MS Windows
briani 27239
operativsystemet - sprogfejl
Fra : Ole - Ringsted

Dato : 01-02-08 21:59

Fujitsu-Siemens Scaleo H - serie YSDF 020874 købt 19 feb. 2007

Problem: Kan ikke opdatere fra XP til Vista og ej heller fra IE 6.0 til IE
7.0 da computeren hver gang meddeler: Opdateringen understøtter ikke
computerens nuværende operativsystem.

Han været i kontakt med computer city og Fujitsu-Siemens hotline flere
gange. De kan kun sige, at ifølge serienummeret, så er det en dansk maskine.
Når man så foreholder dem, om der kan være sket en fejl et eller andet sted,
således at min maskine egentlig skulle have været til England, men er havnet
i en forkert kasse, eller hvad pokker der ellers kan være sket, så er de
fuldstændig i vildrede med problemets årsag og især afhjælpning heraf.
Det er efterhånden ret irriterende.

Maskinen blev i sin tid leveret med XP installeret og nogle måneder senere
fik jeg tilsendt en CD med opgraderingen til Vista. Det var ved denne
lejlighed jeg konstaterede fejlen.

Kan nogen hjælpe - helst uden at diskene skal formateres og alt tabes på
gulvet

Venlig hilsen

Ole

Fra : Ole - Ringsted

Dato : 01-02-08 22:07

Fra : Peter Larsen

Dato : 01-02-08 22:36

Ole - Ringsted wrote:

> [...]
>
> Problem: Kan ikke opdatere fra XP til Vista og ej heller fra IE 6.0
> til IE 7.0 da computeren hver gang meddeler: Opdateringen understøtter

Hvilken sprogversion er dit OS og hvilken er Vista?

> [...]
> ellers kan være sket, så er de fuldstændig i vildrede med problemets
> årsag og især afhjælpning heraf. Det er efterhånden ret irriterende.

De skal da bare bytte Vista'en så den passer til den sprogversion, der er på
maskinen.

> [...]
> ved denne lejlighed jeg konstaterede fejlen.

> Kan nogen hjælpe - helst uden at diskene skal formateres og alt tabes

I gamle dage var der en switch til brug sammen med install programmet når
man kaldte det fra en kommando-linje så sprog-hensynet kan over-rides. Jeg
ved ikke om den gælder endnu, den er ikke en udelt fordel, for diverse
systemfolder-navne bliver en besynderlig og potentielt forvirrende blanding
af sprog. Prøv at spørge dem om den mulighed stadig eksisterer, det må være
dem som oplyser den til dig. Husk at lave en komplet backup inden du kaster
dig ud i sådan nogen ting, jeg har ikke selv prøvet det, men jeg har hørt
pæne ting sagt om Acronis true image.

Hvori består nødvendigheden af at nedgradere til Vista? - bruger du for lidt
CPU til daglig?

> Ole

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : jama

Dato : 02-02-08 11:01

> [...]
> lejlighed jeg konstaterede fejlen.
>
> Kan nogen hjælpe - helst uden at diskene skal formateres og alt tabes på

Det forstår jeg ikke? " heller fra IE 6.0 til IE
Mvh.Jama