MS Windows
briani 27239
Clone en WIN2K
Fra : Max

Dato : 02-02-08 12:39

Hej

Jeg her en gammel maskine hvor OS ligger på en 20 Gb HD,
Jeg har denne HD mistænkt for at kunne give problemer, så
jeg har anskaffet mig en 80 Gb HD der skal erstatte den.

Nu tænker jeg så om man kan klone indholdet af den gamle
HD over på den nye og slippe for geninstallation.

Er det muligt ?

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-08 15:47

Max wrote:
> [...]

Hej Max.

Norton Ghost bruges flittigt her i huset til lige præcis denne opgave.

mvh Ebbe

Fra : Max

Dato : 03-02-08 00:25

Hej Ebbe

> Norton Ghost bruges flittigt her i huset til lige præcis denne opgave.

Jeg prøvede med en Norton Ghost 2001, men den blev ved med at
melde fejl under kopieringen. Jeg gik så på nettet og søgte efter
et program og fandt dette Clone-Maxx her:

http://www.pcinspector.de/download_all.htm?language=1

Det laver en bootdiskette, man sætter den nye harddisk i
maskinen, booter på disketten, vælger hvad man vil, så
køre det bare.

Jeg køre nu på en ny harddisk med min gamle opsætning, rart
at spare en hel uges arbejde på nyinstallation.

--
Mvh Max

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 03-02-08 10:04

> [...]
> køre det bare.
>
> Jeg køre nu på en ny harddisk med min gamle opsætning, rart
> at spare en hel uges arbejde på nyinstallation.

Ja og den nemmeste, harddisk fabrikanten har normalt et værktøj på deres
HP til netop dette formål f.eks. seagate med deres discwizard som bl.a.
indeholder Acronis backup program og det hele er gratis hvis der er en
Seagate eller Maxtor harddisk i maskinen
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Max

Dato : 03-02-08 10:58

Hej Paul

> [...]
> som bl.a. indeholder Acronis backup program og det hele er gratis
> hvis der er en Seagate eller Maxtor harddisk i maskinen

Nu fandt jeg så et gratis program der er ligeglad med hvad maskinen
indeholder, det gør bare arbejdet, nemmere kan det jo ikke være. Et
værktøj jeg nok skal finde anvendelse for i mit daglige arbejde.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-08 17:20

Max wrote:

Klip.....
> [...]

Jamen, den takker jeg da for. Det ligner et nemt lille stykke værktøj, som
er godt at ha' liggende

Nemlig. Min installation daterer sig tilbage til slutningen af -99, og den
har skiftet HD flere gange efterhånden.

mvh Ebbe

Fra : Peter Larsen

Dato : 02-02-08 17:53

Max wrote:

> Hej

> Jeg her en gammel maskine hvor OS ligger på en 20 Gb HD,
> Jeg har denne HD mistænkt for at kunne give problemer, så
> jeg har anskaffet mig en 80 Gb HD der skal erstatte den.

Fabrikanten har sikkert et testprogram som kan be- eller afkræfte.

> Nu tænker jeg så om man kan klone indholdet af den gamle
> HD over på den nye og slippe for geninstallation.

> Er det muligt ?

Det generelle svar er: JA.

med venlig hilsen

Peter Larsen