MS Windows
briani 27239
Markere flere filer - vista
Fra : Ole Bole

Dato : 30-01-08 16:56

Hej alle i kloge folk i NG
Jeg har et periodisk problem. Når jeg er i stifinder eller i computer og
navigerer frem til en mappe hvor jeg vil markere flere filer med f ex marker
alt eller ved hjælp at ctrl og/eller shift-tasterne samt musen, vil vista
ikke acceptere tastetrykkene, og jeg kan partout ikke få l..... til at
funke! Ret træls når man skal flytte cirka 600 forskellige filer 30 - 40
steder hen v h a søgninger.......... eeekkk

har dog prøvet at genstarte puteren og opdateret driveren men lige lidt
hjælper det. det er dog standartdriveren jeg kører tastaturet på men jeg har
fornemmelsen af at det ikke er tastatur eller driver, men vista der kløjs i
det.

nogen der har prøvet det samme.

er det måske et eller andet flueben der er for lidt eller for meget et sted.

hilsen ole

Fra : Lyhn

Dato : 30-01-08 18:45

Ole Bole wrote:

> [...]
> ex marker alt eller ved hjælp at ctrl og/eller shift-tasterne samt
> musen, vil vista ikke acceptere tastetrykkene, og jeg kan partout

Denne løsning foreslår Microsoft:
http://support.microsoft.com/kb/934548

Her har en Keith Miller anden nederst i tråden postet et script der skulle
fixe problemet:
http://forums.microsoft.com/TechNet/ShowPost.aspx?PostID=981031&SiteID=17

Fra : Ole Bole

Dato : 30-01-08 20:19

"Lyhn" <@> skrev i meddelelsen

> [...]
> http://support.microsoft.com/kb/934548
>
> Her har en Keith Miller anden nederst i tråden postet et script der skulle

Tak skal du have.

Ingen af rådene, undtagen det der med scriptet, hjalp.

Det er jo da bare helt åndsvagt at man skal klikke 3 - 7 gange incl en
logoff/logon før det dur igen.

Eller som en af skribenterne skrev at nu var det da vist snart tiden med en
sp1.

Men tak alligevel og NU skal der fame flyttes filer!!

Ole Bole

Fra : Lyhn

Dato : 30-01-08 20:41

Ole Bole wrote:

> Tak skal du have.

Velbekommen.

> Ingen af rådene, undtagen det der med scriptet, hjalp.
>
> Det er jo da bare helt åndsvagt at man skal klikke 3 - 7 gange incl en
> logoff/logon før det dur igen.

Ja det lyder som noget bøvl.

> Eller som en af skribenterne skrev at nu var det da vist snart tiden
> med en sp1.

Rygterne vil vide at den vil blive tilgængelig d. 15 februar, men lad os nu
se. Forhåbenlig bliver der rettet op på de værste bugs, og lad os håbe at
der ikke bliver intrudeceret nye med SP1.

Personligt bruger jeg ikke Vista. Jeg har i flere måneder og af flere
omgange prøvet at komme til at holde af Vista, men jeg bliver ved med at
vende tilbage til XP. Normalt omfavner jeg det nye, men ikke denne gang, jeg
synes nærmest at Vista er Windows Millennium om igen.

> Men tak alligevel og NU skal der fame flyttes filer!!

God fornøjelse

Fra : Ole Bole

Dato : 30-01-08 21:37

"Lyhn" <@> skrev i meddelelsen

> [...]
> vende tilbage til XP. Normalt omfavner jeg det nye, men ikke denne gang,
> jeg synes nærmest at Vista er Windows Millennium om igen.

jotak - de er flyttet

det med millenium..... hmmm - du siger noget som jeg har tænkt, men hurtigt
fortrængt igen, så jeg bliver ved som den stædige rad jeg er.

Og når man så kan få gode råd om det meste her i gruppen, går det endda.

Fakta synes jeg også der er flere forbedringer/nye fikse features ved vista.

Ole Bole

Fra : Søren

Dato : 31-01-08 00:18

> jotak - de er flyttet

Hvorfor bruger du ikke Totalcommander i stedet for???

-Søren

Fra : Ole Bole

Dato : 31-01-08 08:41

"Søren" <Sofuss@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvorfor bruger du ikke Totalcommander i stedet for???
>
> -Søren

Fordi stifinder er ok når bare det virker og fordi jeg ikke skal give penge
for stifinder, for den har jeg jo allerede.

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 31-01-08 22:53

Ole Bole skrev:

KLIP

> Fordi stifinder er ok når bare det virker og fordi jeg ikke skal give
> penge for stifinder, for den har jeg jo allerede.

En anden fordel ved totalcommander er at der er 2 vinduer ved siden af
hinanden, så man ultra-let kan kopiere filer ved at trække at slippe,
uden at skulle åbne 2 vinduer af Stifinder. Jeg synes det program er
bedre end Stifinder. Det er shareware, men den eneste begrænsning,
såvidt jeg kan se, er at der er en nag-screen i starten, som man klikker
sig ud af. Jeg er dog ikke helt sikker, da jeg købte programmet, efter
at have prøvet det ca. 4-5 gange.

--
Mvh,
Rasmus Bertelsen

Udskift invalid med dk for direkte mail
Livet er ej (kun) en dans på roser; heldigvis da...

Fra : Ole Bole

Dato : 01-02-08 10:26

"Rasmus Bertelsen" <rasbert@vip.cybercity.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> Rasmus Bertelsen
>
> Udskift invalid med dk for direkte mail
> Livet er ej (kun) en dans på roser; heldigvis da...

har haft det installeret for nogle dage siden og det virker iflg oplysninger
under inst. kun i 30 dage

men helt klart et godt program - brugte det meget i sin3,1 dagene hvor det
fungerede i al evighed, og jeg har endda inst.-pogrammet liggende fra
dengang.

Brugte også dengang Norton Commander tror jeg nok det hed

Fra : Ole Bole

Dato : 01-02-08 10:35

"Ole Bole" <fake@fake.fake> skrev i meddelelsen

> [...]
> dengang.
>
> Brugte også dengang Norton Commander tror jeg nok det hed

forresten kan du sagtens åbne to mapper i windows og placere dem side om
side