MS Windows
briani 27239
Vista genstarter ved opstart
Fra : Jens

Dato : 02-02-08 11:11

Jeg har lige fået pc med Vista 64 bit system.

Jeg har goså fået et problem. Når jeg starter pc'en så sker det næsten hver
gang at den genstarter en eller flere gange før den kommer op i windows
vista.

Jeg trykker på start på pc'en
Den kører så det sædvanlige opstart rutine igennem og kømmer så frem til
hvor den står med en bjælke der viser den er ved at starte windows.

Der efter bliver skærmen sort (koblet af for skærmen begynder at lede efter
signal) og pc'en genstarter.

Den kommer så frem med om jeg vil starte normalt eller ....

Jeg vælger så normalt og vista starter og kører fint.

Til næste gang jeg starter den, så skal jeg igennem det samme bortset fra et
par enkelte gange hvor den er startet uden problem.

Her nogen en ide til hvor problemet kan ligge ?

Det skal siges at vista kører fint når pc'en er startet, kan spille og alt.

Det er en gamer pc med 8800gt grafikkort med 1 gb ram, 4 gb i selve pc'en
og 530 w psu.

Hjælp please.

Fra : jama

Dato : 02-02-08 12:05

"Jens" <Jensjorgensen@nospamforever.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> alt.
>
> Det er en gamer pc med 8800gt grafikkort med 1 gb ram, 4 gb i selve pc'en

Har haft Vista, men et 32 bit OS, men jeg mener jeg kunne gøre, som i XP, at
slå genstart fra. Hvor det gøres mener jeg er i kontrolpanel, men da Vistas
Kontrolpanel/System/etc. er forskellig fra XP, ja så må du prøve dig frem
til du finder indstillingerne til, at slå genstart fra, hvis man idet hele
taget kan?
Mvh.Jama

Fra : Peter Larsen

Dato : 02-02-08 12:37

Jens wrote:

> [...]

> Den kører så det sædvanlige opstart rutine igennem og kømmer så frem
> til hvor den står med en bjælke der viser den er ved at starte

Bootlog!

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Jens

Dato : 02-02-08 14:49

"Peter Larsen" <digilyd@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Bootlog!
>

> Med venlig hilsen
>
> Peter Larsen

hvad mener du med bootlog ?

Hvor finder man den ?

mvh Jens

Fra : Peter Larsen

Dato : 02-02-08 19:03

Jens wrote:

> "Peter Larsen" <digilyd@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> hvad mener du med bootlog ?

Øh? ...

> Hvor finder man den ?

Jeg troede faktisk ordet var at finde i online hjælp på denne xp, det er det
ikke, så kan det være det heller ikke står i din vista's online hjælp.
Windows live search havde imidlertid hørt om der før og fandt vej til

http://www.computerhope.com/issues/chsafe.htm

Der var ikke så meget gadebelysning på ruten, jeg synes derfor du skal
anbringe *.computerhope.com i zonen "usikre websteder" inden du klikker på
linket - mellem-linket lignede en søgemaskine-optimerings-site, måske er jeg
for forsigtig på dine vegne ... forklaringerne der ser imidlertid ud til at
være OK, uden at jeg dog har nærlæst dem.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : jesper

Dato : 06-02-08 12:34

> [...]
>
> Her nogen en ide til hvor problemet kan ligge ?
>
> Det skal siges at vista kører fint når pc'en er startet, kan spille og

Det kan være en af driverne der ikke er ok. Min lavede det samme pga.
skærmdriveren. Selvom producenten skrev driveren virkede til Vista.

Da jeg slog over til vistas egen plug and play driver forsvandt problemet.

Mvh
Jesper