MS Windows
briani 27239
Visat Ultimate > deling af mapper/filer ov~
Fra : Autocadster

Dato : 30-01-08 12:50

Hvordan deler man en mapper/filer over sit lokale netværk ? når jeg
prøver at dele en mappe bliver den kun delt mellem brugerne på aktuel
maskine, kan ikke se mappe/fil fra andre maskiner.

Alle køre Vista

--
Venligst
Autocadster / 2620

Fra : Ole C

Dato : 30-01-08 17:22

Autocadster skrev blandt andet:

> [...]
> prøver at dele en mappe bliver den kun delt mellem brugerne på aktuel
> maskine, kan ikke se mappe/fil fra andre maskiner.

Kender ikke Vistas finurligheder, men kun XP...
Alle maskiner skal tilhøre samme arbejdsgruppe.
Den eller de mapper der skal deles, skal være sat til det.
Fil- og udskriftsdeling skal være aktiveret for netkortet - og skal også
være markeret i Windows Firewall, som evt. kan deaktiveres for at
udelukke den fejlmulighed, da den ikke har særlig stor betydning hvis I
er bag en router. Det samme gælder naturligvis også andre firewalls.
Hvis det er gjort, bør du kunne søge fra "Netværkssteder" på den anden
computers navn og manuelt skrive IP-adressen ind.
Og hvis du har gjort alt ovenstående, har jeg ikke andre gode idéer end
at henvise dig til en af netværksgrupperne, hvor du også oprindeligt
burde have søgt hjælp

--
vh
Ole C

Fra : Lyhn

Dato : 30-01-08 18:52

Autocadster wrote:
> [...]
> prøver at dele en mappe bliver den kun delt mellem brugerne på aktuel
> maskine, kan ikke se mappe/fil fra andre maskiner.

Måske kan dette hjælpe dig:
http://vistaguide.dk/forum/viewtopic.php?t=363