Margen i Netscape
Fra : Søren Haagerup

Dato : 15-07-01 16:15

Hvordan fjerner man margenen på en side i Netscape? Jeg har forgæves søgt
forskellige steder efter et svar. Nu prøver jeg så her...

Mvh
Søren

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 15-07-01 17:13

On Sun, 15 Jul 2001 17:14:43 +0200, "Søren Haagerup"
<haagerup@wanadoo.dk> wrote:

>Hvordan fjerner man margenen på en side i Netscape? Jeg har forgæves søgt
>forskellige steder efter et svar. Nu prøver jeg så her...
>
>Mvh
>Søren

Bruger margin: 0; for body i dit CSS vil jeg tro.

Du skal sikker lave noget fusk for at få det til at virke i NN4.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-07-01 20:21

Stefan Bruhn <news003@3x7.dk> skrev

> Bruger margin: 0; for body i dit CSS vil jeg tro.
>
> Du skal sikker lave noget fusk for at få det til at virke i NN4.

Ikke nødvendigvis:

Her lægges al indholdet på din side og margin er hermed sat til 0. Testet i
IE5, NN4 og Opera 5.

fungerer selv i min gamle NN4.04.

--
Allan

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 15-07-01 17:26

"Søren Haagerup" <haagerup@wanadoo.dk> wrote in

> Hvordan fjerner man margenen på en side i Netscape? Jeg har forgæves søgt
> forskellige steder efter et svar. Nu prøver jeg så her...

Hvis vi taler om NN4 er svaret marginwidth og marginheight i body.

mvh Andreas

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 15-07-01 19:04

Søren Haagerup <haagerup@wanadoo.dk> wrote:
> Hvordan fjerner man margenen på en side i Netscape? Jeg har forgæves søgt
> forskellige steder efter et svar. Nu prøver jeg så her...

Det er en god problemstilling du fremfører. Hvis vi taler om Netscape
4.x så er det browseren der giver flest folk hovedpine eller grå hår på
hovedet. Jeg har prøvet <BODY style="margin:0"> og derved reagerer den
med at lave en margin på 8px. Så jeg tror at det eneste du kan gøre er
at sætte BODY's baggrundsfarve til det samme som dit indhold. Det er en
halvgod løsning på problemet. Det gøres med
<BODY style="background-color:#888"> Hvis baggrunden på dit indhold er
farve 888888. Sorry, det er det bedste jeg kan præstere.

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-07-01 19:37

"Søren Haagerup" wrote:

> Hvordan fjerner man margenen på en side i Netscape? Jeg har forgæves søgt
> forskellige steder efter et svar. Nu prøver jeg så her...

Du skulle have prøvet FAQ til webdesign gruppen
her er svaret:
<http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/diverse.html#Margin>

Fra : Søren Haagerup

Dato : 15-07-01 20:03

Tak for besvarelserne. Nu behøver jeg ikke længere at blive gammel før tiden
af det spørgsmål.