
Og bare nummeret "A Mansion in Darkness" ahh...

Ellers giver opsamlingen "A Dangerous Meeting" som præsenterer både MF og KD
sange en udmærket introduktion til disse bands materiale (jeg mener dog rent
tidsmæssigt ikke den dækker længere end til og med numre fra King Diamond
"The Eye").

Hvad angår Mercyful Fate ved jeg godt man skal passe på med at fornægte de
tidlige klassikere. Men!
Come back albummet "In the Shadows" fra 1993 er simpelthen en gennemfed,
superrockende plade.
Her er der INGEN svage numre.

Tjek iøvrigt denne fede danske MF/KD side
http://www.mercyfulfate.subnet.dk/danish/dansk.htm

Og husk 18 IS ACTUALLY 9

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 16-07-01 10:46

"Troels Fibæk Bertel" <tfbe00@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> superrockende plade.
> Her er der INGEN svage numre.
>
> Tjek iøvrigt denne fede danske MF/KD side

King Diamond har faktisk været til fest hjemme hos en af mine venner...
hehe... hans onkel er manager for ham når han er i Danmark, og er det også
for nogle andre bands (Metallica f.eks) - min vens mor har engang syet det
kostyme han havde på scenen engang i firserne her i Kbh. Så derfor var der
fest hos hans mor, og King Diamond og min vens onkel var med.
Endnu en ubrugelig fact fra min side!
Forresten får min ven, når han har fødselsdag, en hel kasse med demo-cd'er
som hans onkel har fået fra håbefulde bands, men der er da også noget godt
imellem... hot tip! Lyt til WARDOG. De øhm.... rykker. ahem.

Jacob

Fra : Jimmy og Aino

Dato : 16-07-01 15:47

Jeg er selv mest til King Diamond, hvor det bedste album efter min mening er
Conspiracy. Men prøv også at lytte til The Eye, der ikke er så hård i lyden,
men rigtig fed.

Af Mercyful Fate vil også jeg anbefale deres "comeback" - In the Shadows.

Mvh Jimmy